English Version
English

یادگیری قوانین زندگی

یادگیری قوانین زندگی

جلسه سوم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی مسافر سجاد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر محمدحسین با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سجاد هستم يك مسافر. خدا را شكر می‌کنم كه اين جايگاه نصيبم شد و از نگهبان و دبير محترم سپاسگزارم که این فرصت را در اختيار من قراردادند.
دستور جلسه امروز جزوه جهان‌بینی يك و دو است. اين جزوه در سال ٨٢ به چاپ رسيده و مانند الفباى زبان است و من بايد الفباى مطالبى كه در كنگره بيان می‌شود را بلد باشم. در اين دو جزوه از روش مدل‌سازی استفاده‌شده است و اين موضوع باعث می‌شود تا من در ذهن خود تصویرسازی كرده و شبیه‌سازی كنم. از اين تصویرسازی من روابطى را در درون خودم پيدا كنم.
در مثال قلعه عقل، عقل به فرمانرواى شهرى تشبيه شده كه در مكانى خوش آب‌وهوا در قلعه‌ای بزرگ زندگى می‌کند و در ادامه داستانى كه روایت‌شده باعث می‌شود تا تصویرسازی در ذهن من انجام‌شده و مطلب را راحت‌تر درك كنم. يا در مورد مبحث استخر انرژى كه مطرح شده است، من به اين فكر می‌کنم كه زمانى كه انرژى ندارم، درواقع اين استخر خالى شده و بايد تلاش كنم تا آن را مجدد پر آب كنم. قسمت ديگرى هم درباره قبايل وحشى سخن می‌کند. اين تصویرها مدام در ذهن من هستند و اين كار زيبايى است كه در جزوه جهان‌بینی رقم خورده است.
جناب مهندس در سی‌دی‌ها مدام از يك سرى تعاريف مانند نفس، صور پنهان و مثلث دانايى استفاده می‌کنند. جزوه جهان‌بینی اين تعاريف را در خود جاى داده است و به همين علت به آن الفباى جهان‌بینی می‌گویند. من زمانى كه اين جزوه را خوانده باشم اين تعاريف را بلد هستم و می‌توانم مطالب را به‌خوبی از جناب آقاى مهندس دريافت كنم.
جمله‌ای در ابتداى جزوه جهان‌بینی ٢ آورده شده است كه ؛ در جهان‌بینی ما به دنبال فراگيرى قوانين زندگى هستيم. اين موضوع مانند يك بازى است و اگر كسى كه در حال بازى است قوانين آن بازى را نداند و رعايت نكند همه به او معترض می‌شوند. زندگى هم داراى قوانينى می‌باشد كه ما آن‌ها را در جهان‌بینی آموزش می‌بینیم. كسى كه تا زمانى كه مصرف‌کننده بوده است وظیفه‌ای را به او نمی‌سپرده‌اند، حال شخصيت پيدا كرده و اعتبار و شخصيت به دست می‌آورد. اين موضوع بيانگر اين است كه شخص قوانين بازى زندگى را با آموزش‌های كنگره و جهان‌بینی فراگرفته و به‌کاربرده است.
ممنونم كه به صحبت‌های من گوش داديد.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .