English Version
English

در مسیر انتقال علم کنگره بازیگر باشیم

در مسیر انتقال علم کنگره بازیگر باشیم

جلسه چهاردهم از دوره پنجاه و نهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی خلیج‌فارس بوشهر، با استادی مسافر مجید، نگهبانی مسافر کرم و دبیری مسافر حسن، با دستور جلسه «جهان‌بینی 1 و 2» روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر؛
خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم. اینکه امروز حالم خوب است و یک زندگی بدون اعتیاد را تجربه می‌کنم را مدیون آقای مهندس و خانواده محترمشان و همچنین راهنمای خودم آقای مهدی هستم.
استاد امین در اول سی‌دی اشاره می‌کنند که جهان‌بینی برای کسانی است که در تاریکی هستند و اعتیاد، کامل‌ترین و تاریک‌ترین شکل تاریکی است. پس من برای خارج شدن از این تاریکی احتیاج به جهان‌بینی درست، به افکار و اندیشه درست و آموزش صحیح دارم. برای اینکه این اتفاق بیفتد من باید قوانین بازی را یاد بگیریم. زمانی که قوانین بازی زندگی را یاد می‌گیرم، مسلماً راحت‌تر می‌توانم با اتفاقات و مشکلاتی که در زندگی به وجود می‌آیند کنار بیاییم و کلید حل آن‌ها را پیدا کنم.
برای خروج از تاریکی من باید نیروهای آن را بشناسم و بایستی بدانم که به چه صورت در درونم رشد و تخریب ایجاد می‌کنند و اینکه چگونه می‌توانم آن‌ها را مهار کنم. برای درست کردن حس‌ها بایستی نسبت به آن‌ها شناخت داشته باشم. به گفته استاد امین در مرحله پالایش وقتی مشکل را بشناسیم 50 درصد از کار انجام‌شده و برای پالایش و تغییر حس‌ها باید نقطه مقابل آن حس را به وجود بیاوریم؛ یعنی اگر من در نفرت هستم باید آرام‌آرام به‌طرف دوستی و محبت حرکت کنم، یا اگر در خشم هستم به‌طرف آرامش حرکت کنم تا تعادل برقرار بشود.
وقتی جهان‌بینی من خراب باشد، باعث می‌شود که به جسم خودم آسیب وارد کنم و وقتی جسم من در حالت تعادل نباشد نمی‌توانم یک جهان‌بینی درست داشته باشم. پس این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند.
جهان‌بینی آموزشی است که یک سری آگاهی و دانایی به من می‌دهد و من باید آن‌ها را کاربردی کنم. پایه جهان‌بینی در سفر اول گذاشته می‌شود ولی در سفر دوم آموزش و جهان‌بینی کاربردی نقش خیلی مهمی دارد؛ چون مشکلات همیشه هست و حالا که من در سفر دوم رشد کرده‌ام مشکلات هم قوی‌تر می‌شوند؛ بنابراین من باید دائما به آموزش و خدمت وصل باشم.
یک پیام از اساتید آقای مهندس هست که می‌گویند: "علم فقط دانستن نیست، به علم عمل کردن علم است؛ اگر همه بدانند و کاری نکنند چه تفاوتی دارد که اصلا ندانند."

رهایی‌های این هفته لژیون‌های چهارم و هشتم و همچنین لژیون ویلیام وایت را به مسافران عزیز و راهنمایان محترمشان تبریک عرض می‌کنم.
به لطف خدا دیروز آخرین قطعه موزاییک کف سالن بخش مسافران ساختمان جدیدمان گذاشته شد که به همه تبریک می‌گویم و یک خدا قوت می‌گویم به همه عزیزانی که از ابتدا در این کار بزرگ با حضور خود چه فیزیکی و چه مالی خدمت کردند. همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود و به‌زودی ما به خانه جدیدمان می‌رویم.
استاد امین می‌گوید: وقتی که خداوند علم و ثروتی را به یک شخص و یا مجموعه می‌دهد، اگر استفاده و انتقال داده شود برکت و رحمت خدا شامل آن می‌شود و اگر آن را برای خودمان انباشته کنیم دیگر داده نمی‌شود.
همه تلاش خدمتگزاران این است که شعاع اضافه کنیم و علم و حال خوشی را که به دست آورده‌ایم را به دیگران انتقال دهیم؛ امیدوارم در مسیر انتقال علم کنگره، بازیگر باشیم و همان‌طور که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند.

نگارش: مسافر حسن (لژیون چهارم)
ثبت: مسافر اسماعیل (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .