English Version
English

ورزش برای یک دوره نیست برای همه ادوار است

ورزش برای یک دوره نیست برای همه ادوار است

جهان‌بینی یعنی نوع نگاه و دید من نسبت به مسائل پیرامون خود. هرگاه انسان نگاه ناامیدانه به زندگی داشته باشد هرگز موفق نمی‌شود و در پی همین جهان‌بینی است که افراد کنگره در کنار یک‌دیگر به کمک و یاری هم می‌شتابند و رشد می‌کنند.

همان‌طور که در قدیم، قبل از اینکه به یک فرد فنون پهلوانی را یاد دهند، ابتدا منش، اخلاق و رفتار پهلوانی را آموزش می‌دادند، امروز در کنگره ۶۰ این عمل را با جهان‌بینی معنی می‌کنیم.

اما در مورد جهان‌بینی در ورزش، زمانی که جهان‌بینی در کنار ورزش قرار می‌گیرد، دید من را نسبت به ورزش وسیع می‌کند تا من درک درستی از ورزش داشته باشم و بفهمم ورزش روی جسم من چه تأثیرات مفیدی دارد.

جهان‌بینی در ورزش یکی از پایه‌ها و اساس درمان اعتیاد در کنگره ۶۰ است. علم کنگره بر سه اصل جسم، روان و جهان‌بینی بناشده است؛ یعنی کسی که می‌خواهد به درمان و تعادل لازم برسد حتماً باید این سه اصل را کاربردی و اجرایی کند.
یکی از این پایه‌ها جسم است، جسم برای ما بسیار مهم بوده و با انجام ورزش، ما جسمی سالم و سلامت خواهیم داشت و در ادامه خواه یا ناخواه جسم و روان ما نیز متعادل می‌شود.

جهان‌بینی که ما در کنگره یاد می‌گیریم در تمام سطوح زندگی قابل‌استفاده است و جهان‌بینی در ورزش به این معناست که چرا من به زمین ورزش آمده‌ام و هدف من از انجام فعالیت ورزشی چیست؟ رعایت ادب و احترام باهم تیمی‌ها و با تمام افراد که در پارک هستند، رعایت نظم و نظافت
محیط ورزشی و اینکه ما ورزش را برای بردن یا باختن انجام نمی‌دهیم, همان‌طور که آقای مهندس فرمودند:«ما در کنگره بردوباخت نداریم، زیرا اگر ما باهدف بردوباخت، ورزش انجام دهیم آن انرژی لازم را دریافت نمی‌کنیم و نهایتاً وارد معرکه‌گیری می‌شویم.»

معمولاً افراد در روز جمعه تا نزدیک‌های ظهر می‌خوابند و این کار باعث کم شدن سطح انرژی در بدن انسان می‌شود؛
یکی از مزیت‌های ورزش در کنگره این است که باعث می‌شود فرد، صبح زود بیدار شده و اگر در سفر اول است به‌واسطه همین بیدار شدن، داروی خود را سر موقع خورده و به فعالیت ورزشی خود بپردازد و روز خود را پرانرژی شروع کند و همین ورزش کردن‌ها باعث متعادل شدن متابولیسم بدن می‌شود.

جهان‌بینی در ورزش به انسان می‌آموزد که ورزش برای دوره خاصی نیست و برای تمام ادوار زندگی است.

امیدواریم همه ما از این نعماتی که خداوند به‌واسطه کنگره در اختیار ما قرار داده است، نهایت استفاده را ببریم و با جهان‌بینی صحیح به امورات زندگی خود بپردازیم.

نویسنده: همسفر آذر رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
تایپ: همسفر مهین رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: راهنما تازه‌واردین همسفر نرگس رشته ورزشی ایروبیک و بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما تازه واردین همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .