English Version
English

جهان بینی بر دانایی و شناخت ما تاکید دارد

جهان بینی بر دانایی و شناخت ما تاکید دارد

مشارکت همسفر الناز

جهان بینی یعنی «آنچه ما نسبت به کل هستی جهان بیرون ودرون برداشت‌، ادراک و دریافت می‌کنیم‌».جهان بینی متعلق به همه کسانی است که درتاریکی‌ها غرق شده و می‌خواهند از آن خارج شوند. برای تغییر جهان‌بینی در خود باید از مثلث جهالت که همان ترس‌، منیت‌‌ و ناامیدی می‌باشد، عبور کرده و به دانایی برسیم‌.

ما باید نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم، نیروهای منفی خودرا تشخیص دهیم تا بتوانیم از تاریکی‌ها خارج شویم و با تقویت نیروهای مثبت به سمت روشنایی‌ها حرکت کنیم‌.

در کل جهان‌بینی بر مسئله دانایی و شناخت انسان تاکید دارد و این که انسان چگونه می‌تواند حس‌های خود را تشخیص و آن‌ها‌ پالایش کند تا به درمان برسد‌.
امیدوارم با آموزش‌های کنگره بتوانم دانایی خود را بالا برده و جهان‌بینی خود را تغییر بدهم و از مسیر ضدارزش‌ها به مسیر ارزش‌ها قدم بگذارم.

مشارکت همسفر فاطمه

جهان‌بینی نگرش ما نسبت به جهان هستی است.  زمانی که تجربه‌، تفکر‌ و آموزش ما به حد مساوی رشد کند ما به دانایی موثر می‌رسیم.
اگر من، یکی از پارامتر‌ها مثلث را به تنهایی رشد دهم هیچ فایده‌ای ندارد، حتی ضعف من هم حساب می‌شود. با اجرا کردن این سه مولفه ما به آرامش و آسایش زندگی دست پیدا می‌کنیم و دیگران هم در کنار ما راحت زندگی می‌کنند.
در کل مبحث جهان بینی، قوانین درست زندگی کردن به ما آموزش می‌دهد که اگر ما این قوانین را یاد نگرفته باشیم همواره در زندگی دچار مشکل می‌شویم.

مشارکت همسفر اعظم

جهان بینی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله در زندگی ما می‌باشد؛ شاید درنگاه اول موضوع پیچیده‌ای باشد، اما جهان‌بینی یعنی‌،« چطور زندگی‌کنیم و بگذاریم دیگران هم‌ زندگی کنند».


اصلی‌ترین آموزش کنگره بر پایه جهان‌بینی است که اگر نگرش‌مان به دنیا و اتفاقات پیرامون درست باشد، دیگر هیچ چیزی ما را به هم نمی‌‌ریزد؛ نه این که ناراحت نشویم چون زندگی غصه‌، شادی را با هم دارد و این اضداد باعث زیبایی زندگی می‌شود، دقیقاً جهان‌بینی این است که تلخی کنار شیرینی لذت‌بخش است. اگر قرار باشد زندگی فقط  لحظه‌‌های شیرینی باشد، همه چیز بی معنا خواهد بود‌.

ما باید بدانیم که دنیا براساس قطب مثبت و منفی آفریده شده است؛
وقتی نیروی منفی‌ و شیاطین نباشد، رشد معنایی پیدا نمی‌کند، رشد زمانی معنا دارد که  که ما در کنار نیروهای منفی راه خود را پیدا کنیم؛ نباید از کسی توقع یاری داشته باشیم، اگر کسی به من کمک کرد قدر‌دان باشم و طلبکار نباشم، قرار نیست که همه بر اساس میل ما رفتار کنند.


در آخر هم جهان‌بینی یعنی من بتوانم ریشه خطاهای خود را پیدا کنم و از مسیر ضدارزش‌ها به مسیر خوبی‌ها و ارزش‌ها قدم بگذارم‌ که برای این‌کار بایستی قوانین را فرا بگیریم و در ابتدا باید دانایی خود را افزایش دهیم.

 

رابط خبری: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .