English Version
English

جهان‌بینی متعلق به همه انسان‌ها است

جهان‌بینی متعلق به همه انسان‌ها است

کنگره 60 معتقد است، آسیب و تخریب اعتیاد علاوه بر جسم و روان، جهان‌بینی را نیز تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد و در پروسه درمان اعتیاد، شخص باید به تعادل و سلامت مطلوب برسد. جهان‌بینی یعنی، تغییر دیدگاه و نگرش فرد نسبت به خود و اطرافیان و در کل، نسبت به تمام هستی است. جهان‌بینی برای این است که من بتوانم، ریشه‌ خطای خود را پیدا کنم و آن را حل کنم و از مسیر ضد ارزش‌ها به مسیر ارزش‌ها قدم بگذارم. برای این کار باید قوانین آن را فرا بگیرم و بدانم برای این‌که جهان‌بینی من تغییر کند، باید دانایی من افزایش پیدا کند و برای بالا بردن دانایی از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است ،عبور کنم تا به دانایی برسم.

درس و علوم جهان‌بینی کنگره ۶۰ از کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر آغاز می‌شود و در ادامه به وادی‌ها می‌رسد. چهارده وادی کنگره ۶۰ به عبارتی، ستون‌های علم و جهان‌بینی کنگره ۶۰ است و در ادامه به جزوه جهان‌بینی استاد امین می‌رسیم؛ استاد امین در جزوه جهان‌بینی موضوع جهان‌بینی را تعریف می‌کند و سپس به بخش‌ها و اجزای آن می‌پردازد و در ادامه موضوعات دیگر را به ما آموزش می‌دهد. این جزوه‌ برخلاف اینکه ساده و روان و کم‌حجم است؛ اما بسیار عمیق و مؤثر است و در تغییر نگرش و جهان‌بینی مصرف‌کننده مواد مخدر برای رسیدن به درمان و در ادامه برای رسیدن به یک زندگی سالم نقش بسیار مؤثری دارد.

جهان‌بینی، راهنما و شاه کلیدی است که توسط آقای مهندس و استاد امین پیرامون انسان و کائنات آموزش داده می‌شود که نادیدنی‌های جهالت و اهریمن‌ را ببینیم و بشناسیم. جهان‌بینی به انسان شناخت خود و خوب زندگی کردن را آموزش می‌دهد؛ همچنین به ما آموزش می‌دهد که نیروی از دست رفته خویش و رسیدن به اندیشه‌های انسانی را پیدا کنیم. در کنگره ۶۰ جهان‌بینی به دو مقوله جهان‌بینی درون و برون تقسیم می‌شود که بیشتر بحث در مورد جهان‌بینی درون است که شناخت، ادراک، احساس و برداشت ما نسبت به دنیایی است که به‌عنوان مصرف‌کننده در زمان مصرف از آن غافل بودیم و اینکه چنین شهری در وجود ماست و این سیستم‌های حیاتی درون ما درحال فعالیت هستند.

برای درک جهان‌بینی باید الفبای آن را یاد بگیریم و توسط آن در ذهن انسان تصویر ذهنی درستی ایجاد شود. در جزوه جهان‌بینی بیشتر از مدل استفاده شده است؛ به همین دلیل برای انسان قابل‌درک است. جهان‌بینی متعلق به همه انسان‌ها است؛ اما برای برخی نیاز مبرم است و مانند یک طناب محکم، انسان‌ها را از اعماق تاریکی نجات خواهد داد.

تایپ و رابط خبری: همسفر صفورا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون بیست و پنجم)
عکاس خبری، ویراستاری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .