English Version
English

زندگی انسان مثل یک بازی بزرگ است

 زندگی انسان مثل یک بازی بزرگ است

سلام دوستان فاطیما هستم راهنما یک همسفر
در جهان‌بینی ما به دنبال یادگرفتن قوانین زندگی کردن هستیم؛ چون قبل از ورود به کنگره زندگی کردن را نمی‌دانستیم. بدانیم زندگی انسان مثل یک بازی بزرگ است که برای اینکه در زندگی به صلح و آرامش برسیم، باید قوانین بازی زندگی را یاد گرفته باشیم. فرد مصرف‌کننده‌ای که برای درمان به کنگره می‌آید، باید با روش درمان تدریجی، جسم خودش را به تعادل برساند و زمانی که جسم به تعادل رسید، روان او هم به تعادل می‌رسد و جهان‌بینی افکار، اندیشه، درک و دریافت او از جهان هستی و جهان درونش تغییر می‌کند؛ بنابراین برای درمان اعتیاد سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی هر سه باید باهم به تعادل برسند. انسان‌ها می‌توانند با جهان‌بینی درون، جایگاه فعلی خودشان را در زندگی پیدا کنند. در جهان‌بینی مهم‌ترین مسئله مفهوم دانایی هست که بدون افزایش دانایی هرگونه تغییری در ما بی‌فایده است؛ چون تا زمانی که قدرت تشخیص پیدا نکنیم، فقط مفاهیم را حفظ کرده‌ایم و باید هر سه ضلع مثلث دانایی‌مان تفکر، تجربه و آموزش باهم رشد کنند؛ بنابراین در این مسیر دانایی‌مان را به مرحله اجرا می‌گذاریم که این مرحله را دانایی مؤثر می‌گویند.

سلام دوستان نگین هستم یک همسفر
استاد فرمودند: «جسم ما مانند یک کشور هست که ساکنین این کشور نفس ما هستند». هرکسی درون خودش نفس مختلف دارد. بعضی‌ها انسان‌های خوبی هستند و بعضی‌ها خیر. این شهر وجودی یک حاکم دارد که این حاکم همان عقل است که فرمانده است و حکم صادر می‌کند و باید به آن دانایی دست پیدا کند که بتواند تصمیم‌های درست بگیرد. وقتی‌که انسان به دانش و دانایی دست پیدا کند باعث می‌شود که زندگی بهتری داشته باشد و این دانایی باعث می‌شود که زندگی جلوه بهتری داشته باشد. هرگاه آب درون استخر زلال و پاک باشد، اگر ذره‌ای آلودگی درون آن ریخته شود، تمام ناپاکی‌ها پدیدار می‌شود؛ پس ما باید سعی کنیم همه ناخالصی‌ها و پلیدی‌ها را از وجودمان پاک‌کنیم و زلال شویم. در عالم هستی زیبایی‌های بسیار وجود دارد که ما حتی تصورش را هم نمی‌توانیم بکنیم و دور از دسترس ما هست به این دلیل هست که ما ظرف وجودی خود را آلوده کرده‌ایم و یا ظرف وجودی ما آن‌قدر کوچک هست که ما قادر به دیدن این عظمت هستی و خالق در وجود خود نیستیم؛ پس ما باید ظرفیت وجود خود را افزایش دهیم تا به ارتعاش بالا و آرامش دست پیدا کنیم و درراه صراط مستقیم حرکت کنیم.

سلام ‌دوستان زهرا هستم همسفر
مثلث درمان اعتیاد دارای سه ضلع؛ جسم، روان و جهان‌بینی است. ما وقتی بخواهیم جسم و روانمان در تعادل باشد، اول باید جهان‌بینی‌مان را درست بکنیم. جهان‌بینی همان تفکرات و دانایی ما هست که اگر تفکرات ما مثبت باشد در آرامش هستیم و روی جسم ما حتی رنگ پوست و حالت چشمان ما تأثیر می‌گذارد و اگر تفکرات ما منفی باشد، هم به همین صورت روی جسم ما تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین جهان‌بینی به عملکرد و تفکرات ما بستگی دارد. یک فردی که اعتیاد دارد، اگر مواد مخدر را ترک بکند؛ ولی جهان‌بینی‌اش درست نشده باشد، هیچ‌وقت به تعادل و آرامش نمی‌رسد. در کنگره برای درمان قطعی اعتیاد باید هر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی به‌سلامتی و تعادل برسد در غیر این صورت ممکن است به قطع مصرف مواد مخدر برسند اما به درمان و تعادل خیر.

سلام دوستان مرضیه هستم یک همسفر
هر انسانی شبیه به یک کشور می‌ماند که حاکم این کشور عقل هست و ساکنین این شهر نفس آن هستند که هرکدام خواسته‌هایی دارند و باید این خواسته‌ها به دست حاکم برسد تا حکم اجرا شود. دانایی هر شخص می‌تواند به انسان قدرت تشخیص بدهد و تصمیم درست را بگیرد. فایده دانش و دانایی برای این هست که کیفیت زندگی بهتری داشته باشیم و دانایی مؤثر می‌تواند، جلوی خواسته‌های نامعقول را بگیرد و مثلث دانایی که دارای سه ضلع تجربه، آموزش و تفکر است، باید هر سه ضلع باهم رشد کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رابط خبری: راهنما همسفر فاطیما (لژیون بیست و ششم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .