English Version
English

جهان‌بینی کنگره باعث جهش عظیمی در من شد

جهان‌بینی کنگره باعث جهش عظیمی در من شد

جلسه چهاردهم از دوره سی و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی دانیال اهواز با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه‌ی « جهان‌بینی ۱و۲» در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛

سلام دوستان مهدی هستم مسافر، تجربه کردن جایگاه‌های مختلف در کنگره احساسات خاص و لذت‌بخشی را در وجود منِ مسافر بوجود می آورد، بابت اینکه اجازه خدمت در این جایگاه به بنده داده شد، از ایجنت محترم و راهنمای عزیزم متشکرم. موضوع دستور جلسه این هفته جهان‌بینی است، بیاد دارم زمانیکه به کنگره آمدم واژه جهانبینی برایم گنگ و نامفهوم بود و آن زمان به ارزش و اهمیت آن واقف نبودم، با اعتیاد به مشروبات الکلی وارد کنگره ۶۰ شده بودم و زمانیکه به من گفته شد که باید با داروی اپیوم تینکچر درمانم را آغاز کنم برایم سخت بود، چون الکل را از مواد جدا می‌دانستم و تا به آن زمان نه تریاک را دیده بودم و نه مصرف کرده بودم. به مرور که تحت آموزش‌ های کنگره قرار گرفتم و به من درباره علت استفاده از اپیوم تینکچر (شربت تریاک) بعنوان داروی درمان توضیح داده شد، درک کردم و پذیرفتم که مصرف خود را از روی الکل به روی داروی اپیوم تینکچر تغییر بدهم، در ادامه‌ کم کم به اهمیت جهانبینی در درمان اعتیاد پی بردم و به واسطه علم جهانبینی کنگره و راهنمایی های راهنمایم توانستم دوز داروی خود را کم کنم تا جایی که بدنم به داروی اپیوم تینکچر دیگر احتیاجی نداشت و به قولی به رهایی رسیدم. یک کودک زمانی که به کلاس اول می‌رود باید الفبا را یاد بگیرد تا بتواند در ادامه از آموزش ها و علوم مختلف بهرمند شود، در کنگره هم جهان بینی حکم الفبای این علم را دارد، اگر علوم کنگره را شهری در نظر بگیریم جهانبینی یک و دو دروازه های آن شهر هستند که هر فردی برای ورود به دنیای عظیم علم و معرفت کنگره بایستی از آن ها عبور نماید. جسم، روان، جهان‌بینی، اضلاع مثلثی هستند تحت عنوان"مثلث درمان" که هر کدام تعریف خاص خودشان را دارند و کنگره برای درمان افراد روی هرسه ضلع، بصورت هم زمان کار میکند. جسم همان فیزیولوژی یا شهر وجودی است مثل؛ دست، پا، چشم و غیره ...

جهان‌بینی؛ دیدگاه ما نسبت به خودمان، موجودیتمان، کل هستی و کائنات است و از ممزوج این دو، یعنی؛ فیزیولوژی و جهانبینی، روان پدیدار می‌شود که خود را در خلق و خو، رفتار و حالات افراد نشان می‌دهد. جهان بینی شامل دو بخش درونی و بیرونی میباشد؛ جهانبینی درونی شامل دیدگاه فرد نسبت خود و موجودیتش است و جهانبینی بیرونی شامل نگرش فرد نسبت به هستی و آفرينش میباشد . در جزوه های جهانبینی ۱و۲ استاد امین برای درک بهتر ما از خودمان به تشریح بخش های مختلف صورپنهان انسان و توضیح برخی مفاهیم می‌پردازد که عبارتند از؛ تعریف نفس و مراتب آن، خواسته های انسان؛ معقول و غیر معقول، مدل قلعه عقل، شناخت نیروهای بازدارنده، مثلث دانایی و دانایی مؤثر، مراحل دانایی، انواع نیروها که شامل دو بخش مثبت و منفی میشوند، تعریف حس و نقش آن در رشد ما، تعریف احساساتی همچون ترس، منیت و لذت، مثلث جهالت، انواع ساختار و قوانین حاکم بر آن ها، تعریف نیرو، معادله عملکرد و در آخر هم در رابطه با هال تابان انسان توضیحاتی ارائه می‌دهند. حال شخصی که به جهت درمان به کنگره می‌آید شاید در ابتدا با خود بگوید که جهان بینی به چه درد من می‌خورد؟ من اینجا آمده‌ام تا مواد مخدر خود را درمان کنم، مانند شخص من که با همین تفکر آمدم، اما در ادامه‌ی سفر راهنمایان و کسانی که در اینجا بودند، عشق خود را بدون ذره‌ای انتظار به من بخشیدند و محبتی که به من ارزانی داشته و سخنانی که به من گفتند، همه باعث شد که من جذب مفاهیم و اصول کنگره بشوم و بتوانم به جهت مثبت حرکت کنم و امروز هرچیزی که بدست آورده ام را مدیون کنگره ۶۰ و آموزش‌های ناب آن هستم. جهان بینی باعث گردید جهشی عظیمی را تجربه کنم و زندگیم متحول گردد، اگر جسم و جهان‌بینی در سطح مطلوبی از درمان قرار بگیرند خلق و خوی من که همان روان است خود به خود در یک شرایط ایده‌آل قرار می‌گیرد و شخصی که روانش در آرامش باشد گویی در بهشت است.بابت زمانی که در اختیار من قرار دادید سپاسگزارم.

 

 

 گروه سایت نمایندگی دانیال اهواز

عکاس‌وتایپ؛ مسافر فرهاد لژیون ششم 

ویراستار؛ مسافر امیرحسین لژیون دوم 

ارسال؛ مسافر محمد لژیون پانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .