English Version
English

برای رسیدن به درمان، باید جهان‌بینی را فرا گرفت

برای رسیدن به درمان، باید جهان‌بینی را فرا گرفت

جلسه هشتم از دوره سی‌و‌نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی امین قم، با استادی راهنما محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر جلال و دبیری مسافر علی، با دستورجلسه جهانبینی 1 و 2   یکشنبه 16 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
از ایجنت محترم و گروه مرزبانی و نیز نگهبان محترم که اجازه دادند در این جایگاه قرار گرفته و آموزش ببینم سپاس‌گزارم.

در کنگره 60 مثلثی به نام درمان اعتیاد داریم که شامل سه ضلع جسم، روان وجهان‌بینی می‌باشد و شخصی که می‌خواهد علاوه بر رهایی به درمان و در ادامه به تعادل برسد باید همزمان این سه ضلع را در خود پرورش دهد. رهایی ممکن است بیرون از کنگره و هنگامی که فرد مواد مصرفی خود را ترک می‌کند اتفاق می‌افتد و همچنین زمانی که یک مسافر در سفر اول خود یازده ماه سفر می‌کند و دارو مصرف می‌نماید از بند اعتیاد رها می‌شود اما برای رسیدن به درمان، باید جهان‌بینی را فرا گرفت که نیاز به زمان زیادی دارد که برای هر فرد بسته به نوع دیدگاهی که دارد متفاوت است.

کاری که راهنما می‌کند دقیقا همین است که دیدگاه فرد را تغییر می‌دهد و برای همین از رهجوی خود می‌خواهد که سی‌دی بنویسد و در جلسات به موقع حضور یابد و به مشارکت دیگران توجه کند. همان‌طور که استاد امین می‌فرمایند باید در لحظه زندگی کنیم و نمی‌شود زمانی که فرد دیگری در جلسه در حال مشارکت است ما مشغول به کار دیگری شویم زیرا وظیفه ما در این لحظه شنیدن مشارکت دوستان است و ممکن است گره‌ای داشته باشیم که بتوانیم با گوش کردن به مشارکت دیگرا آن را حل نماییم.

آقای مهندس می‌گویند بعد از رهایی در صورتی که فرد در کنگره بماند در طول دو سال می‌تواند به ریکاوری برسد اما افراد زیادی هستند که بعد از ده سال هنوز در کنگره مشغول خدمت و آموزش گرفتن می‌باشند زیرا این افراد به دنبال فراگیری جهان‌بینی هستند و آموزش جهان‌بینی همواره  و در طول زندگی ادامه دارد و زمانی که فردی احساس کند همه چیز را آموخته است باید بداند که نقطه کوری در زندگی او به وجود آمده‌ است. هر قدر که ما در کنگره زمان بیشتری صرف می‌کنیم بیشتر متوجه می‌شویم که چیزی نمی‌دانیم و هر قدر جهان‌بینی ما بهبود یابد به آرامش بیشتری می‌رسیم.

تایپ: مسافر علیرضا لژیون هشتم و مسافر مجتبی لژیون هشتم

ارسال خبر: مسافر صادق لژیون دوم

تهیه و تنظیم توسط گروه وبلاگ امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .