English Version
English

گروه خانواده: جهان بینی علم چکونه زیستن است.

گروه خانواده: جهان بینی علم چکونه زیستن است.

جلسه ششم از دور دوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی هم‌سفران نمایندگی معدن فیروزه با استادی راهنمای محترم همسفر انسیه و نگهبانی همسفر رؤیا و دبیری همسفر زهره با دستور جلسه جهان بینی ۱ و ۲ سه‌شنبه 1403/2/18 ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

                                                خلاصه سخنان استاد
ممنون از نگهبان جلسه و همچنین خانم فاطمه راهنمای لژیون سوم که اجازه و فرصت خدمت در این جایگاه رو به من دادند.
هفته راهنما را خدمت تمامی راهنمایان پرتلاش نمایندگی معدن فیروزه تبریک عرض می‌کنم.
دستور جلسه این هفته مبحث جهان بینی هست. در کنگره مثلث درمان شامل جسم روان و جهان بینی است، درمان جسم مدت ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان می‌طلبد و روان هم به موازات جسم به تعادل نسبی می‌رسد اما ضلع جهان بینی پارامتر مهمی است که برای هر فرد بسته به تلاش وی متفاوت می‌باشد.


در مقوله درمان اعتیاد آموزش‌های جهان بینی نقش بسیار تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند و اگر فرد از دیدگاه جهان بینی رشد و آموزش کافی را دریافت نکرده باشد به درمان قطعی دست نیافته نمی‌یابد. مسافران به واسطه مصرف مواد در بدو ورود به کنگره حال مساعدی ندارند اما هم‌سفران بدون مصرف مواد حال خوبی ندارند و تجویز کنگره برای هم‌سفران آموزش‌های جهان بینی می‌باشد. جهان بینی از نوع دیدگاه و نگرش انسان نسبت به خود و دنیای بیرون نشاط می‌گیرد. در کنگره با ماهیت انواع و اقسام نیروهای منفی که در معرض انسان قرار می‌گیرد آشنا می‌شویم اما اگر بخواهیم در سایر انسان‌ها جست‌وجو کنیم تخریب برای خود و اطرافیان به همراه خواهد داشت. من با گرفتن این آموزشی بایستی به درون خود بنگرم و ببینم آیا این موارد در درون من هم وجود دارد و با راهکارهایی که از اساتید کنگره و راهنمایان گرفته می‌شود بتوانم به مرحله‌ای از رشد و دانایی برسم که در جهت اصلاح نواقص برآیم، نکته مهم این که زمان لازم برای ساختن هر چیزی در درون و بیرون خود بایستی پروسه‌ی زمان را در نظر داشته باشیم. اگر من پذیرای این مطلب باشم که من هم مشکل دارم، از برخی زوایا مسیر برای اصلاح و درمان هموارتر خواهد بود. جهان بینی علم درست و چگونه زیستن است این که چطور با کمترین آسیب و تنش بتوانیم با سایر انسان‌ها و در کنار آن‌هازندگی کنیم. انسان‌ها با یکدیگر متفاوتند، بایستی بیاموزیم که با آن‌هامدارا کنیم... مسیر برای تکامل بیشتر طولانیست خداوند را شکرگزاریم که چنین بستر مناسبی برای آموزش گرفتن و رشد برای ما فراهم آورده‌اند.
از این که به صحبت‌های من گوش کردین از همه دوستان سپاسگزارم.


عکاس: همسفر فاطمه
تایپ و ویراستاری و نگارش متن و ارسال خبر: همسفر فاطمه لژیون یکم به راهنمایی همسفر نیره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .