English Version
English

جهان‌بینی یعنی درک درست جهان هستی

جهان‌بینی یعنی درک درست جهان هستی
در وادی دوم گفته شده که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
آقای مهندس در این وادی از امید و ناامیدی صحبت می‌کنند من به عنوان همسفر وقتی وارد کنگره شدم غرق در ناامیدی بودم و فکر می‌کردم هیچ وقت نمی‌توانم مشکلات زندگی خودم را حل کنم و دیگر زندگی‌ام فایده‌ای ندارد؛ ولی با نوشتن سی‌دی، وادی‌ها در وادی اول آموختم باید اول راجع به هر چیزی تفکر کنم و بعد وادی دوم که به من آموخت نباید به چیزهای بی اهمیت توجه کنم و انرژی خودم را با فکر کردن به مشکلات بی اهمیت از بین ببرم. فهمیدم که ناامیدی مخرب‌ترین حسی هست که می‌تواند مرا درگیر مشکلات کند و آموختم که چطور با افکار منفی خود مقابله کنم و اگر بخواهم می‌توانم همه چیز را تغییر دهم و از پایین‌ترین نقطه به بالاترین نقاط و جایگاه برسم و این یعنی نزدیک شدن به فرمان عقل و من باید خودم و دیگران را دوست داشته باشم و برای توانایی‌هایی که خداوند در وجود من قرار داده است. ارزش قائل باشم در مسیر زندگی به درستی از آن‌ها استفاده کنم و درک درستی نسبت به احساس درون خودم داشته باشم، در کل برای این‌که جهان‌بینی من تغییر کند باید دانایی من افزایش پیدا کند و برای افزایش دانایی باید با ترس‌ها، ناامیدی و منیت خود مقابله کنم تا بتوانم به دانایی موثر برسم. و با هوشیاری و تزکیه و پالایش درونم کمتر مرتکب اشتباه می‌شوم و برای همه این‌ها نیاز است که روی جهان‌بینی خودم کار کنم تا بتوانم به اهدافم برسم به نظر من جهان‌بینی برای به تعادل رسیدن همه انسان‌ها لازم است و فقط مخصوص مسافران نیست، جهان‌بینی باعث می‌شود نگاه ما انسان‌ها به تمام جهان هستی تغییر کند و نگاه صحیح و اصولی به تمام دنیای اطرافمان داشته باشیم و تغییرات زیادی را در ما ایجاد می‌کند.
به فرموده استاد امین جهان‌بینی یعنی درک درست جهان هستی،‌ من برای این‌که بتوانم درست زندگی کنم باید از درون و برون خود آگاهی و شناخت داشته باشم و برای این کار باید آموزش ببینم و آگاهی و دانایی خود را بالا ببرم در امور زندگی تفکر کنم و از تجربه‌های خود استفاده کنم. همه این‌ها با جهان‌بینی میسر می‌شود. جهان‌بینی باید در کنار آموزش، تفکر و تجربه انجام گیرد ما به کنگره آمدیم و تحت آموزش قرار می‌گیریم و این آموزش‌ها را در امور زندگی‌مان کاربردی می‌کنیم تا به آرامش نزدیک شویم و هر مشکلی که برایمان پیش می‌آید را با استقامت و صبوری‌ حل کنیم در این صورت است که من می‌توانم خودم و حس‌های خودم را تزکیه و پالایش کنم و مسائل خودم را راحت‌تر حل کنم برای این‌که انسان به همه این نقاط برسد و بتواند جهان‌بینی را در زندگی خود اجرا کند؛ باید از پایه قوی باشد و محکم و استوار قدم بردارد و این کار با صبر و حوصله و ذره ذره امکان پذیر است.
 
نویسنده و تایپ: همسفر سارا لژیون راهنما همسفر زهرا لژیون نهم 
ویراستاری: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهرا لژیون نهم 
ارسال: همسفر نیلوفر لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم 
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .