English Version
English

نگرش انسان به کل جهان هستی

نگرش انسان به کل جهان هستی

جهان‌بینی به‌طورکلی این‌گونه تعریف شده است؛ عبارت است از نگرش انسان به کل جهان هستی. جهان‌بینی قسمتی از هستی‌شناسی است که مهم‌ترین عناصر آن رابطه انسان با جهان هستی است، در واقع جهان‌شناسی است نه احساس شناسی، چون به شناخت مختصات انسان می‌پردازیم نه احساس انسان، زیرا احساسات در بین انسان و سایر موجودات زنده هم وجود دارد. جهان‌شناسی از مختصات انسان و به تفکر و تعقل وابستگی دارد. نوع برداشت و تفکرات انسان است که جهان‌بینی تعریف می‌شود.

در کنگره ۶۰ آموزش جهان‌بینی برای به تعادل رسیدن همسفران و مسافرانی است که در تلاش برای به تعادل رسیدن هستند و در جزوه جهان‌بینی هم آمده که ما به دنبال قوانین زندگی هستیم تا بتوانیم با شناخت انسان و نیروهایی که با آنها سروکار داریم که بعضی از آنها قابل رویت و بعضی قابل رویت نیستند، با دید وسیع و اختیارمان بتوانیم بنای خویش را بسازیم. در مصالح جهان‌بینی در جزوه جهان‌بینی آمده است که هر کس بنای خویش را به خواست و علاقه خود می‌سازد. زندگی ما هم یک بازی بزرگی است که اگر قوانین آن را بلد نباشیم نمی‌توانیم انتظار زندگی در صلح و آرامش را داشته باشیم حتی نمی‌توانیم خودمان هم با خودمان در صلح زندگی کنیم. بیشتر مسائل و مشکلات در زندگی ما به همین بلد نبودن قوانین زندگی ارتباط دارد که بیشتر مواقع دچار خطا و اشتباه می‌شویم و برای خود و اطرافیان مشکل ایجاد می‌کنیم. جناب مهندس مخترع روش DST در مقاله‌ای علمی با عنوان صورت‌مسئله اعتیاد و مثلث درمان اعتیاد، موضوع جهان‌بینی را وارد مقوله درمان اعتیاد کردند. با سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی. در مثلث درمان، جهان‌بینی یکی از اضلاع مهم است.

در کنگره ۶۰ اعتقاد بر این است که با تخریب جسم و روان، جهان‌بینی انسان هم دچار تخریب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید یک مصرف‌کننده تمام زندگی و هستی خود را از همین زاویه جهان‌بینی، افیونی مشاهده می‌کند که در واقع همان مصرف مواد، نئشگی، خماری و افکار بیمارگونه است که با درمان اعتیاد و به تعادل رسیدن جسم و روان تغییرات بسیار اساسی در جهان‌بینی رخ می‌دهد به‌طوری‌که تفکرات راستین جایگزین تفکرات افیونی می‌شود. برای به تعادل رساندن وضعیت جهان‌بینی اول باید روی جسم کار کنیم تا جسم به حالت تعادل برگردد در غیر این صورت می‌شود گفت که تقریباً امکان ندارد که جهان‌بینی به تعادل برسد. اگر جسم ما در شرایط مطلوب نباشد در مورد جهان‌بینی صحبت‌کردن هم بیهوده است؛ زیرا با ذهن به‌هم‌ریخته و جسم بیمار نمی‌توان از جهان‌بینی سخنی گفت. در اینجا کاملاً متوجه می‌شویم که تغییرات جسمی، بسیار زیاد و به‌راحتی روی دیدگاه، تفکر و جهان‌بینی ما تأثیر می‌گذارد و جهان را آن‌طور که باید نمی‌توانیم مشاهده کنیم در واقع به‌هم‌ریختگی سیستم ایکس ما دیدگاه ما را تغییر می‌دهد.

وقتی نگرش ما به کل هستی تغییرات مثبتی می‌کند با تغییر جهان‌بینی که در ما ایجاد شده جسم ما هم قدرتمندتر عمل می‌کند و در تمام ابعاد با نقطه تحمل بهتری ظاهر می‌شود، در اینجا است که ما با درک و آگاهی که به دست می‌آوریم سعی خواهیم کرد که با خود و اطرافیان و تمام هستی با صلح و آرامش ارتباط برقرار کنیم، زیرا در کنگره آموزش دیده‌ایم که مسافرها با مصرف مواد مخدر سیستم ایکس خود را ناهماهنگ کرده و ما هم با افکار منفی و جهان‌بینی نادرست به خود آسیب زده‌ایم، با تعادل این سیستم در واقع ما به حال خوب می‌رسیم.

هدف از بیان مطالب این است که موضوع جهان‌بینی از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش بسیار مهمی در شناخت ما از خود و جهان پیرامون ما دارد. به همین جهت کنگره ۶۰ به آموزش جهان‌بینی بسیار اهمیت می‌دهد. چون بر کل امورات زندگی ما تأثیر می‌گذارد و این آموزش از کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه شروع و تا وادی‌ها ادامه دارد. با انتخاب آقای امین دژاکام به‌عنوان دیده‌بان آموزش جهان‌بینی، جزوه ۱ و ۲ جهان‌بینی توسط ایشان به نگارش درآمد و روی جلد جهان‌بینی نوشته شده است جهان‌بینی کاربردی، منظور از آوردن این کلمه روی جلد این است که کنگره ۶۰ معتقد است که آموزش جهان‌بینی با کاربردی‌کردن آن ارزشمند است نه صرفاً آموزش‌دیدن. کاربردی و عملی‌کردن دانش‌ها و آموزش‌ها است که در زندگی ما تحولی عظیم و اساسی به وجود می‌آورد.

منابع: جزوه جهان‌بینی استاد امین، کتاب مدار ۶۰ درجه زیر صفر
نویسنده: همسفر فرین، راهنما همسفر زهرا (لژیون شانزدهم)
ویرایش و ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .