English Version
English

جهان‌بینی 1و2

جهان‌بینی 1و2

جلسه چهاردهم از دوره چهارم کارگاه‌های مجازی همسفران رودهن با استادی راهنما همسفر نازنین با دستور جلسه "جهان‌بینی 1و2" در روز شنبه 15 اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد 

به نام خداوندی که کنگره را آفرید تا امن‌ترین مدرسه جهان باشد.
ضمن تشکر از استاد امین بابت آموزش بی‌نظیر و عمیق در قالب جزوه جهان بینی ۱و۲،  می‌توان گفت؛ این دو جزوه با وجود حجم کم، دنیای درون یک انسان را به او نشان می‌دهد.
در جزوه جهان بینی۱؛ شهر وجودی شرح داده شده است که نفس در آن راه‌بر است و جسم جز تن‌پوشی نیست، در این شهر فرمانروایی به نام عقل در قلعه نشسته و تصمیمات نهایی را می‌گیرد؛ اما بر چه اساسی؟ بر مبنای خبرهایی که حس به او می‌رساند.
سربازانی اطراف قلعه را پاسداری می‌کنند که هر چه دانایی، معرفت و تزکیه و پالایش شخص بیشتر شود، قدرت آن نگهبانان نیز بیشتر خواهد شد.
در واقع هر چه شخص به صورت مستمر در مسیر ارزش‌ها قدم بردارد، حس او قوی و پالایش می‌شود و خبرهای سالم و عمیقی به عقل می‌رساند و سربازان دانایی نیز با هوش و زکاوت بیشتری‌خواسته‌های نامعقول را رصد می‌کنند.
در جهان بینی می‌آموزم در جهان هستی هرگاه ذرات تشکیل دهنده، دو موضوع با هم مشترک باشند کنار هم قرار خواهند گرفت؛ بنابراین تزکیه حس و خواسته‌ها به جذب شدن افراد صالح در زندگی و مسیر من بسیار مهم و ضروری است.
در جزوه جهان بینی۲ با سه مولفه بزرگ مثلث جهالت آشنا می‌شوم، در واقع هر رفتار و تفکر منفی و ضد ارزشی که در من وجود دارد، ریشه در ترس، نا امیدی و منیت دارد.
شخصی که خشمگین می‌شود در واقع زیر مجموعه ضلع ترس و گاهی، تلفیقی از دو ضلع منیت و ترس است و بقیه مواردی که هر شخص در زندگی روزمره با آن برخورد می کند از این موضوع مستثنی نیست.
راستی بحث کیفیت و کمیت انرژی را به خاطر دارید؟ از مثال استخر آب استفاده شده که حجم درون استخر نشان دهنده کمیت یا میزان انرژی درون هر شخص و تمیزی آب، نشان دهنده  کیفیت، بالا یا پایین بودن سطح انرژی است.
حال یاد گرفته‌ام نیت پشت اعمال و حرف‌هایی که به دیگران می‌گویم، همان کیفیت انرژی درون من است.
اگر صحبتی یا رفتاری از طرف من باعث ناراحتی شخص مقابلم شد قطعاً کیفیت انرژی من یا همان زلالی آب استخر می‌باشد که آلوده بوده است.
با فراگیری جهان بینی، قبل از هر رفتار و حرکتی خیلی خوب فکر می‌کنم و در برابر هر رفتاری که در مقابل من دیده می‌شود عمیق‌تر تأمل می‌کنم و نتیجه هردو این‌ها فقط برای من است که انسانی فکر کنم، انسانی حرف بزنم و انسانی رفتار کنم.
جهان بینی من را با ابعاد گسترده درون انسان آشنا می‌کند و من را به خود مشغول می‌کند تا ابزارها را بشناسم و ریشه رفتارهایم را بیابم و در جهت اصلاح یا قوت آن‌ها حرکت کنم.
از خداوند بزرگ ممنونم که گوهر کنگره را در دستانم قرار داد، امیدوارم قدردان آن باشم.

نویسنده و رابط خبری:راهنما همسفر نازنین
عکاس خبری:همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال:همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .