English Version
English

پارامترهای درمان اعتیاد

پارامترهای درمان اعتیاد

چهارمین جلسه از دور چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره‌۶۰ نمایندگی سمنان با استادی راهنما همسفر شقایق و نگهبانی همسفر منیژه و دبیری راهنمای نیکوتین همسفر عارفه با دستور جلسه «جهان‌بینی۱،۲» در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که توانستم بار دیگر در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. از نگهبان عزیز خانم منیژه و دبیر عزیز هم تشکر می‌کنم. در ابتدای صحبت‌هایم از راهنمای عزیزم خانم آزاده کمال تشکر را دارم، آرامش امروزم را مدیون ایشان هستم، امیدوارم هرکجا هستند سلامت باشند؛ اما در مورد دستور جلسه این هفته جهان‌بینی ۱ و ۲. 

برای به درمان قطعی رسیدن در کنگره‌۶۰ سه پارامتر جسم، روان و جهان‌بینی به موازات همدیگر رشد می‌کنند. در پروسه درمان کنگره‌۶۰ جسم فرد مصرف‌کننده به واسطه مصرف داروی اوتی در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۱ ماه به تعادل می‌رسد و در کنار به تعادل رسیدن جسم، روان هم خود‌به‌خود تعادل خود را به‌دست می‌آورد؛ اما جهان‌بینی یک مقوله‌ جدا از جسم و روان است که لازمه آن تلاش و حرکت داشتن و بالا بردن سطح دانایی است.

جزوه جهان‌بینی ۱و۲ توسط استاد امین نوشته شده است؛ همین‌طور در سی‌دی‌های متعددی برای بالا بردن دانایی من همسفر در مورد جهان‌بینی صحبت شده است. قبل از ورود به کنگره شاید کلمه جهان‌بینی را شنیده بودم؛ ولی چندان برای من خوشایند نبود با توضیحات استاد امین متوجه شدم جهان بینی؛ یعنی دیدگاه من نسبت به خودم و جهان هستی و آنچه از آن دریافت، برداشت و ادراک می‌کنم، جهان‌بینی شامل دو بخش است: جهان‌بینی درون و جهان‌بینی بیرون.

جهان‌بینی بیرون دیدگاه من نسبت به کل هستی و جهان‌بینی درون دیدگاه من نسبت به خود من است. موردی که نظر من شقایق را در جهان‌بینی جلب کرد جهان‌بینی درون است که از نظر من زمانی می‌توانیم بگوییم جهان‌بینی بیرون من تغییر کرده است که جهان‌بینی درون من تغییر کرده باشد. ابتدا باید خودم را بشناسم و بدانم هیچ‌کس به اندازه خود من نمی‌تواند به من کمک کند تا به حال‌خوش و آرامش برسم.

انسان‌ها به خاطر اینکه به دانایی دست پیدا نکرده‌اند در درد و رنج فراوانی به سر می‌برند. جهان‌بینی فقط برای همسفر یا مسافر در کنگره نیست؛ بلکه بیرون از کنگره خیلی‌ از افراد مصرف‌کننده نیستند؛ ولی راه و روش درست زندگی کردن را بلد نیستند و نمی‌دانند با خانواده چگونه باید برخورد کنند که این مسئله به دانایی افراد بستگی دارد.

یک همسفر وقتی وارد کنگره می‌شود و جزوه جهان‌بینی را مطالعه می‌کند متوجه می‌شود قبل از ورود به کنگره چه چیزی باعث عذاب او بوده است. همان مشکل در مثلث جهالت من همسفر بوده است. یک همسفر در زمان ورود به کنگره ترس، منیت، ناامیدی تمام وجودش را گرفته است و نمی‌گذارد مثلث دانایی او پیشرفت کند.

جزوه جهان‌بینی ترس، منیت و ناامیدی را برای من می‌شکافد و متوجه می‌شوم وقتی می‌ترسم نمی‌توانم بین داده‌ها ارتباط برقرار کنم. ترس تفکر من را می‌خورد و نمی‌گذارد قبل هر کاری خوب فکر کنم. استاد امین در جزوه جهان‌بینی می‌گوید برای اینکه بخواهیم به ترس خود غلبه کنیم باید با آن روبه‌رو شویم. من همسفر می‌ترسم مشارکت کنم یک‌بار دستم را بلند می‌کنم. با آن ترس مقابله می‌کنم و متوجه می‌شوم مشارکت کردن ترس ندارد.

من قبل از کنگره بارها و بارها با تمام وجودم خواستار انجام کاری یا رسیدن به چیزی بودم؛ ولی همیشه به مشکل برمی‌خوردم، آن ناامیدی در درون من به وجود آمده بود و حصاری به دور خودم کشیده بودم که محصولاتش همان‌طور که در جزوه جهان بینی آمده است لجاجت، یک‌دندگی، افسردگی، منیت و همه این موارد را در درون خود به وجود آورده بودم.

وقتی من همسفر افسرده شوم یا منیت داشته باشم، دیگر به من اجازه تجربه و آموزش را نمی‌دهد که بتوانم وارد راه جدیدی بشوم که شاید این راهی را که انتخاب کرده‌ام باعث شود تا مشکل من حل شود؛ ولی اجازه پیشرفت را به من نمی‌داد.

خدا را شکر می‌کنم به واسطه آموزش‌های کنگره و آموزش جهان‌بینی یک‌سری گره‌های درونی خودم را پیدا کردم و دریافتم تا زمانی که جهان‌بینی من تغییر نکند اگر دنیا هم تغییر کند و همه چیز خوب و خوش باشد باز هم حال من خوب نیست. حال خوب چیزی است که با تغییر دیدگاه من، احساس آرامش و شادابی در درون من به وجود می‌آورد.

آموزش‌هایی که در کنگره وجود دارد هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود. به من همسفر در هیچ دانشگاه یا مدرسه‌ای آموزش داده نشده است که خوب زندگی کردن و لذت بردن از زندگی چیست؟ حال خوش چیست؟ امیدوارم نه تنها ما خانواده‌های مصرف کننده‌ها، بلکه بیرون از کنگره هم به این درک و آگاهی و جهان‌بینی برسند. زمانی که همه ما راه و روش درست زندگی کردن را بیاموزیم آنجاست که مشکلات ما حل می‌شود.

تودیع و معارفه ورزشبان والیبال همسفران

جلسه هماهنگی راهنمایان

تایپ و ویراستار: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر سید‌ه‌فاطمه از لژیون نهم

ارسال مطلب: همسفر نازنین رهجوی راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم

۱۴۰۳/۲/۱۷

عکاس و مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .