English Version
English

ارتباط بین بیماری‌های جسم و روان

ارتباط بین بیماری‌های جسم و روان

از نظر آقای مهندس اگر تاکنون کسی موفق به درمان بیماری اعتیاد نشده است به این دلیل می‌باشد که نتوانستند علت اعتیاد را ریشه‌یابی کنند و تحقیقات پزشکان به سمتی رفته است که تصور می‌کنند اعتیاد یک بيماری جسمی و یک مسمومیت مزمن است.
در صورتی‌که مصرف مواد مخدر و الکل جسم و روان را بيمار می‌کند؛ بنابراین هم‌زمان با درمان جسم باید روان یا همان خلق و خوی مصرف کننده نیز تغییر نماید؛ زیرا بخشی از سیستم ایکس هر فردی برای تولید و ترشح هورمون‌های ضد درد و شادی‌آور در سطح بدن به گونه‌ای طراحی شده است که ارتباط مستقیم با رفتارهای انسان دارد.
برای درمان جسم که فقط ۵ درصد تعادل مشکلات شخص را شامل می‌شود، رسیدن و از بین بردن اثرات ترک باید روی روان و خلق‌وخو نیز تلاش جدی نمود و آقای مهندس می فرمایند؛ برای درمان هر بیماری بایستی علت و معلول را با هم شناخت.
ابتدا باید علت را بدانیم و برای دانستن علت نیز باید نوع مواد مصرفی مثل؛ تریاک، ترکيبات و مواد تشکیل دهنده آن را مشخص کنیم و در پاسخ کسانی که اعتیاد را مسموميت مزمن می‌نامیدند و تریاک را سم می‌دانند مشخص کنیم که کدام یک از مشتقات تریاک سم می‌باشد.
تریاک علاوه بر آلکوئیدهای مؤثر یا ترکيبات مؤثر همچون؛ کائوچو، املاح معدنی، کلسیم، منيزيم، پتاسیم، سولفات‌ها، فسفات، مواد قندی و نیز دارای اسید کلونیک، اسید لاکتیک و مواد خنثی است.
در کل تعداد ترکيبات آن ۲۵ نوع است که در این میان شش ترکیب بسیار مهم در آن یافت می‌شود که یکی از آن‌ها مرفین است که بسته به این‌که کجا کشت شود در درصد آن بالا و پایین می‌شود که مصرف حیاتی‌ترین علم پزشکی دارد.
دومین ترکیب مهم؛ کدئین است که پر فروش‌ترین داروی جهان می‌باشد و نارسئین دارد که داروی ترامادول از روی نارسئین ساخته می‌شود.
نارکتین و بتادین و پروتئین دارد که هیچ‌کدام از این مواد نه تنها سم نیستند؛ بلکه جنبه دارویی نیز دارند؛ پس سم‌زدایی یک امر اشتباه در مورد اعتیاد می‌باشد و با شناخت این مسائل‌ باید ابتدا ببینیم که با قطع مصرف تریاک چه اتفاقی در بدن روی می‌دهد.
بعد از مدت زمانی در قطع مصرف دو عکس العمل در شخص رخ می‌دهد که یکی عکس‌العمل‌های آشکار و دیگری عکس‌العمل‌های پنهان می‌باشد.
علائم عکس‌العمل‌های آشکار عبارتند از؛ عرق کردن، آبریزش بینی، عطسه‌های پی در پی، بی‌خوابی، گرفتکی استخوان، استخوان درد، پرش پا، بزاق چسبناک و...
ممکن است چیزهای دیگری هم باشد که یک هفته الی دو هفته در بدن ادامه خواهد داشت که پنج درصد از هزار درصد بار کل درمان را دارا است و تاکنون به ریشه عکس‌العمل‌های پنهان که حساس‌ترین و کلیدی‌ترین مرحله درمان اعتیاد به حساب می آید توجه چندانی نشده‌ است.
علائم عکس‌العمل‌های پنهان قطع مواد عبارتند از؛ افسردگی، ناامیدی، نداشتن میل به زندگی، گوشه‌گیری، تنبلی، کند ذهنی، گریه کردن، زود خسته شدن، بی خوابی و حتی میل به خودکشی، تمام این موارد در اثر کمبود مواد و هورمون‌ها است که سیستم شبه افیونی تولید می‌کند و قطع مصرف تریاک به وجود می‌آید و ریشه در جسم دارد و آن هم خارج شدن تنظیم بیان ژن‌ها است.

در پایان این‌که تمام بيماری‌های جسم و روان به هم مربوط می‌باشد و همه ریشه در جسم دارد و به تنظیم ژن‌ها برمی‌گردد.
نویسنده: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر نازنین (لژیون یازدهم)
رابط خبری: راهنما همسفر نازنین
ارسال :همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .