English Version
English

جهان‌بینی، الفبای یک زبان

جهان‌بینی، الفبای یک زبان

آموختن جهان‌بینی، پلی برای رسیدن به آرامش است. در ابتدای امر بهتر است معنا و مفهوم جهان‌بینی را بدانیم. آنچه ما نسبت به کل جهان هستی؛ یعنی جهان درون و بیرون، برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌کنیم، جهان‌بینی نام دارد.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای جهان‌بینی این است که الفبای یک زبان را برای ما می‌شکافد. علم پیچیده نیست، معلم باید مطالب را درست آموزش بدهد. علم جهان‌بینی برای همه انسان‌ها کلیدی و لازم است.
شخصی که درگیر اعتیاد می‌شود حس‌های خوب خودش را از دست می‌دهد و حس‌های بدی دریافت می‌کند؛ بنابراین قدرت و توانایی‌اش را از دست می‌دهد و ناتوانی به سراغش می‌آید. در اینجا دانش جهان‌بینی است که به فرد مصرف‌کننده کمک می‌کند تا این نیروها را بشناسد. این‌که بداند در درونش چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و اگر بداند از کجا ضربه می‌خورد، می‌تواند به خودش کمک کند.
افزایش دانایی به فرد مصرف‌کننده کمک می‌کند تا نیروی از دست رفته خودش را به‌دست بیاورد. در واقع تا یک پنجم دانایی اضافه نشود، فرد مصرف‌کننده نمی‌تواند مواد خودش را کم کند و قطعاً به میزان کم کردن مواد، دانایی نیز افزایش می‌یابد.
بنابراین کم کردن مواد به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فرد مصرف‌کننده جهان‌بینی را نیز آموزش ببیند.

در جهان‌بینی۲ ما باید قوانین بازی را فرا بگیریم و برای این‌که وارد هر بازی بشویم باید قوانین آن را بدانیم.
برای ما انسان‌ها خداوند در کتاب آسمانی قوانینی آورده است که با دانستن و عملی کردن آن‌ها می‌توانیم زندگی راحت‌تری داشته باشیم.
ما در پرتو و سایه قوانین می‌توانیم در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی کنیم و در این شرایط آموزش ببینیم، آموزش بدهیم و از خیلی آفت‌ها محفوظ بمانیم. (۱)
ترس، ناامیدی و منیت ابزارهایی در اختیار نیروهای بازدارنده، قطب‌های منفی و نفس اماره هستند که مانعی در برابر رشد دانایی ما محسوب می‌شوند. (۲)
ما با افزایش دانایی می‌توانیم سپری محکم در برابر تحقق خواسته‌های نامعقول نفس داشته باشیم؛ بنابراین با آموختن جهان‌بینی می‌توانیم پلی برای رسیدن به آرامش داشته باشیم.

منابع:
۱) سی‌دی ویروس، امین دژاکام
۲) سی‌دی جهان‌بینی ۱و۲، امین دژاکام

نویسنده و رابط خبری: همسفر منصوره لژیون راهنما همسفر مژگان (لژیون دوازدهم)
ویرایش و ارسال: همسفر مهسا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .