English Version
English

این درگیری‌ ها و تنش‌ها به دلیل عدم جهان‌بینی است.

 این درگیری‌ ها و  تنش‌ها به دلیل عدم جهان‌بینی است.

سومین جلسه از دوره پنجاه و نهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰،نمایندگی پرستار  با استادی مسافر مجتبی ،نگهبانی  مسافر حمید و دبیری موقت مسافر داوود در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/17 و با دستور جلسه " جهانبینی 1 و 2 " راس ساعت ۱۷ برگزار گردید.

 

به نام قدرت مطلق الله

ابتدا خداوند را شکر می کنم که امروز این جایگاه را تجربه می کنم ، از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم بابت اجازه این خدمت و همینطور از امیر آقا که استادی این جلسه را به من سپردند ، همچنین از همه دوستان. میخواهم از احساسم  بگویم. در تعطیلات که همدیگر را نمی‌بینیم ،من خودم به شخصه اینطور هستم که احساس می‌کنم ، از سطح انرژی خیلی پایینی برخوردارم، وقتی در همین خیابان کفایی امانی می‌آیم یا وقتی همدیگر را می‌بینیم،آنقدر حال و احساسم خوب می‌شود که بابت این موضوع خدا را شکر می‌کنم و اینجا جا دارد که از بنیان کنگره تشکر کنم.


در مورد دستور جلسه اگر خیلی کوتاه بخواهم تجربه خودم را بگویم، من در گذشته جهانبینی را از دیدگاه خودم تصور می‌کردم و یک دید تونلی به جهانبینی داشتم و فقط جلوی پای خودم را می‌دیدم ، از اطراف و پیرامون خودم هیچ چیزی برداشت ،ادراک و احساس نداشتم ،این موضوع باعث می‌شد که هم خودم زیبا زندگی نکنم و نه دیگران. همیشه در عذاب بودم چون دقیقاً دوربینم روی دیگران بود و آنها را مقصر می‌دانستم و این به دلیل نداشتن جهانبینی بود ولی امروزه همه انسان‌ ها در هر جامعه‌ای، در هر مقطعی که هستند ،به نظر من اگر این جهانبینی را در زندگی‌شان فقط اندکی جاری کنند، هم خودشان به صلح و زندگی خوب می‌رسند و هم دیگران در کنارشان راحت زندگی کنند، از کنار هم بودن لذت ببرند.


به نظر من تمام این جنگ‌ها، این درگیری‌ ها و تنش‌ها به دلیل عدم جهانبینی است. من وقتی وارد کنگره شدم با روش dst آشنا بودم، مقداری سوخته تریاک گرفتم، جوشاندم و تبدیل به شربت کردم ،تا حدودی هم موفق شدم و موادم را ترک کردم ، ۷ یا ۸ هفته توانستم آن را اجرایی کنم و مدتی مواد را مصرف نکردم .
ما در بیرون جهانبینی نداریم ،اطرافیانم دعا می‌کردند که من دوباره مواد مصرف کنم چون هنوز یک سری از نواقصم و خیلی از چیزهایی که نمی‌شود آنها را باز کرد ،به خاطر مصرف مواد روی آنها سرپوش می‌گذاشتم ولی وقتی که مصرف مواد بدون جهانبینی قطع می‌شود، مطمئنا می‌تواند تخریب خیلی بالاتری از مصرف مواد داشته باشد ،چه از لحاظ دروغ، شهوت، قضاوت، غیبت و...


به نظر من اگر جهانبینی نباشد و مصرف کنم خیلی بهتر است حداقلش این است که اطرافیانم راحت‌تر هستند، حتی خود آقای مهندس بیان می‌کنند که وقتی جسم ،روان و جهانبینی در کنار هم قرار می‌گیرند ،می‌توانند به تعادل،  درمان خوب و یک زندگی خوب برسند.


در جهانبینی راجع به نفس‌های امّاره ، لوّامه و مطمئنه صحبت می‌کند که  من بیرون از کنگره با این موضوعات آشنا نبودم ،خیلی از کارها را انجام می‌دادم و لذت می‌بردم اما نمی‌دانستم که در کدام نفس قرار دارم، امروز هم همین است ،البته با کمی تفاوت به این باور رسیده‌ام که وقتی یک کار زشتی انجام می‌دهم، حالا شاید قدیم ظرف یک ماه من به اشتباهم پی می‌بردم ولی در حال حاضر با آموزش‌هایی که از کنگره گرفته‌ام خیلی زود به اشتباهم پی می‌برم و خودم را سرزنش می‌کنم .
اکنون خیلی جهانبینی‌ام  قوی‌تر شده است، بلافاصله رفع ایراد می‌کنم و می دانم که این کاری که انجام داده‌ام یک کار اشتباهی بوده است و مطمئناً می‌توانم در رفع مشکل عمل کنم. از اینکه به مشارکت من توجه کردید از شما سپاسگزار هستم.

عکاس : مسافر حسن از لژیون دوم

تایپ و ویراست : مسافر فضل الله از لژیون سوم

بارگزاری : مسافر دانیال از لژیون دوازدهم

وبلاگ نمایندگی پرستار
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .