English Version
English

جهان، راهی برای شناخت شهر وجودی

جهان، راهی برای شناخت شهر وجودی

جلسه‌ی دوازدهم از دوره‌ی بیست و ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر نمایندگی رودهن با استادی راهنمای محترم همسفرابوالفضل، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر نصرالله با دستور « جهان‌بینی 1 و 2» روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.



خلاصه سخنان استاد:
تمام صحبت‌هایی که در کنگره از اساتید می‌شنویم به‌نوعی برایمان یک جهان‌بینی می‌باشد، از صحبت‌های جناب مهندس و دیده‌بانان گرفته تا تمامی راهنمایان، جهان‌بینی یک و دو جزوه‌ای است که پایه جهان‌بینی را به ما می‌آموزد، این جزوات به ما می‌گوید که نفس چیست و یا منظور از شهر وجودی انسان چه می‌باشد.
زمانی که ما با شهر وجودی خود آشنا شدیم، خواهیم فهمید که ما دارای ساختاری خاص هستیم و هر ساختار از قوانین و مقرراتی پیروی می‌کند.
کنگره 60 هم به‌نوعی یک ساختار وسیع است و از قوانین و مقرراتی برخوردار است، اگر به این قوانین با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که سرمنشأ این قوانین دستورات الهی است، این قوانین به ما می‌آموزد که اگر امروز بذری را در زندگی خویش بکاریم، حتماً چندین برابر آن را در آینده برداشت خواهیم کرد، حال این برداشت می‌تواند هم در مسائل ارزشی باشد و هم در مسائل ضد ارزشی، ما در کنگره یاد می‌گیریم که جهان را آن‌گونه می‌بینیم که خود هستیم اگر خود را دوست بداریم جهان اطرافمان را هم دوست خواهیم داشت.



موضوع دیگری که آن را به‌خوبی درک کردم این است که برای رسیدن به فرامین الهی باید از یک دروازه‌ی بزرگ عبور کرد و آن دروازه چیزی نیست به‌جز بخشش! من این را فهمیدم که زمانی از جانب خداوند چیزی به من بخشیده می‌شود که من هم بتوانم ببخشم، بخشش حس ما را نیز عوض می‌کند و به ما اجازه می‌دهد تا راحت‌تر با جهان اطراف ارتباط سالم برقرار کنیم.
و در پایان همان‌طور که آقای مهندس فرمودند، جهان‌بینی یعنی بتوانیم بدون آنکه به سایر افراد آسیب برسانیم در کنارشان زندگی کنیم.

عکاس: مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .