English Version
English

حضور دیده بان محترم آقای علی در نمایندگی باباطاهر همدان

حضور دیده بان محترم آقای علی در نمایندگی باباطاهر همدان

اولین جلسه از دور دوم سری جلسات آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی بابا طاهر همدان به استادی دیده بان گرانقدر علی مجدیان و نگهبانی کمک راهنمای گرامی رضا کرمی و دبیری مسافر محمد در روز پنجشنبه 96/12/17 راس ساعت 16 آغاز بکار نمود.

قبل از هر چیزی باید عرض کنم بسیار خوشحالم در جمع شما هستم. خوشبختانه وقتی به هر کدام از شعب‌ کنگره ۶۰ در هر منطقه از ایران که وارد شویم با فرهنگ مشترک کنگره مواجه می شویم. گذشته از ذائقه و لهجه و رنگ پوست و اختلافات فرهنگی هر منطقه و استان ، فرهنگ کنگره در همه جا مشترک است. وارد هر شعبه و نمایندگی و لژیون در هر جایی  بشویم  احساس می کنیم که بارها و بارها به این شعبه رفته آمد داشته و همه را می شناسیم .

دیده‌بان همان گونه که از نامش مشخص است کارش دیدن است. این کلمه در تمام زبانها همین معنی را می دهد. دیده بان سعی می کند همه چیز را ببیند. اما نکته اینجاست که دیدن و نگاه کردن با هم تفاوت دارد. نگاه کردن بدون تمرکز است در صورتی که دیدن با تمرکز ودقت و با برنامه قبلی است ، پشتش تفکر است. او با این فرایند دنبال ضعف ها و قوتها می گردد.

دیده‌بان‌ها بعد از بنیان کنگره مهمترین مراجع تصمیم گیری هستند. و کارشان دیدن کنگره است .دیده‌بانان وقتی به این جایگاه میرسند قطعا تمام جایگاه‌ها را تجربه کرده‌اند. از جایگاه OTگرفته تا ایجنت و از مرزبان گرفته تا دستیاری دیده‌بانی و..... همه راتجربه می کنند تا به این جایگاه برسند. آنها تمام نقاط قوت وضعف جایگاه های مختلف را می دانند. بنابر این افق دورتری را می‌بینند. شاید یک سفر اولی نتواند دو ماه آینده کنگره را پیش‌بینی کند. وقتی به سفر دوم رسید افق دید بهتری دارد و وقتی به جایگاه‌های بهتری می رسد افق دورتری را می بیند. وقتی یک دیدبان وارد یک شعبه می شود، می بیند که مثلا در قسمت OT چه نقص ها و چه قوت هایی وجود دارد و این مسائل (مشکلات و نقص ها و قوت ها ) را در جلسه دید‌ه بانان که معمولا دو هفته‌ای یک بار یا ماهی یک بار برگزار می شود طرح می کند. در نتیجه در مورد مسائل یاد شده تصمیم جمعی می گیرند .

در تمام کنگره تصمیم گیریها به صورت گروهی انجام می شوند.راجع به قوانین جدید هم به همین صورت می باشد. برخی از قوانین هم ممکن است قدیمی باشد و مناسب زمان حال نباشد و در مورد آنها هم همین گونه تصمیم گرفته میشود .

در مورد اضافه شدن دیده بانها معمولا بدینگونه است که پس از معرفی وی ، برای انتخاب به صورت گروهی رای‌گیری می شود.  فرد منتخب به عنوان دیده‌بان به مدت ۴ سال انتخاب می شود ولی هرسال هم برای ادامه همکاری او رای گیری می شود. هر کدام از دید‌ه‌بان ها در کنگره دیده بان ها حق یک رای را دارند. به استثناء مهندس که به عنوان بنیان کنگره می تواند رای کلی داشته باشد، یعنی یکی مسئله را کاملا رد کند یا قبول کند.  ولی ایشان از این حق خود تا کنون استفاده نکرده است. حتی در مسائل طرح شده ، قبل از دیگران اظهار نظر هم نمی کنند چون نمی خواهند جایگاه ایشان در تصمیمات کل دیده بانان تاثیر بگذارد. در تصمیم گیری هیئت دیده‌بانان تصمیم گیری به صورت عمل سالم انجام می شود.

    این جشن هایی که در کنگره داریم باعث می شود که بیشتر با کنگره آشنا شویم. هدف این جشن ها همین است که با نقات قوت وضعف شعبات کنگره آشنا شویم.در پایان این هفته را دوباره به تمام اعضاء تبریک عرض می کنم.

    در پایان جلسه جشن هفته دیده بان برگزار شد و مسافران و همسفران نمایندگی باباطاهر همدان هدایای خود را تقدیم  دیده بان محترم استاد مجدیان نمودند.

 

تایپ از: مسافر محمد رضا
عکس و تنظیم برای وبلاگ از: مسافر حسین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .