English Version
English

جهان‌بینی نیاز مبرم همه ماست

جهان‌بینی نیاز مبرم همه ماست

محور اصلی کنگره ۶۰ و موفقیت آن جهان‌بینی است. جهان‌بینی نیاز مبرم همه ماست.

جهان‌بینی؛ یعنی رسیدن به شناختی درست از خود، هستی و نوع نگاه ما به زندگی است؛ یعنی خوب دیدن. اولین قدم در جهان‌بینی آموزش قوانین است که در زندگی همه ما نقش مهمی دارد و فقط مربوط به قشر خاصی نیست. جهان‌بینی، بدون آموزش امکان‌پذیر نیست و برای همه ما لازم و ضروری است تا شگفتی‌های درون خود را بشناسیم.

درمان اعتیاد با سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی برای اولین بار در تاریخ علوم پزشکی و غیرپزشکی درمان اعتیاد، با نگاهی سه وجهی به مسئله درمان اعتیاد می‌پردازد.

کنگره اعتقاد دارد، علاوه بر جسم و روان، جهان‌بینی نیز براثر مصرف مواد مخدر و اعتیاد دچار آسیب شده است و باید در پروسه درمان به تعادل برسد.

موضوع جهان‌بینی علاوه بر درمان اعتیاد، بر کل امورات زندگی ما تأثیر دارد و سازنده زندگی ماست. ما در هر جایگاهی که هستیم و هر وضعیتی که داریم؛ همه این‌ها حاصل عملکرد ما است و عملکرد نتیجه جهان‌بینی و دانایی ما است.

جهان‌بینی ۱ و ۲؛ توسط استاد امین به نگارش در آمده است. در جهان‌بینی یک، ابتدا موضوع جهان‌بینی را تعریف کرده است. آنچه ما نسبت به کل هستی (جهان درون وجهان بیرون) برداشت، دریافت، ادراک و احساس می‌نماییم، جهان‌بینی نام دارد.

جهان‌بینی درون شامل: ادراک و احساس و دریافت ما نسبت به خودمان و جهان‌بینی بیرون شامل: ادراک و احساس ما نسبت به تمام هستی است. تجربه نشان داده که این دو جزوه بسیار بااهمیت هستند و خیلی ساده، روان، کم‌حجم؛ اما بار بسیار عمیق و مؤثری را دارند.

در جهان‌بینی ۲ گفته‌شده؛ اولین چیزی که باید یاد بگیریم قوانین زندگی است. اگر این قوانین را به‌درستی یاد بگیریم به حال خوش و آرامش می‌رسیم. در این جزوه ما مثلث دانایی را داریم که اضلاع آن تجربه، تفکر و آموزش هستند. ما باید بر روی هر سه ضلع به یک اندازه کارکنیم تا دانایی ما به دانایی مؤثر تبدیل شود.

در مقابل آن مثلث جهالت را داریم که اضلاع آن ترس، ناامیدی و منیت است که در اختیار نیروهای اهریمنی است. بر روی جزوه جهان‌بینی ۱ و ۲ نوشته‌شده است؛ جهان‌بینی کاربردی؛ یعنی ما باید آن را به‌کارگیریم و به آن عمل کنیم.

کنگره معتقد است که برون ما آینه درون ماست. اگر از درون به‌هم‌ریخته باشیم، بیرون ما هم به‌هم‌ریخته است. درون و بیرون ما از هم جدا نیست. جهان‌بینی کاربردی یعنی عملی کردن آنچه یاد گرفته‌ایم. اعضای کنگره ۶۰ که این دو جزوه را موردمطالعه قرار داده‌اند به نقش حیاتی این نوشتارها واقف‌اند.

وقتی‌که نیروهای اهریمنی دورتادور ما را محاصره می‌کنند در رابطه ما با خداوند تأثیر مي‌گذارند و ما با آموزش جهان‌بینی و کاربردی کردن آن‌ها می‌فهمیم که اعتقاد به خداوند یکی از پایه‌های اصلی جهان‌بینی است.

تایپ: راهنمای تازه‌واردین، همسفر طیبه دبیر رشته ایروبیک
عکس و ویراستار: همسفر پرتو مرزبان خبری نمایندگی پارک ایراندخت شهرکرد
ارسال: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون نمایندگی دنا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .