English Version
English

جهان‌بینی یعنی نوع نگاه و نگرش انسان

جهان‌بینی یعنی نوع نگاه و نگرش انسان

به نام خداوند جان آفرین
حکیم سخن در زبان آفرین

در ابتدای امر، وقتی موضوع یا صورت مسئله‌ای مطرح می‌شود باید آن شکافته شود تا ریشه و اساس آن مشخص شود. جهان‌بینی واژه‌ای است که تا قبل از کنگره در زمان تحصیل با آن آشنا شدیم، ولی از کاربرد آن اطلاعاتی نداشتیم و من تصور می‌کردم مربوط به مذهب می‌شود. جهان‌بینی به چه معناست و در کنگره ۶۰ چه کاربردی دارد؟! جهان‌بینی یعنی نوع نگاه و نگرش انسان که دو نوع است یکی جهان‌بینی درون و دیگری جهان‌بینی بیرون است. در سال ۱۳۷۸ صورت مسئله اعتیاد حل شد و این بیماری درمان شد. کنگره۶۰ برای این اصل اعتقاد راسخ دارد که اعتیاد یک بیماری است و مثلث درمان که سه ضلع آن جسم، روان و جهان‌بینی فرد مصرف‌کننده می‌باشد، آسیب‌دیده است و باید هر سه ضلع آن همزمان درمان شود تا به تعادل برسد.

شخص مصرف‌کننده با استفاده مکرر از آنتی‌ایکس‌ها به‌جسم خود آسیب وارد کرده است و برای خود و اطرافیان جهانی پر از ترس، کینه، اضطراب، نگرانی و حسادت به‌وجود آورده است. آموزش جهان‌بینی، ‌شخص را متوجه می‌کند که نوع نگاه خود را تغییر دهد و در جهت ارتقاء خود کوشش کند و بداند که بیهوده پا به این جهان هستی نگذاشته است. جهان‌بینی برای تمامی افراد لازم است چه مسافر چه همسفر و چه آحاد جامعه! کنگره۶۰ معتقد به درمان است و مثلث درمان اعتیاد را ارائه کرده است که از سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی متشکل شده است. جسم مصرف‌کننده با داروی OT در طی ۱۱ ماه و با روش DST درمان می‌شود و در ادامه روان او هم به تعادل نسبی می‌رسد.

جهان‌بینی باعث می‌شود شخص نوع نگرش خود را عوض کند و عملکرد خود را تغییر دهد و دانایی‌اش را افزایش می‌دهد و با کاربردی کردن آموزش‌ها به دانایی موثر می‌رسد. آموزش، تفکر و تجربه مثلث دانایی است که در زندگی هر فردی لازم‌الاجرا است تا به آرامش برسد‌. جهان‌بینی تنها برای مصرف‌کنندگان نیست؛ بلکه برای همسفران که با انواع تفکرات غلط و حس‌های منفی به جسم خود آسیب وارد کرده‌اند هم ضروری است. با آموزش گرفتن جهان‌بینی، نیروهای منفی و بازدارنده کار خود را شروع می‌کنند و با آلوده کردن حس فرد و ایجاد موانع باعث می‌شوند تا دانایی شخص بالا نرود. شخصی که می‌خواهد اقدام به درمان کند ترس و ناامیدی را القاء می‌کنند که این دو از اضلاع مثلث جهالت هستند و از ضد ‌ارزشی‌ها هستند و انسان را زمین‌گیر می‌کنند. مصرف‌کننده‌ای که بر منیت خود غلبه می‌کند و آموزش‌های کنگره را عملی می‌کند این باعث رهایی و به درمان رسیدن او می‌شود که این نکته بسیار مهم و اساسی کنگره است‌؛ یعنی آموزش‌پذیر بودن اشخاص!

در جهان‌بینی از مدل استفاده می‌شود تا افراد بتوانند با خواندن مطالب ارتباط مؤثرتری با آن‌ها برقرار کنند به عنوان مثال: برای نفس از شهر وجودی نام برده شده است و خواسته‌ها مثل افراد خیرخواه و افراد شرور هستند که خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند. انسان‌ها با آموزش جهان‌بینی باعث می‌شوند سیستم‌های درونی جسم خود را راه‌اندازی کنند تا مواد شبه افیونی درونی تولید شود. شخص مصرف‌کننده به‌همان میزان که دانایی‌اش بالا می‌رود، می‌تواند مواد خود را کم کند. نیروهای منفی که در جهان‌بینی از آن‌ها به‌عنوان ساختارهای منفی یا خواسته‌های نامعقول نام برده شده است بر اساس جایگاه هر فرد مانع او می‌شوند که البته با تفکر و تعقل می‌توان در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد. آن‌ها در ابتدا مخرب هستند؛ اما در انتها نقش مکمل را دارند.

علم جهان‌بینی در اختیار ما گذاشته شده است تا بتوانیم در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنیم و بدانیم که خطا و اشتباهات ما کجا است؟ و بتوانیم بدون داشتن توقع از دیگران به زندگی خود ادامه بدهیم. جزوه‌ها و کتاب چهارده وادی نشان‌دهنده مسیر زندگی ما است تا بدانیم ریشه و اساس خطا زندگی‌مان کجاست؟! نکته مهم این است که در جزوه اشاره شده است، حس خیلی مهم است و باید مراقب آن باشیم تا آلوده و خراب نشود.


منبع: (جزوه جهان‌بینی، سایت کنکره۶۰، سی‌دی جهان‌بینی ۱ و ۲)
نویسنده: همسفر حکیمه رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون دوازدهم)
رابط خبری: همسفر مریم (م) رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون دوازدهم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر مریم
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .