English Version
English

مشارکت مکتوب در باب دستور جلسه؛ وادی هفتم

مشارکت مکتوب در باب دستور جلسه؛ وادی هفتم

رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی یافتن راه و دیگری؛ آنچه برداشت می نمائیم.

ما انسان‌ها برای هر کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، یا برای پیدا کردن حقیقتی که پنهان است؛ اگر می‌خواهیم موفق باشیم، اول باید تفکر کنیم و رمز و راز آن را بشکافیم؛ یعنی راه حقیقی و درست رسیدن به آن هدف، یا کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم را پیدا کنیم، بدانیم و بعد شروع به حرکت در آن راه یا مسیر کنیم؛ تا به حقیقت و آن هدف مورد نظر برسیم.
 
این پیدا کردن راه، برای هر کاری صادق است و فقط برای اهداف بلند نیست. من حتی برای پختن غذا هم باید رمز و راز پختن یک غذای خوشمزه را بلد باشم و راهش را پیدا کنم.
من اگر می‌خواهم درس بخوانم یا مسافرت بروم یا هر کاری که می‌خواهم انجام بدهم، اول باید در مورد آن موضوع فکر و برنامه‌ریزی کنم و راه درست آن را پیدا کنم و بعد اقدام به انجام آن کار کنم.
 
نظام طبیعت بدون حساب، کتاب و برنامه‌ریزی نیست که من همین‌طور بدون تفکر و برنامه‌ریزی، شروع به حرکت در یک‌ راهی کنم و انتظار موفقیت در آن راه را داشته باشم.
خیلی از انسان‌ها قربانی شدند و زندگی خودشان و دیگران را به نابودی کشیدند، فقط به خاطر اینکه راه درست را پیدا نکرده بودند و یا راهی را پیدا کرده بودند که حقیقی نبود و به خیال خودشان فکر می‌کردند این راه درست است؛ ولی پای در آن راه گذاشتند و سر از مسلخ درآوردند.
مثلاً در مورد درمان اعتیاد، خیلی‌ها برای درمان اعتیاد به این در و آن در زدند و راه‌های متفاوتی را تجربه کردند، در ابتدا فکر می‌کردند راه درستی است؛ ولی با تخریب بیشتر برگشتند سر پله اول و یا خیلی‌ها هم باعث نابودی خودشان و دیگران شدند و راه برگشتی نبود.
 
 
ولی در دنیا تنها جایی که رمز و راز درمان اعتیاد را پیدا کرده و حقیقی است، جایی هست به نام کنگره۶۰، که رمز آن همان روش DST و داروی شفابخش OT می‌باشد: که در واقع یک‌ راه مستقیم است و هر کس که خواستار رهایی باشد و این حقیقت را کشف کند، می‌تواند از آن استفاده کند.
 
امّا راز این راه کنگره۶۰ چیست؟
راز آن این است که فردی که وارد این مکان مقدس و ارزش‌ها می‌شود، چقدر از این خان و سفره‌ای که پهن‌شده است برداشت می‌کند. در کنگره به‌زور به کسی نمی‌گویند حتماً بیا، خدمت بگیر، این کار را بکن و آن کار را نکن؛ بلکه کنگره می‌گوید اگر این کار را بکنی، برای خودت بهتر است و این بستگی به خود فرد دارد که چگونه در این راه حرکت می‌کند و بهره ببرد. اگر درست حرکت کند و قدر این دری که به رویش بازشده است را بداند، غیر از درمان اعتیاد، سود و منفعت‌های زیادی را می‌تواند نصیب خود کند و در این راه موفق باشد و اگر قدر این نعمت بزرگی که خداوند به او عطا کرده را نداند و درست حرکت نکند، این نعمت از او گرفته می شود.
 
وقتی نظم، با اجرای قوانین در کنار هم قرار بگیرند، خود به خود انسان در یک مسیری قرار می گیرد که به آن مسیر تکامل می گویند. مسیر تکامل انسان را به صلح و آرامش می رساند. پیدا کردن راه خیلی مهم است. خیلی از ما قبل از کنگره، راه های مختلفی را امتحان کرده بودیم اما نتیجه نمی گرفتیم؛ چون راه اشتباه بود. حال آمده‌ایم کنگره و راه را پیدا کرده‌ایم؛ اما تا حرکت نکنیم به هدف نمی رسیم. کسی مسافر محسوب می شود که حرکت کند. سفر یعنی حرکت از یک مبدا معلوم به یک مقصد معلوم. اگر مسافری داروی OT را می خورد و در کنار آن تریاک هم می کشد این دیگر چه سفری است؟
برای پیدا کردن یک راز، یک رمزی داریم. مثل یک گاوصندق که یک رمزی دارد تا بتوان آنرا باز کرد. اگر ما کلید یک دری را داشته باشیم، خیلی راحت می توانیم در را باز کنیم؛ اما اگر کلید نباشد، باید با زور در را باز کنیم. وقتی یک راهنما برای یک رهجو برنامه می نویسد، اگر رهجو درست انجام دهد، تا آخر حالش خوب است؛ اما تا دارو سازگار شود، طول می کشد. مثلاً با یک نفر دوست می شویم، سر از زندان در می آوریم و گاهی با یک نفر دوست می شویم و سر از کنگره در می آوریم. این خیلی مهم است که از کدام مسیر برویم. همیشه کوتاه ترین راه، سالم ترین و مطمئن ترین راه نیست.
 
امیدوارم که در هر کاری اول تفکر کنیم و از عقل خودمان که فرمانروایی لایق در درون ما است، پیروی کنیم و راه درست را پیدا و انتخاب کنیم و وقتی راه حق و حقیقت را پیدا کردیم، قدر آن را بدانیم و در آن راه درست حرکت کنیم.
رمز کنگره که روش درمان DST و کاملا مشخص است؛ اما راز کنگره، مخصوصا در سفر دوم بودن، ماندن و ماندگار شدن است.
 
همسفر مریم، لژیون دوم، کمک راهنما همسفر معصومه، نمایندگی الهیه مشهد
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .