English Version
English

جهان بینی؛ رسیدن به دانایی

جهان بینی؛ رسیدن به دانایی

سیزدهمین جلسه از دوره سی و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران، با استادی مسافر مجید، نگهبانی مسافر مسعود و دبیری مسافر مهدی، با دستور جلسه " جهان‌بینی1و2 " دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز جهان‌بینی 1و2 می‌باشد. اولین مطلبی که استاد امین در این جزوه به آن اشاره می‌کنند، هدف از آموزش جهان‌بینی است . جهان‌بینی به معنای رسیدن به دانایی می باشد و مانند کلیدی است که مسافر به‌وسیله آن می‌تواند به رهایی رسیده و در برخورد با مسائل زندگی از آن استفاده نماید. فرد مصرف‌کننده به‌واسطه تاریکی‌هایی که تجربه می‌کند، بذرهای زیادی همچون؛ ترس، ناامیدی، کینه و حسادت را در درون خود کاشته و به همین دلیل، هرروز حالش خراب‌تر خواهد شد و با مصرف بیشتر، قصد دارد تا به‌حال خوب برسد؛ غافل از اینکه با این کار بیشتر در اعماق تاریکی‌ها فرو خواهد رفت. طبق مطالب جزوه جهان‌بینی، آنچه ما نسبت به کل جهان هستی برداشت، ادراک، احساس و دریافت می‌کنیم، جهان‌بینی نامیده می‌شود که استاد امین آن را به دو بخش جهان‌بینی درون و بیرون تقسیم می‌کنند. همچنین در این جزوه ما می‌آموزیم که جهان‌بینی درون، دارای صور آشکار و صور پنهان می‌باشد.

در کنگره60، شخصی که قصد رسیدن به درمان را دارد باید 3 سفر را طی کند؛ سفر اول از مصرف مواد تا قطع آن، سفر دوم از قطع مواد تا رسیدن به خود و سفر سوم از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق است. مهم‌ترین مطلبی که جهان‌بینی به ما می‌آموزد، این است که به خود و دیگران آسیب نزنیم. ما در کنگره می‌آموزیم در مسیر صراط مستقیم قدم برداریم و ذره‌ذره خود را تغییر داده و گذشته را جبران نماییم. از مطالب بسیار مهمی که در جزوه جهان‌بینی به آن اشاره شده، مثلث دانایی است که از سه ضلع تجربه، تفکر و آموزش تشکیل شده است و در نقطه مقابل نیز مثلث جهالت را تشریح می‌نماید که اضلاع آن، ناامیدی، ترس و منیت هستند و با حرکت در جهت این مثلث، از دانایی فاصله خواهیم گرفت. افرادی که مثلث دانایی را رعایت و اجرا ننمایند، گرفتار مثلث جهالت خواهند شد.

تایپ و ویرایش: مسافر مهدی

عکس و ارسال: مسافر منصور

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .