English Version
English

جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد

جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد

چهارمین جلسه از دور یازدهم کارگاه‌های آموزشی، خصوصی کنگره۶۰ نمایندگی اسلامشهر با استادی راهنمای محترم مسافر محسن و نگهبانی مسافر معرفت و دبیری مسافر ابوالفضل با دستور جلسه " جهان‌بینی ۱و۲ " در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر هستم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم، از گروه مرزبانی و ایجنت محترم و همچنین از لژیون هفتم آقا فرهاد تشکر می‌کنم، برای درمان اعتیاد علاوه بر اینکه به یک متد خوب نیاز است به جهان‌بینی و دانش هم نیاز می‌باشد. دوستان اگر علم جهان‌بینی نباشد هیچ درمانی اتفاقی نمی‌افتد، باید این را بدانیم آن چیزی که باعث شد من به سمت مواد‌مخدر و اعتیاد کشیده شوم نداشتن علم و آگاهی است زیرا همیشه تصور می‌کردم که مواد‌مخدر به من قدرت، نیرو، یا اعتماد به نفس می‌دهد که در جمع ظاهر شوم و این باور غلط به خاطر نداشتن جهان‌بینی در من بود.

 جهان‌بینی یک حلقه مفقوده در درمان اعتیاد است، اعتیاد ما درمان نمی‌شود مگر با جهان بینی و دانایی، در جزوه جهان‌بینی، می‌خوانیم که دانایی از سه ضلع، تفکر، تجربه و آموزش تشکیل شده است و می‌آموزیم که برای هر مسئله‌ای باید تفکر کنیم، تجربه کسب نماییم و آموزش بگیریم تا بتوانیم مسائل پیرامون خود را حل نماییم. 

بنده برای درمان اعتیادم راه‌های مختلفی را تجربه کرده بودم البته که درمان نبود و در واقع ترک اعتیاد بود. چرا که من راه و رسم درمان و جهان‌بینی را بلد نبودم. قبل از ورود به کنگره وارد یک انجیو دیگر شده بودم و فکر می‌کردم که دانش لازم را پیدا کرده‌ام اما مدتی که گذشت متوجه شدم که این روش مشکل دارد، زیرا آنها همیشه خودشان را مصرف کننده می‌دانستند، به خاطر همین موضوع نتوانستم ادامه بدهم، زمانی که وارد کنگره شدم در همان ابتدای ورودم آن جهان‌بینی را با برخورد افرادی که در آنجا حضور داشتند کاملاً متوجه شدم و این تفاوت را احساس نمودم و اگر این جهان‌بینی نبود همه ما و راهنمایان در کنار هم به این خوبی و با آرامش آموزش نمی‌دیدیم.

اولین قدم برای درمان اعتیاد حضور به موقع در کارگاه آموزشی و لژیون می‌باشد چرا که شاید شخصی در کارگاه آموزشی مشارکتی کند که به درد من بخورد و من بتوانم آن را اجرایی کنم و زندگیم تغییر بدهم. راهنمایان ما جهان‌بینی را به ما آموزش می‌دهند که در تمام جزوات و کتاب‌ها و سی‌دی‌های آقای مهندس وجود دارد و هیچ راهنمایی کتاب حافظ یا مولانا را درس نمی‌دهد، امیدوارم همیشه بتوانیم خدمت‌گزار خوبی در کنگره ۶۰ باشیم، از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید بسیار متشکرم. 

تنظیم، ویرایش و ارسال: مسافر میثم 

عکس: مسافر رضا لژیون سوم 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .