English Version
English

درمان اعتیاد با آموزش‌های جهانبینی، پایدار می‌ماند

درمان اعتیاد با آموزش‌های جهانبینی، پایدار می‌ماند

جهان‌بینی ۱ و ۲ راهنما و شاه‌کلیدی است که توسط آقای مهندس و آقای امین پیرامون انسان و کائنات، آموزش داده می‌شود تا نادیدنی‌های جهالت و اهریمن را ببینیم و بشناسیم. جهان‌بینی به ما شناخت خود و آموزش خوب زندگی کردن را می‌دهد و به ما آموزش می‌دهد که بتوانیم نیروی از دست رفته خویش را به دست آورده و راه رسیدن به اندیشه‌های انسانی را پیدا کنیم؛ تمام انسان‌ها حتی آن‌هایی که در سطوح پایین قرار دارند وقتی عملی ضدارزشی انجام دهند حس و حالشان خراب می‌شود؛ اما از آنجایی که در عملِ ضدارزشی کشش وجود دارد و می‌دانند کار نادرستی است، باز به سمت آن حرکت می‌کنند و این خواسته‌ نفس است و آنجایی که به هر عملِ ضدارزشی نه بگوید، این فرمان عقل و این نبرد بین عقل و نفس است که اگر نفس، پیروز شود درد و رنج در پی خواهد داشت و اگر عقل، پیروز شود انسان را به صلح و آرامش می‌رساند.

نفس، خواسته دارد و دائما در حال خواستن است، ولی میزان دانش، آگاهی و دانایی هر فرد تعیین می‌کند که به خواسته نفس، جواب مثبت یا منفی داده شود؛ برای مثال انسان‌هایی که در دادسراها در رفت‌و‌آمد هستند برای مشکلی که برایشان پیش آمده در رنج و زحمت به سر می‌برند و کسانی هستند که آن موضوع را بدون آگاهی و بدون بررسی دقیق انجام دادند.

وقتی به کنگره ۶۰ مراجعه می‌کنیم در ادامه، مصرف مواد مواد کنار گذاشته می‌شود، اما عامل اصلی مصرف مواد مخدر نداشتن آگاهی و دانایی بوده که باعث تخریب جسم و روان شده و این حلقه مفقود شده زندگی همه انسان‌هاست. امروز در کنگره ۶۰ ارتقای جهان‌بینی، آداب و معاشرت و قوانین زندگی آموزش داده می‌شود تا به تعادل نسبی و آرامش برسیم. ارتباط انسان و کائنات تحت نام جهان‌بینی آموزش داده می‌شود که گامی است به جهت رهایی وجود خویش از بندهای نامرئی جهالت، اهریمن، بازیافتن نیروهای ازدست‌رفته خویش و رسیدن به اندیشه‌های والایی که شایسته نام انسان است؛ آنچه ما نسبت به کل هستی، جهانِ درون و جهانِ بیرون برداشت، دریافت و احساس می‌کنیم، جهانبینی نام دارد. به تعادل رسیدنِ جسم و روان که همانند سوار و سوارکار است، یازده ماه به طول می‌انجامد و مدت‌ زمان به تعادل رسیدن جهانینی غیرقابل پیش‌بینی است. انسان برای رسیدن به دانایی و تعادل بایستی خواسته قوی داشته باشد؛ وقتی خواسته، قوی باشد در تمام زندگی اولویّت اول، آن خواسته قرار می‌گیرد و بقیه خواسته‌ها در‌‌ حاشیه قرار می‌گیرد و برای قوی کردن خواسته، ابتدا بایستی تصویر ذهنی و الگوی مناسب داشته باشد.

منشأ حرکت و تحرک در انسان نفس است؛ نفس، خواسته را به عقل ارائه می‌دهد و میزان دانایی و آگاهی که به موقع به عقل ارسال می‌شود حجاب را از عقل بر می‌دارد و در نتیجه عقل به میزان دانایی و اگاهی که داده‌ایم، فرمان صادر می‌کند.
منشأ همه گره‌هایی که در زندگی ما به وجود می‌آید جهل و نادانی است که بایستی با آموزش و کسب دانایی، آن مشکلات و گره‌ها را حل کنیم و هر کجا که درست یا نادرستیِ کاری را نمی‌دانیم هیچ عملی انجام ندهیم. جهان‌بینی به ما آموزش می‌دهد که قوانین زندگی کردن را رعایت کنیم و در حین زندگی کردن لذت هم ببریم و توسط فرمان عقل به معنای آفرینش برسیم؛ جهان‌بینی به ما آموزش می‌دهد که وقتی انسان به دانایی مؤثر رسید و خواست که آموزش‌ها را به مرحله عمل درآورد، آنجا نیروهای بازدارنده با قانون ذره‌ذره، زیبا و خاص سر راه ما قرار می‌گیرند و مانع کاربردی کردن آموزش‌های ما می‌شوند که باید هوشیار باشیم فریب نیروهای بازدارنده را نخوریم؛ دانایی مؤثر سپر انسان در برابر نیروهای منفی مثل ترس، ناامیدی، اضطراب، منیت خشم، کینه، قضاوت و کبر است.

درمان اعتیاد با آموزش‌های جهان‌بینی پایدار می‌ماند و کنگره ۶۰ در نتایج فعالیت‌های خود به جایی رسیده که با صراحت تمام می‌گوید برای رسیدن به درمان کامل و قطعی اعتیاد بایستی هر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی به سلامتی و تعادل برسد و در غیر این صورت ممکن است به قطع مصرف مواد مخدر یا ترک برسیم، اما به درمان و تعادل نمی‌رسیم.

نویسنده: راهنمای تازه واردین همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون چهارم) رشته ورزشی دارت، شعبه وکیلی یزد
ارسال: راهنما همسفر بنفشه نمایندگی خواجو
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .