English Version
English

جهانبینی راهی است که کمک می کند تا من به رهایی برسم .

جهانبینی راهی است که کمک می کند تا من به رهایی برسم .


ششمین جلسه از دور سی و پنجم کارگاه‌های آموزشی ویژه مسافران کنگره 60، نمایندگی ایمان با استادی راهنمای تازه واردین محترم مسافر صادق، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه "  جهانبینی1 و2 "  در روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
من در ابتدا هفته راهنما را مجددا به تمامی راهنمایان محترم ، کنگره60 تبریک عرض می کنم.
من اگر بخواهم از خودم بگویم . وقتی وارد کنگره60 شدم ، ابتدای کرونا بود که همه جا قرنطینه شده بود . من قبل از این که بخواهم به کنگره بیایم ابتدا تماس گرفتم ، چند روز تماس گرفتم و به دلیل کرونا بسته بود و کسی حضور نداشت تا جواب تلفن را بدهد .
روزی که تماس گرفتم و جواب دادند ، من خیلی حال ام بد بود ، و کسی که پاسخ تلفن را داد خیلی نقش کلیدی در آمدن یا نیامدن من داشت . چون نگاه من نسبت به مکان هایی که کار ترک اعتیاد انجام می دادند نگاه مثبت ای نبود .
یادم هست که وقتی تماس گرفتم شخصی که جواب تلفن را داد . خیلی لحن و نوع صحبت ایشان ، من را تحت تاثیر قرار داد . وقتی که جواب تلفن را دادند ، من با عصبانیت گفتم چرا جواب نمی دهید؟
و آن شخص گفت خب الان هستیم بیایید.
برای من خیلی عجیب بود که من با عصبانیت حرف زدم ولی با عصبانیت به من جواب نداد اند و گفتند، الان هستیم بیاید خودتان را برسانید.
چیز دیگری که یادم هست بحث تازه واردین هست که اصلا به این شکل نبود. من یادم هست وقتی آمدم و مشاور تازه واردین شدم ، به من گفتند؛ یک هفته بعد بیایم و حتی راهنما تازه واردین هم شخص دیگری بود.
یعنی من منظورم این است ، که الان چهارچوب آموزش خیلی عوض شده و بهتر شده است . با توجه به این که دستور جلسه هم جهانبینی است . این چیزی که من در اینجا دریافت می کنم، آموزش است . در کنار این آموزش خدمت هم می کنم تا این آموزش ها کاربردی بشوند .
من اگر بخواهم یک مثلث برای درمان اعتیاد رسم کنم . اگر یک ضلع را راهنما در نظر بگیرم و ضلع دیگر را رهجو ؛ می بینم که یک حلقه مفقودی هست و آن چیزی نیست جز جهانبینی .
همان طور که آقای مهندس گفته اند، بحث جهانبینی بحث راه است جهانبینی راهی است که کمک می کند تا من به رهایی برسم .
شاید بشود گفت که پایه جهانبینی من ، حرمت های کنگره 60 است . شاید به نظر من خیلی ساده باشد حرمت ها ؛ تلفن دادن ، تلفن گرفتن . تحت عنوان قرض یا وام هر گونه پولی را دریافت و پرداخت کردن .
ولی حتما یک دلیل دارد که این حرمت ها در هر جلسه دو بار خوانده می شود. یک بار در ابتدای جلسه و یک بار در آخر جلسه خوانده می شود، و من می بینم که تمام راهنمایان و خدمت گذاران کنگره 60 این حرمت ها را به خوبی و کاملا اجرا می کنند .

 

 

گردآوری،تنظیم و ارسال : مسافر محمدجواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .