English Version
English

رسیدن به روشنایی پس از طی کردن تاریکی

رسیدن به روشنایی پس از طی کردن تاریکی

در سی‌دی اشراق به دو نوع حوض اشاره‌شده است، یک حوض با آب لجن و تیره و حوض دیگر پر از آب شفاف، زلال و تمیز، فرق این دو حوض بسیار است و این تمثیلی از انسان می‌تواند باشد؛ اگر ما در صراط مستقیم باشیم و فرمان الهی و قوانین زندگی را رعایت کنیم، حوض درون ما زلال و شفاف است و اگر از مسیر زندگی خارج شویم و در عمق تاریکی باشیم حوض درون ما تیره و کثیف می‌شود. چشم، به‌غیراز جلوی آیینه خودش را نمی‌تواند ببیند؛ انسان‌ها هم همین‌گونه هستند عیب خودشان را نمی‌بینند و فقط عیوب دیگران را می‌بینند. مهم‌ترین مسئله‌ای که در رأس قرار دارد خلق‌وخوی انسان‌ها است؛ برای این‌که انسان‌ها به این درجه برسند باید فهم و شعور و آگاهی بالایی داشته باشند.

اتفاقات بسیاری باعث می‌شود که حوض درونی ما تیره و کثیف شود ضد ارزش‌هایی مانند دروغ گفتن، قضاوت، تقلب، تجسس، کم‌فروشی و... را می‌توان نام برد. اشراق به معنی جهان نور است و متفاوت از جهان فیزیکی ما است و جزو جهان فیزیکی نیست. برای این‌که ما از جهان ناخالصی عبور کنیم و به جهان پاک برسیم باید در صراط مستقیم و در مسیر درست باشیم. کاری که کنگره ۶۰ برای درمان اعتیاد انجام می‌دهد و کسانی که در کنگره ۶۰ در حال خدمت‌اند جزو خواص انسان‌ها هستند که از جان، مال و زمان خود می‌گذرند و انرژی می‌گذارند. جهان زندگی ما بر مبنای دو قطب مثبت و منفی است که هیچ یک از آن‌ها را نمی‌توانیم از بین ببریم.

اگر تاریکی نباشد روشنایی معنایی ندارد. غم‌ و اندوه همیشه سرچشمه بدی‌ها نیست؛ این غم و اندوه می‌تواند باعث صعود و یا سقوط انسان شود. گنج در خرابه‌ها پیدا می‌شود و گنج درون ما در باغ سرسبز پیدا نمی‌شود؛ انسان می‌تواند در غم و اندوه خیلی چیزها به دست‌ آورد مانند نلسون ماندلا، در سیستم کائنات هم همین‌طور است هر انسانی یک‌گونه امتحان پس می‌دهد تا به مرحله بالاتری راه پیدا کند. زندگی بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی است؛ ما به تقدیر کاری نداریم و تمام تلاش و وظایف خود را برای رسیدن به هدفمان انجام می‌دهیم؛ در غیر این صورت انسانی خرافاتی می‌شویم و هر اتفاقی برایمان بیفتد دست روی دست می‌گذاریم و می‌گوییم تقدیر ما این‌گونه بوده است و قطعاً حرکت و تلاش ما در تقدیر نیز تأثیرگذار است.

تایپ: راهنما همسفر فاطمه، راهنما همسفر فاطیما ( لژیون هشتم)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده ( لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .