English Version
English

خروج از تاریکی با یادگیری جهان‌بینی

خروج از تاریکی با یادگیری جهان‌بینی

کنگره مطالب آموزشی فراوانی در اختیار رهجویان قرار می‌دهد و لازمه یادگیری آموختن الفبای آن است که این الفبا و زبان مشترک در کنگره درس جهان‌بینی است با درک و لمس آن به کسب علم نزدیک می‌شویم اما هر علم دارای پایه، اصول و قوانین خاص خود می‌باشد و باید این قواعد را به‌خوبی فرا گرفت چون با تقویت این قوانین می‌توانیم پایه‌های علمی خود را درست بنا کنیم.
در جهان‌بینی از مدل به‌عنوان ابزار آموزش استفاده می‌شود و برای همه انسان‌ها مورد نیاز است حال اگر من در کنگره بتوانم جهان‌بینی را بیاموزم یعنی توانسته‌ام از عمق تاریکی خود را خارج نمایم چون با افزایش سطح آگاهی ظرفیت و دانایی شخص تغییر می‌کند.
یکی از مدل‌های استفاده‌شده در درس جهان‌بینی مدل عقل است، عقل به قلعه‌ای تشبیه شده است که در شهر وجودی ما قرار دارد و سربازهایی از این قلعه مراقبت می‌کنند که اجازه نمی‌دهند هر چیزی از سدخونی مغز عبور کند و باعث تغییر در ساختار مغز شود و هر چه دانایی بیشتری داشته باشیم در زندگی آرامش و شادی بیشتری خواهیم داشت.
باید قوانین را با حوصله بپذیریم تا بتوانیم نیروهای منفی و بازدارنده را از خود دور کنیم، عقل در انسانی که دانش و علم بالایی داشته باشد خیلی قدرتمند عمل می‌کند و به‌راحتی اجازه ورود نیروهای منفی را به درون خود نمی‌دهد با به‌کارگیری از نیروی عقل کسی نمی‌تواند ما را ناراحت کند چون با تفکر برای مشکلات خود راه‌حل مناسب پیدا می‌کنیم.
نادانی در ما ترس و ناامیدی و منیت را به وجود می‌آورد که کنترل رفتار و کردار ما را در دست خواهند گرفت و در نتیجه باعث توقف رشد دانش می‌گردند اما با آموزش جهان‌بینی و افزایش دانایی می‌توانیم دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرم و به خواسته‌های معقول خود برسیم.
جهان‌بینی یعنی نوع نگرش به جهان درون و بیرون بنابراین با نگاه مثبت به تمام هستی ظرفیت ما افزایش می‌یابد، ظرفیت در جهان‌بینی به استخر تشبیه شده است که می‌تواند آلوده یا پاک باشد اگر استخر آلوده باشد و یک سطل پر از آشغال به آن اضافه شود تفاوتی ایجاد نمی‌شود ولی اگر استخر تمیز باشد و یک پر کاه به آن افزوده شود به‌آسانی مشاهده می‌شود، وجود انسان به همین شکل است اگر حس‌های او پالایش یابد کوچک‌ترین آلودگی را حس می‌کند.
در آخر اگر بخواهیم به بهترین نتیجه برسیم باید مسیر را به‌خوبی طی و حس بد را از خود دور کنیم تا آلوده نشویم و به آرامش برسیم.

نگارش: همسفر منیره، راهنما همسفر زینب (لژیون هشتم)
ویرایش: همسفر مژگان، راهنما همسفر زینب (لژیون هشتم)
ثبت: همسفر رها، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .