English Version
English

کارگاه مجازی_ریسمان نجات

کارگاه مجازی_ریسمان نجات

جلسه پنجم از دوره سی‌ویکم کارگاه‌های مجازی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی آکادمی با دستور جلسه «جهانبینی ۱ و ۲» با استادی همسفر زهره رهجوی لژیون دوم نمایندگی آکادمی برگزار شد.

سخنان استاد
شرکت کردن در جلسات یک توفیق و نعمت است. برای درک و لمس آموزش در کنگره باید الفبای آن را بلد باشیم. این موضوع یکی از مهم‌ترین کاربردهای جهانبینی است. معلم یا استاد باید مطلب را درست آموزش دهد؛ چون قوانین آن مثل پایه و فوندانسیون یک ساختمان است. ما باید بتوانیم در آموزش علمی که راجع‌به آن صحبت می‌کنیم، از مثال‌هایی استفاده کنیم که در ذهن مخاطب تصویر به‌وجود بیاید.
جهانبینی متعلق به همه انسان‌ها و مانند یک ریسمان است که می‌تواند انسان را از عمق تاریکی بیرون بکشاند.
وقتی فردی وارد جهان اعتیاد می‌شود، درگیر ضد ارزش‌های مختلفی شده و حس‌های خوب خود را از دست می‌دهد؛ لذا وارد ضد ارزش‌ها شده و ناتوانی‌ها به سراغش می‌آید.
دانش و دانایی، ظرفیت‌ها و پتانسیل انسان را بالا می‌برد.
در جزوه جهانبینی نفس را به شهری تشبیه کرده که همه نوع انسانی از جمله انسان خردمند، فرزانه و هنرمند در آن زندگی می‌کنند و خواسته‌های معقول و نامعقول دارند.
اگر ما دائماً چغندر یا برنج بخوریم دچار اعتیاد نمی‌شویم؛ چون مولکول‌های آنها از سد خونی مغز رد نمی‌شوند. مغز از مویرگ‌ها و سیستمی برخوردار است که مثل فیلتر شبکه عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هر مولکولی از آن رد شود؛ ولی تریاک از سد خونی رد می‌شود، در ساختار آن دخالت می‌کند و اعتیاد به‌وجود می‌آید.
در جزوه جهانبینی فراگیری قوانین را می‌آموزیم. با فراگیری قوانین در نگاه ما تغییر به‌وجود می‌آید. تمام کسانی که با آنها مشکل داشتیم، تبدیل به حامیان و نیروی کمکی ما می‌شوند و داستان کاملاً عوض می‌شود؛ چون قوانین زندگی را یاد گرفتیم.
در ادامه براساس درجه تکاملی انسان، نقش‌ نیروی‌های متفاوت به او داده می‌شود. مثلاً نقش نیروی بازدارنده، نیروی مخرب و نیروی مکمل. این نیروها ابزارهایی هستند که کنگره در اختیار ما می‌گذارد. هر کدام از ما به‌اندازه ظرفیت خودمان از این مطالب برداشت می‌کنیم.
برای به تعادل رسیدن باید مثلث درمان که شامل جسم، روان و جهانبینی است را تقویت کنیم.
در مقوله جهانبینی با مفهوم مبدا، مقصد و مسیر حرکت سر و کار داریم.

انسان شامل دو بخش جسم و روان است. کنگره‌۶۰ انسان را به دو بخش صور آشکار و صور پنهان تقسیم کرده است.
مثلث دانایی شامل تجربه، آموزش و تفکر است. ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که دانایی ما به دانایی مؤثر نزدیک شود.
مثلث دیگر مثلث جهالت است که شامل ترس، ناامیدی و منیت است. ترس تفکر را می‌خورد. خود ما مثلث جهالت را به‌وجود می‌آوریم. ترس، طمع و افکار منفی مثل مافیا عمل می‌کنند و برای رشد و توسعه از همه ابزارها استفاده می‌کنند؛ مگر اینکه خواسته را تغییر بدهیم؛  آن‌وقت خود‌به‌خود مسلح شده، مشکل حل می‌شود و درمان DST انجام می‌شود.

رابط خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
ارسال کننده: همسفر سميه لژیون راهنما همسفر فخری (لژیون بیست‌وپنجم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .