English Version
English

گفت‌وگو با دیده بان آقای کامران

گفت‌وگو با دیده بان آقای کامران

روز سه‌شنبه مورخ 96/12/15 شاهد حضور دیده‌بان محترم کنگره 60 جناب کامران شریفیان به شعبه تخت جمشید به مناسبت جشن هفته دیده‌بان  بودیم و به همین بهانه با ایشان گفتگوی کوتاهی را انجام دادم  که شمارا به خواندن این مصاحبه دعوت می‌نمایم.

با سلام خوش‌آمد می‌گویم ورود شما دیده‌بان محترم کنگره برای اولین بار به شعبه تخت جمشید و آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما دارم.

لطفاً در ابتدا به شیوه کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان کامران هستم مسافر،

آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، تخریب 20 سال، روش درمان DSTبا داروی اپیوم باراهنمایی راهنمای بزرگوارم آقای علی خدامی،18 ماه سفر کردم، رهایی از اعتیاد ۱۰ سال و ۵ ماه و در ادامه ۱۰ ماه سفر نیکوتین به استادی و راهنمای بزرگوارم جناب مهندس روش درمان DST با آدامس نیکوتین امروز هم تقریباً ۵ سال و ٢ ماه هست که رها هستم، رشته ورزشی والیبال.

لطفاً نحوه آشنایی خودتان را با کنگره بیان کنید؟
من این نحوه آشنایی را در همه شعبه‌ها بیان کردم ولی خوب نحوه آشنایی من در بهار سال ٨۴ بود که اسم آقای مهندس را دریکی از پاورقی‌های مجله که موضوعش اعتیاد بود و توسط جناب مهندس نوشته‌شده بود و همسرم با پیگیری و جستجو در اینترنت، درنهایت با سایت کنگره آشنا شده بودند و آن زمان خاطرم هست با آقای مهندس مکاتباتی را انجام داده بودند و آقای مهندس هم جواب سؤالات را داده بودند، درنهایت به اینجا رسید که در شهریورماه سال ٨۴ بود که از من خواستند که با تلفن با آقایی صحبت بکنم و من وقتی صدای مهندس را شنیدم، حس کردم این همان گمشده است که پیدایش کردم و ایشان فرمودند من به شعبه اصفهان بروم و درمانم را شروع بکنم.

خلاصه فعالیت‌های شما در کنگره تا رسیدن به جایگاه دیده‌بانی را بیان کنید.
من تمام خدمت‌های کنگره را از پایه و در ابتدای ورودم به کنگره شروع کردم، از مسئول پذیرایی، مسئول نظافت، خواندن نوشتارها در ادامه بعد از درمانم دوره دبیری گذراندم، دوره‌های نگهبانی جلسات، مرزبانی یک دوره نمایندگی اصفهان را بر عهده داشتم، بعدازآن یک دوره مرزبانی سایت اصلی کنگره را بر عهده داشتم و در ادامه اردویان اردوهای کنگره بودم، خب در قسمت آموزشی هم از سال ٨۶ در شعبه اصفهان در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کردم، از سال ٩۰ لژیون عمان سامانی شهرکرد را با کمک بچه‌های اصفهان راه‌اندازی کردیم، دو دوره‌ای جنتی شهرکرد را داشتم بعدازآن دو دوره‌ای جنتی شعبه سهروردی اصفهان و در ادامه هم توفیق خدمت در جایگاه دیده‌بانی.

 

شما به‌عنوان دیده‌بان کنگره عملکرد نمایندگی تخت جمشید را چگونه دیدید؟
هر نمایندگی در بدو تأسیسش مثل طفلی است که تازه متولدشده است و طبیعی است تا بخواهد قدرت بگیرد و راه بیفتد، ممکن است یک سری کمبودهایی در قسمت‌های مختلف احساس بشود ولی با توجه به اینکه یکی از دیده‌بان‌های قوی کنگره آقای سعید نمکی اینجا حضور دارند من فکر کنم در ادامه این روند رو به رشد شعبه قوت بگیرد و در کل حس خوبی بود و امیدوارم بچه‌ها قدر این فرصتی را که به دستشان رسیده بدانند و تک‌تکشان در جهت بهبود شرایط کمک بکنند و با همدیگر یک شعبه قوی که لایق مردم خونگرم و مهربان شیراز است شکل بدهند.

دلیل ماندگاری در کنگره و داشتن عشق و علاقه شما نسبت به آن چیست؟
من بارها گفته‌ام، هر انسانی گمشده‌ای دارد که اگر آن گمشده خودش را پیدا بکند دیگر آن را رها نمی‌کند، من خودم تا قبل از کنگره احساس سرگشتگی داشتم، احساس اینکه انسان یک موجودی است که دارای هدف است و نمی‌تواند باری به هر جهت زندگی کند و
در کنگره با آن هدف غایی آشنا شدم که راه خودم را پیدا نمودم و هرکسی بالاخره باید راه خودش را پیدا کند اگر می‌خواهد در هستی سرگردان نباشد، رمز ماندگاری هم رمزی نیست، آموزش‌های کنگره و در نوشته‌ها می‌خوانیم این سفر هم سخت است و هم سهل، اگر تک‌تک بچه‌ها به وظایفشان آشنا بشوند و  کارشان را در هر جایگاه که هستند انجام  دهند این سفر بسیار لذت‌بخش است و بازمان زندگی قابل‌سنجش نیست، یک‌لحظه متوجه می‌شوی که ده سال است در کنگره هستی، برای من این ده سال در یک‌چشم بر هم زدن گذشت و رمز آن‌هم آموزش‌هایی که از جناب مهندس گرفتم
.

لطفاً اگر پیامی برای مسافران سفر اول و دوم دارید، بیان کنید.
برای مسافرین سفر اول، تمام سی‌دی‌های جناب مهندس پیام است یعنی در هرلحظه در حال فرستادن پیام هستند، مهم این است که گوش شنوا داشته باشیم تا این پیام‌ها را بگیریم و هر پیامی که من می‌دهم از آموزش‌های جناب مهندس است و تأکیدی که ایشان برای جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلف در کنگره دارد. سفر اول خودش مسئولیت است که شخص باید به اتمام برساند. مهم‌ترین مسئله برای سفر اولی نظم و انضباط و رعایت ادب و احترام است که در کنار احترام به قوانین باید بیاموزیم.

برای مسافرین سفر دوم هم باری به هر جهت در کنگره نباشد برای خودشان هدف بعدی را تعریف کنند چون اگر این کار را نکنند در یک بلاتکلیفی به سر خواهند برد و در ادامه لذت حضور در کنگره را از دست می‌دهند. هیچ آموزشی در سفر دوم به‌اندازه تجربه جایگاه کمک راهنمایی اثرگذار نخواهد بود و حتماً باید در سفر دوم، در صورت امکان شرایط برای کمک راهنمایی خودمان محیا کنیم. ضمن اینکه در پیام‌ها می‌خوانیم که دو سفر برای درمان اعتیاد الزامی است، سفر اول و سفر دوم که رسیدن به خود است که گرفتن آموزش و به عمل درآوردن آن‌هاست که خودش را نشان می‌دهد و بهترین جایگاهش، جایگاه کمک راهنمایی است.

در آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید:
قدر جایگاهمان را بدانیم، قدر صندلی که در کنگره‌داریم بدانیم، این فرصتی است که ممکن است دیگر به دست نیاید، از زمانی که در کنگره می‌گذرانیم نهایت استفاده را ببریم و برای همه خانواده بزرگ کنگره ۶۰آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم در این سال جدید، دل همه شاد باشد و روزهای خوبی را در روزهای آینده چه در کنگره و چه در بیرون از کنگره رقم بزنیم. خیلی ممنون.

ممنونم از شما دیده‌بان محترم آقای کامران شریفیان که وقت شریفتان را در اختیار ما گذاشتید.

 

تهیه مطلب: مسافر داود (لژیون دوم)
عکس: مسافر ایمان (لژیون دوم)

ویرایش مطلب و ثبت: مسافر محمد
http://takhtejamshid.congress60.or

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .