English Version
English

هر کجا علم باشد معلم هم هست

هر کجا علم باشد معلم هم هست

اولین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ لژیون بروجن به استادی راهنمای محترم مسافر کامران، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر سعید، با دستور جلسه "هفته راهنما " در روز پنجشنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان کامرانم یک مسافر خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در لژیون بروجن هستم،مدت‌ها بود این تصمیم را داشتم که در اینجا حضور پیدا کنم.

بسیار خوشحالم که این شعبه تاسیس شد و به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم. 

یک نمایندگی نو پا از مسافرین جدید، در حال شکل‌گیری است خدا را شکر می‌کنم بابت رحمتی که شامل حال استان ما شد. وقتی رحمتی شامل حال انسان می‌شود،که رنج و درد را کشیده باشد و شما هم در سرمای ۲۵ درجه زیر صفر در پارک ملت بروجن زیر برف و باران نشستید سختی‌ها را تحمل کردید و به جان خریدید و الان این رحمت شامل حالتان شد. آقای مهندس هم می‌فرماید:این باوریست در ناباوری، اتفاقی که می‌افتد، اتفاقی است که شاید درک نکنیم ولی به زودی همگان خواهند فهمید که اعتیاد درمان شدنی است و این علم توسط مهندس اتفاق افتاد و شاهد هزاران الگوی درمان شده هستید که در سراسر کشور در هفته ۲۰۰ نفر رهایی دریافت می‌کنند. خیلی از استان‌ها هستند که از این موهبت محرومند و هنوز شعبه‌ای از کنگره ۶۰ در آنجا وجود ندارد. تک تک شما در این اتفاق عظیمی که افتاد نقش داشتید.خدمتگزاران باید آماده باشند که مسیرهای طولانی را طی کنند تا یک نمایندگی شکل بگیرد. کسانی که سختی‌ها را به جان می‌خرند دنبال این هستند که چیزی به دست بیاورند و قطعاً شما به دست آوردید،خدا را شکر تلاش شما به نتیجه رسید. قطعاً از این به بعد با وجود همسفران شعبه حال و هوا و رنگ و بوی دیگری خواهد داشت. اولین چیزی که در دید دیدبان هست بالانس همسفران و مسافران است این تلاش باید انجام شود تا همسفران پا به پای مسافران در لژیون حضور داشته باشند. 

خیر مقدم عرض می‌کنم به کلیه راهنمایانی که از دیگر شعبه‌های استان تشریف آورده‌اند و جشن بزرگ راهنما را خدمت همه تبریک عرض می‌کنم. ما چهار جشن در کنگره داریم، اولی در فصل بهار،جشن راهنماست، در تابستان،جشن ایجنت و مرزبان است و در پاییز؛جشن همسفر است و در آخر هم زمستان جشن دیده‌بان است. فلسفه وجودی این جشن‌ها شکرگزاری است که من یاد بگیرم و اجرا کنم؛فلسفه بعدی قدردانی و تشکر است، و این وظیفه ماست که به این‌ها عمل کنیم، اگر تا امروز انجام نمی‌دادیم به خاطر این بود که نیاموخته بودیم.

اما فلسفه راهنما در کنگره ۶۰؛‌

ما همه نوع راهنما در زندگی داشته‌ایم به غیر از راهنمای زندگی، علم زندگی کردن را آقای مهندس در اختیار ما قرار می‌دهد برای اینکه ما آموزش ببینیم مسیر را برای ما فراهم می‌کند. یکی از فاکتورهای آموزش معلم است هر کجا علم باشد معلم هم هست، تفاوتی که معلمان کنگره با معلمان بیرون دارند این است که معلمان کنگره آموزشی که می‌دهند بلاعوض است و هیچ چشم‌داشتی ندارند حتی از خداوند هم انتظار ندارند. خدمت می‌کنند به خاطر عشقی که در وجود آنهاست خدمت را برای خدمت انجام می‌دهند در وادی چهاردهم بیان شده که:انسان‌هایی که به عشق می‌رسند دوست دارند چیزی که در وجود آنها هست به دیگران هم اهدا کنند. معلم کنگره کسانی هستند که خودشان اعتیاد داشته‌اند، تاریکی اعتیاد را تجربه کرده‌اند، سفر اول را طی کردند و از بند مواد رها شده‌اند و وارد سفر دوم شده‌اند. در آزمون‌های کمک راهنمایی شرکت کردند که آزمون امسال چیزی نزدیک به ۸۰۰۰ نفر شرکت نام نویسی کرده‌اند. اینکه چه شرایطی باید داشته باشند که بتوانند در آزمون شرکت کنند؟ علاوه بر درمان اعتیاد درمان نیکوتین را هم باید انجام داده باشند،باید وزن مناسب داشته باشند و در آزمون باید بالاترین نمره را بیاورند. در سفر اول و دوم باید با انضباط بوده ،مرتب و به وقت آمده و رفته باشند، سپس باید یک رشته ورزشی داشته باشند. در ادامه توسط دیده‌بان راهنمایان مصاحبه حضوری می‌شوند و در نهایت پرونده کامل می‌شود. در آخر مهندس این‌ها را رصد می‌کند و اگر مورد تایید بود برای دریافت شال راهنمایی و بستن پیمان از دستان آقای مهندس دعوت می‌شوند و شال خود را تحویل می‌گیرند.

این‌ها را گفتم که بگویم راهنمایان کنگره شیر و خطی نیستند پس از گذراندن همه این مراحل لژیون تشکیل می‌دهند ۴ سال خدمت می‌کنند بعد از ۴ سال لژیون را تحویل می‌دهند. 

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ازتون ممنون و سپاسگزارم.

تایپ:مسافر اسماعیل 

ویراستار:مسافر رامین 

تنظیم و ارسال خبر:مسئول سایت مسافر رسول 

مسافران و همسفران لژیون بروجن 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .