English Version
English

برای داشتن حال خوش باید خدمت کرد

 برای داشتن حال خوش باید خدمت کرد

او حامل پیام راستین و مهمان‌دار امواج عشق است، شروع از یک نقطه سیاه تا رسیدن به رنگین‌کمان حاصل تلاش او می‌باشد؛ پاداش صبوری و تلاش او انجام خدمت به خلق خداست، نشان او زینتی سبز بر گردن است که از هر جواهری زیباتر است. 

در ابتدای ورود به کنگره، دنبال کسی‌ هستید تا بار غم را از شانه‌های خسته‌ شما بر زمین بگذارد، وقتی او با نگاه گرم و لبخند مهربانش به سراغ ما می‌آید، گویی بار غم را به زمین می‌گذاریم؛ شال سبز او نشانی از امنیت و شروع رویش جدیدی برای ما می‌باشد، او با کلامی مهربان که در آن معرفت و دانایی موج می‌زند، ما را به جمع هدایت می‌کند تا ذره ذره از تاریکی‌ها رها شویم.
همراه‌ می‌شویم‌ با همسفر فاطمه راهنمای تازه‌‌واردین‌ که یکی‌‌ از خدمتگزاران عاشق شعبه‌ امین می‌باشد، آرامشی‌ که دروجودشان‌ جاری است، حاصل خدمت عاشقانه او می‌باشد.

‌مسافر ایشان‌ با آنتی‌ایکس تریاک وارد کنگره‌ شدند، مدت ۱۰ ماه‌‌ و ۲۰ روز به‌ روش DST و شربت OT با راهنمایی‌ راهنمایان‌ گرانقدر آقای ‌اکبر علیرضایی و خانم عطیه سفر کردند، مدت ۷ سال و ۹ ماه است که ازبند اعتیاد رها شده‌اند؛ مسافر ایشان در رشته ورزشی والیبال و خودشان در رشته شطرنج فعالیت دارند.

بار دیگر با ما در یک گفت‌وگوی ‌صمیمانه همراه‌ ما باشید.

 

با توجه به دستور جلسه این هفته« جهان‌بینی ۱و۲» ارتباط جایگاه راهنمای تازه‌واردین با جهان بینی چیست؟

جهان بینی باعث می‌شود که انسان نیروی درون و بیرون خود را بشناسد، اگر بخواهیم جهان‌بینی را در زندگی اجرا کنیم بایداز پایه قوی باشیم؛ جهان‌بینی ‌متعلق به همه انسان‌‌ها می‌باشد که می‌خواهند از میان تاریکی‌ها بیرون بیایند علم جهان‌بینی، مثل یک طناب است که، می‌تواند انسان‌ها را از عمق تاریکی بیرون بکشد. بسیاری از انسان‌ها به این علم نیازمند هستند ولی نه به اندازه انسان‌هایی که در تاریکی فرو رفته‌اند.

 

به عنوان راهنمای تازه واردین شنونده خوب بودن چه مزیتی برای شخص تازه‌وارد دارد؟

تازه‌وارد در جلسات‌ اول خیلی برایش مهم است که، راهنما چه طرز فکر و احساسی نسبت به او دارد، یک شنونده خوب، مکالمه را به یک تجربه مثبت برای طرف مقابل تبدیل می‌کند و با نشان دادن حالات چهره نشان می‌دهد که به صحبت‌ها توجه‌ می‌کند، یک شنونده خوب احساس پشتیبانی و اطمینان به تازه‌وارد منتقل می‌کند و فضای امن برای تبادل نظر و صحبت ایجاد می‌کند تا اعتماد به‌ نفس در تازه‌وارد شکل بگیرد، شنونده خوب بودن ،مهارتی نیست که‌ در یک روز حاصل شود، نیاز به تلاش و علاقه صادقانه نسبت به دیگران دارد، اما مهارتی است‌ که ارزش یاد‌گیری را دارد.

 

زمانی که شال خوش رنگ سبز را از دستان آقای مهندس عزیز دریافت کردید چه احساسی داشتید؟

در زمان دریافت شال بسیار خوشحال بودم چون یک امتحان بزرگ را پشت سر گذاشته بودم به این واقعیت که سیستم‌ کنگره، یک سیستم هوشمند است‌ و با نیروی مافوق اداره می‌شود، باید عاشقانه در مسیر باشم چون مسئولیت من بسیار بزرگ است در کنگره ماندن و خدمت‌کردن، حس بسیار عجیبی است و شیرینی خاصی دارد و بزرگترین محبت راهنما شدن‌ برای من، شناخت خود و خدای خود بود و این که هر روز به آرامش بیشتری نزدیک می‌شوم، سختی‌ها و مشکلات همیشه هستند، ولی باید از زندگی لذت برد.

 

خدمت در جایگاه راهنمای تازه‌واردین چه آموزشی برای شما داشته است؟

جایگاه راهنمای تازه‌واردین سراسر آموزش است چون ابتدا باید نیاز تازه‌وارد تشخیص داده شود و بعد بتوانیم آن را برطرف کنیم، پس باید همیشه خود در حال آموزش گرفتن‌ و کاربردی کردن‌ آن باشیم، تا بتوانیم در برخورد با تازه‌وارد به‌ او کمک‌ کنیم و همیشه از حس‌ و حال خوب‌ و انرژی بالایی برخوردار باشیم، چون درجلسه اول تازه‌وارد تاثیر دارد و مهمترین آموزشی‌ که من می‌گیرم، درست صحبت کردن‌ و برقراری ارتباط‌ با یک‌ تازه‌وارد می‌باشد.

 

چه صحبتی برای کسانی که می‌خواهند در آینده در این‌جایگاه کمک کننددارید؟

اولین قدم قضاوت نکردن تازه‌وارد است و هر تازه‌وارد که به‌ کنگره، وارد می‌شود، باید به یک‌ اندازه راهنمایی‌ شوند. با هر بار راهنمایی، قدرت بیانم برای جذب تازه‌وارد بیشتر می‌شود؛ در این جایگاه از خود‌گذشتگی و محبت را آموزش می‌‌گیرم‌ تا بتوانم احساس تازه‌وارد را درک‌کنم و خودرا در جایگاه تازه‌وارد بگذارم، نه این که‌ از جایگاه بالا به او نگاه کنم.

 

روزی که اولین تازه وارد را پذیرش کردید چه حس و حالی داشتید و راز جذب یک تازه‌وارد چیست؟

خیلی خوشحال بودم، اما استرس زیادی هم داشتم‌؛ با خود فکر می‌‌کردم شاید نتوانم و برایم خیلی سخت بود. اما‌‌ الان خیلی خوشحال هستم و ‌در هر جلسه ذره‌ ذره محبت‌ من  نسبت به انسان‌ها بیشتر می‌‌شود و انگیزه پیدا می‌کنم که‌ اگر حال خوش و آرامش می‌خواهم، باید به هم نوع‌ خود خدمت کنم، و تازه‌وارد بیشتری جذب‌ کنم تا بتوانم قوی‌تر و محکم‌تر به زند‌گی‌خود ادامه بدهم.

راز جذب این است که من سعی می‌کنم برای تازه‌وارد وقت بگذارم و شنونده خوبی‌ باشم، با لبخند و خوشروئی با او برخوردکنم و به حرف‌ها و درددلش گوش کنم و بر عقاید خود پافشاری نکنم و جوری با او برخوردکنم که او احساس تفاوت نکند، سعی می‌کنم همیشه گمنامی او حفظ شود و او را به‌ طرف بهبودی هدایت می‌کنم،  به او پیام عشق و محبت را می‌دهم و اینکه درد ما مشترک است، راه حل را به او می‌گویم چون هدف، خدمت به یک تازه‌وارد است.

کلام آخر...

شاکر خداوند هستم که در کنگره حضور دارم، و از آقای‌ مهندس و خانواده‌ محترم ایشان بسیار سپاسگزارم که این مکان امن و مقدس را ایجادکردن تا آموزش‌ بگیرم و به آرامش برسم، همچنین از زحمات راهنماهای عزیزم، خانم عطیه و خانم کبری بسیار بسیار سپاسگزارم چون حال خوش و آرامشی که امروز دارم مدیون این عزیزان هستم، انشالله که خیر و برکت در زندگی‌شان جاری باشد و از شما عزیزان که در قسمت سایت خدمت می‌کنید، نیز بسیار سپاسگزارم.

 

انجام مصاحبه: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .