English Version
English

همه انسان‌ها آموزش‌ پذیرند

همه انسان‌ها آموزش‌ پذیرند

دومین جلسه از دوره بیست وپنجم کارگاه آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی رودکی با استادی همسفر اعظم، نگهبانی همسفر زهره و دبیری همسفر سمیرا با دستورجلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» در روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
بابت تجربه این خدمت خدا را شکر می‌کنم، از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند تا به این حال خوب برسیم. از ایجنت و مرزبانان عزیز بابت خدمت خالصانه تشکر می‌کنم، از راهنمای عزیزم بابت آموزش‌های خوبشان ممنونم و به دبیر و نگهبان هم خدا قوت می‌گویم.

جهان‌بینی یعنی دید من نسبت به خود و جهان هستی و آنچه ادراک، دریافت، احساس و برداشت می‌کنم. همه افراد می‌توانند از طریق آموزش جهان‌بینی به دانایی برسند به‌شرط اینکه از خواسته‌های نامعقول خود دور شوند. استاد امین می‌فرمایند: جزوه جهان‌بینی بااینکه حجم کمی دارد ولی مطالب آن خیلی روان گفته شده است و مانند کتاب‌های فلسفی درک مطالب آن سخت و سنگین نیست.

جهان‌بینی ساختارهایی که در جهان اطراف وجود دارد مانند ساختار شهر، کشور، باندهای مافیایی و ... را به ما آموزش می‌دهد. ساختارهای منفی به ما آسیب می‌رسانند و می‌توانند احساس ما را نابود کنند ولی با فراگیری جهان‌بینی توانیم احساس منفی بیدار شده در خود را به‌طرف ارزش‌ها سوق دهیم تا هم خود و هم خانواده‌مان در آرامش باشیم.

در وادی چهاردهم آقای مهندس می‌فرمایند: وقتی شخصی نادان و جاهل باشد اولین آسیب را خود شخص می‌بیند و مانند پوکه‌های نارنجک به خود و اطرافیان آسیب می‌رساند. از بین بردن ساختارهای منفی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست، جهان‌بینی مانند طنابی است که من را از عمق تاریکی نجات می‌دهد و حس‌های ازدست‌رفته را به من بازمی‌گرداند.

همه انسان‌ها آموزش پذیرند، من بعد از رهایی مسافرم به کنگره آمدم وقتی‌که متوجه تغییرات رفتاری مثبت در مسافرم شدم علاقه‌مند شدم که بدانم دلیل این تغییرات چه بوده است؟ با حضورم در کنگره متوجه شدم که آموزش صحیح گرفتن باعث این تغییرات بوده است نحوه رفتار مسافرم در خانه با من و فرزندانم خیلی بهتر از قبل شده است. در آخر جهان‌بینی یعنی هنر آرام زندگی کردن، جهان‌بینی یعنی درست دیدن جهان و درست زندگی کردن.

نگارش و ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
عکاس خبری: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .