English Version
English

ورزش در کنگره جز الزامات است

ورزش در کنگره جز الزامات است

آکادمی یک موسسه پژوهشی یا آموزشی است و نام باغی در آتن بوده که افلاطون در آن تدریس می‌کردند و کم‌کم با گذشت زمان معنای انجمن علمی را به خود گرفته است. کنگره ۶۰ یک آکادمی تحت عنوان انجمن احیای انسانی راه‌اندازی کرده که در حال پیشرفت است.

کشور ایران، جزء کشورهایی است که سابقه کهنی دارد و نسبت به سایر کشورها پیشرفت‌های زیادی از نظر علم، هنر، ریاضی، فیزیک، مهر و محبت و سایر علوم داشته است ولی این کافی نیست و بیشتر این پیشرفت‌ها از زمان بزرگانی چون مولانا، حافظ و ابن‌سینا بوده است. به نظر من پیشرفت کم باعث شده تا اعتمادبه‌نفس ما کم شود.

امروزه علم طب سنتی و یا حرکت علوم انسانی بسیار ضعیف شده است. ما از ابتدا ملت کوچکی نبوده‌ایم؛ به خاطر اینکه ارزش آن را ندانسته‌ایم، این علوم را ازدست‌داده‌ایم و باید ذره‌ذره قدرت خودمان را به دست آوریم.

انسان‌ها به دنیا آمده‌اند تا فعالیت کرده و سعی کنند، ازنظر علمی و ورزش ترقی داشته باشند؛
برای مثال همین راه رفتن ساده به ما کمک می‌کند تا تحرک بدنی ما زیاد شود و مشکلات چاقی و فشارخون بالا نداشته باشیم. ورزش کردن باعث تولید مواد شبه افیونی مثل دینورفین، اندروفین، سروتونین و دوپامین در بدن ما شده و باعث خوشحالی و سرحالی ما می‌شود. بدن، خانه اصلی ما بوده و با انجام فعالیت ورزشی می‌توانیم آن را سالم نگه‌داریم؛ چون مانند ماشین است و دائماً باید به آن رسیدگی شود.

همچنین در کنگره ۶۰، در امر ورزش، برنامه‌هایی اتخاذشده است که نه‌تنها به فرد خواستار درمان، بلکه به اعضا خانواده فرد، کمک بسیاری می‌کند؛ ورزش در کنگره ۶۰ یکی از الزامات محسوب می‌شود، به‌طوری‌که در سال‌های اخیر اعضا در مسابقات راگبی و دومیدانی مقام‌های خوبی در سطح کشور دریافت کرده‌اند. کنگره ۶۰ مثل یک مدرسه است و سعی شده، تمام آموزش‌های لازم کم‌کم ارائه شود تا فرد به تعادل موردنظر برسد. امیدوارم علم و دانش آکادمی کنگره ۶۰ هرچه زودتر جهانی شود.

نویسنده: همسفر زهرا ق لژیون یکم رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: راهنما تازه‌واردین همسفر نرگس رشته ورزشی ایروبیک و بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما تازه واردین همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .