English Version
English

جهان‌بینی، تنه درخت

جهان‌بینی، تنه درخت

همسفر فرشته:
جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره ۶۰ می‌باشد و برای این است که ما بتوانیم ریشه خطاهای خودمان را پیدا کنیم و آن‌ها را حل کنیم، از ضد ارزش‌ها دوری کنیم که برای این کار باید قوانین جهان بینی را فرا بگیریم و دانایی خود را افزایش بدهیم. ما باید از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور کنیم. خشم، نفرت، حسادت و نیروهای بازدارنده و تخریبی یا حقه‌های نفس را بشناسیم.
باید با جهان‌بینی نقاط ضعف و قوت خودمان را بشناسیم و با تقویت نیروهای مثبت به سمت روشنایی حرکت کنیم. ما در کنگره ۶۰ با آموزش‌هایی که می‌بینیم به این مهم دست پیدا می‌کنیم که با مشکلات و آسیب‌هایی که به وجود آمده چگونه برخورد کنیم و با دیدگاه جهان‌بینی، آن‌ها را درمان کنیم. باید بدانیم دانش جهان‌بینی برای تمام انسان‌ها نقش کلیدی دارد و منشأ تمام مشکلات، نداشتن آگاهی می‌باشد.

همسفر فهیمه:
به فرموده استاد امین جزوه جهان‌بینی الفبای جهان‌بینی در کنگره است و یک خاصیتی که دارد این‌ است که همه انسان‌ها با هر دانشی می‌توانند از آن بهره ببرند. جهان‌بینی یعنی دریافت، ادراک و برداشتی که یک انسان نسبت به جهان برون و درون خود و جهان هستی دارد. برای این‌که جهان‌بینی فرد درست شود و به تعادل برسد مدت غیرقابل پیش بینی زمان نیاز دارد. انسان باید از درون و برون خود آگاه باشد تا بتواند درست زندگی کند و برای این‌کار باید دانایی خود را افزایش دهد که این مهم مستلزم این است که سه پارامتر تفکر، آموزش و تجربه‌اش را به صورت متقارن به رشد برساند.
برای انجام دادن هر کاری ابتدا باید آن حس در ما ایجاد شود، کمبود و یا زیادی حس در ما دچار مشکل می‌کند. در کل همه چیز در ما باید به تعادل برسد تا حال خوب و خوش همراه با آرامش داشته باشیم. در درمان اعتیاد نیز اگر فردی روی جهان‌بینی خود کار نکند شاید تا ۹۰٪ به درمان برسد ولی به تعادل نخواهد رسید و این عدم تعادل موجب بازگشت فرد می‌شود. باری جهان‌بینی در رشد و پیشرفت و تکامل انسان‌ها بسان ریشه درخت عمل می‌کند که بدون آن هر تنه‌ایی هر چند هم تنومند باشد فرو خواهد ریخت.

نگارش و تایپ: همسفران لژیون یکم
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .