English Version
English

یادداشت از سی دی جهان معنوی

یادداشت از سی دی جهان معنوی

همسفر مریم
استاد در این سی دی در مورد مسئله عقل، روح، انسان‌نماها، ذرات پنهان، فضاها و... صحبت می‌کنند. در هر مسئله‌ای که مطرح می‌شود سه قسمت وجود دارد، یکی موضوع، دوم کسی که آن موضوع را مطرح می‌کند و سوم آن کسی که آموزش می‌بیند. در کنگره مسائل را به دو قسمت صور پنهان و صور آشکار تقسیم می‌کنیم و باز هم مسائلی که آموزش می‌بینیم به دو قسمت مسائل معنویت و مسائل دینی و شریعت تقسیم می‌شود. قانون و علم دین را شریعت می‌نامند و راهی که انسان‌ها طی می‌کنند را طریقت می‌نامند. کسی که همهٔ قوانین را فراگرفته است و اکنون باید حرکت کند، به این حرکت طریقت می‌گویند. درست این است که دانسته‌ها و آموزه‌های خود را انجام دهیم و به عمل برسانیم وگرنه دانسته‌های ما هیچ فایده‌ای ندارد. در ادامه استاد می‌فرمایند، کلاس‌های معنوی وجود دارد و در مورد این مسائل هم یک فاعل و یک مفعول و یک موضوع وجود دارد. در معنویت وارد صور پنهان می‌شویم که قابل‌مشاهده و لمس نیست. ما باکلاس‌های مدیتیشن، خود هیپنوتیزم، عرفان، سما، مکتب‌های بودایی، پرواز روح، انرژی‌درمانی، آموزش احضار روح و تسخیر جن و هزاران کلاس دیگر که تحت عنوان معنویت فعالیت می‌کنند هیچ مشکلی نداریم، ولی وقتی که من این انرژی‌های پنهان روح را نمی‌شناسم و برای من قابل رویت نیستند و هیچ دخل و تصرفی در مورد آنها ندارم، با شرکت در این کلاس‌ها، اگر حرکتی نادرست انجام دهم و انرژی‌ها را جابه‌جا کنم، تعادل بدن خود را به هم می‌ریزم و باعث بیماری‌های متعدد در بدن خود می‌شوم، این به‌هم‌ریختگی به‌خاطر این است که چاکراها و مراکز اطلاعاتی بدن را تغییر داده‌ام.

همسفر زینب
در موضوع جهان معنوی موضوعات متعددی مطرح می‌شود که قسمت اصلی آن در مورد شریعت، طریقت، مادیات و معنویات است. شریعت به‌منظور قوانین الهی و طریقت به معنای انجام این قوانین است. در واقع اول باید شریعت را دانست تا طریقت را به انجام رسانید و انجام آن نیز تنها در راه صراط مستقیم و سالم به مقصد صلح و آرامش رسیدن است و البته در این مطلب سه موضوع نیز مطرح می‌شود که عبارت‌اند از موضوع و فردی که موضوع را مطرح می‌کند و فردی که آموزش می‌بیند که هر کدام بایستی دارای خصوصیات ویژه‌ای باشند. در مورد مادیات و معنویات بسیاری از مردم بر این باورند که معنویات بسیار آسان به دست می‌آید درصورتی‌که بهای رسیدن به معنویات، عشق و نور الهی که همان صلح و آرامش است بسیار سنگین‌تر از رسیدن به مادیات است. ما برای رسیدن به معنویات به تزکیه و پالایش بسیاری نیازمندیم. موضوع عقل و فرمان آن که عقل مانند ماشین تابع خود است و حتی روح هم تحت فرمان عقل است، عقل همیشه فرمان درست را از نادرست تشخیص می‌دهد و ما هم می‌دانیم که کارهایمان درست و نادرست است و شرط اصلی این است که به کارهای درست در وقت و زمان مناسب بپردازیم و در واقع به فرمان عقل نزدیک‌تر شویم. زندگی در این جهان هستی تنها زندگی مادی نیست در واقع ما باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که معنویات و مادیات را در کنار یکدیگر داشته باشیم و به آگاهی و دانش توجه کنیم و به افزایش آن بپردازیم چرا که هرچه دانش و آگاهی ما افزون شود بار اضافی از دوش دیگر انسان‌ها برداشته و خود به صلح و آرامش نزدیک‌تر می‌شویم.

همسفر پریسا
یکی از مسائلی که انسان در طول تاریخ با آن مواجه است و همیشه در راه رسیدن به آن تلاش کرده، رسیدن به حقیقت است که برخی در این مسیر به بیراهه می‌روند و عدهٔ کمی هم موفق به کشف حقیقت می‌شوند. اما نکته مهم این است که بتوانیم به قدرت تشخیص برسیم تا گمراه نشویم. انسان برای رسیدن به تکامل نیازمند آن است که به فرمان عقل برسد و برای رسیدن به این مرحله در صور آشکار و پنهان باید به توانایی لازم برسد و مراتب دانایی را طی کند در نتیجه نیاز به آموزش دارد. در مرحله آموزش سه پارامتر موضوع، شخصی که آموزش می‌دهد و هدفی که دنبال می‌کنیم را در نظر می‌گیریم. اگر موضوع درست باشد؛ ولی علم و روش درست را ندانیم به بیراهه خواهیم رفت. این موضوع را در مسئله شریعت و طریقت هم داریم، شریعت یعنی قوانین راه و طریقت یعنی راهی که انسان طی می‌کند تا به حقیقت برسد و اگر به قوانین راه عمل نکند به حقیقت نخواهد رسید. موضوع دیگری که در آموزش باید در نظر گرفت این است که در کوتاه‌مدت قادر نخواهیم بود به هیچ هدفی برسیم اگر می‌خواهیم به دانایی برسیم و در مسیر تکامل عقل حرکت کنیم باید زمان بگذاریم، هر چه هدف بزرگ‌تر باشد رسیدن به آن مشکل‌تر و مسیر طولانی‌تر خواهد بود. هر روشی که بخواهد این مسیر را کوتاه کند در واقع همان شعبده‌بازی خواهد بود که انسان را به سمت گمراهی سوق می‌دهد.

همسفر حکیمه
موضوع موردبحث آقای مهندس در این سی دی راجع به مسائل شریعت (قانون و علم دین)، طریقت (راهی که طی می‌شود) و حقیقت (رسیدن به صلح و آرامش) است. فاعلی که مسائل شریعت را بیان می‌کند مهم است که چه کسی باشد و خرافات را آموزش ندهد تا مفعول یا همان کسی که دارد آموزش می‌بیند به‌درستی برای رسیدن به حقیقت و هدف که همان رسیدن به آرامش و توحید است طی طریق نماید. در مسائل معنویت یا طریقت اصولاً ما تصور می‌کنیم به‌راحتی انجام می‌گیرد درصورتی‌که  مسائل معنوی هزینه سنگین دارد و بحث‌های آشفته و کلاس‌های زیادی  وجود دارد مثل مدیتیشن، هیپنوتیزم، عرفان، کلاس‌های انرژی‌درمانی و آموزش احضار روح و جن و... که اگر توسط فاعل و شخصی که آموزش ندیده و مراحل تزکیه و پالایش را طی نکرده، ندانسته صور پنهان، مراکز نیرو، چاکرا و انرژی‌های شخص مفعول را جابه‌جا و با فراخوانی نیروهای منفی، تعادل او را به هم می‌ریزند و فرد به انواع و اقسام بیماری‌ها مبتلا می‌شود. تمام کلاس‌های معنوی می‌تواند دیوارهای بین دنیا و جهان‌های دیگر یا دیوار بین حواس داخل و خارج را بردارد. مواد مخدر تریاک، حشیش، شیشه، کوکائین، قرص‌های روان‌گردان از جمله موادی هستند که تعادل مغز و سیستم ایکس را به‌هم‌ریخته و حس شخص تغییر می‌کند و فرد وارد فضای دیگری  که حواس خارج از جسم است می‌شود و اجازه به نیروهای خبیثه داده می‌شود که وارد هاله تابان شخص شوند. خواب مسافر من نیز در زمان مصرف آشفته و پریشان بود و در خواب بسیار حالت ترس و سخنان نامفهومی داشت که با شروع درمان این حالات از بین رفت و هاله تابان ترمیم شد و به آرامش در خواب رسید. کسی که بخواهد با جهان معنویت حرکت کند، باید استادان قدرتمند داشته که به فرمان عقل و آگاهی رسیده باشند و اسرار حق را آموخته باشند.

سپاس از راهنما همسفر سحر و رهجویان گرامیشان (لژیون دهم)

ویرایش و ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .