English Version
English

در جهان‌بینی منفی ما دارای جسم و ذهنی بهم‌‌ ریخته هستیم

در جهان‌بینی منفی ما دارای جسم و ذهنی بهم‌‌ ریخته هستیم

مثلث درمان‌ اعتیاد برای اولین بار توسط آقای مهندس با سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی معرفی شد که برای درمان‌ اعتیاد نگاهی سه بعدی به مسئله‌ اعتیاد دارند.

استاد امین مدرس جهان‌بینی در کنگره ۶۰ می‌باشند و تعریف بسیار زیبایی از آن ارائه داده‌اند، جهان‌بینی:« آنچه ما نسبت به کل هستی ( جهان درون و جهان برون ) برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌‌‌نماییم؛ جهان‌بینی نام دارد».

کنگره‌ ۶۰ معتقد است، علاوه بر جسم و روان، جهان‌بینی هم بر اثر مصرف مواد مخدر دچار آسیب و تخریب می‌شود و در درمان‌ اعتیاد ضلع جهان بینی باید به تعادل برسد.
مصرف کننده مواد مخدر بر اثر مصرف آنتی‌ ایکس، جهانی آشفته برای خود و اطرافیان ساخته است به عبارت دیگر، شخص مصرف کننده با مصرف مواد‌ افیونی باعث تخریب در شهر وجودی خود می‌شود و دیدگاه فرد نسبت به جهان هستی افیونی می‌شود و دنیای پیرامون خودرا ازدریچه مواد مخدر می‌بینید. در پروسه درمان‌اعتیاد علاوه بر ضلع جسم‌، روان ، جهان‌بینی فرد  نیز باید تغییر کند تا به تعادل برسد.

مصرف‌کننده با رشد دانایی و آموزش از افکار افیونی خارج می‌شود به تعادل و سلامت لازم‌ می‌رسد، تغییر نگاه فرد بر روی اضلاع دیگر مثلت درمان تاثیر فراونی دارد، در واقع  این سه ضلع مکمل همدیگر می‌باشند.

برای اصلاح ضلع جهان‌بینی، جسم باید در حالت تعادل نسبی قرار گیرد، چون فرد مصرف کننده به دلیل آشفتگی قادر نیست جهان‌بینی خود را تغییر دهد.

درکنگره ۶۰ با  استفاده از متدد DST و داروی قدرتمند OT جسم به مرور زمان به  تعادل نسبی می‌رسد و مصرف کننده با کم شدن مواد، ذره ذره جهان‌بینی و نگاهش  نسبت به اطراف عوض می‌شود. 
ضلع جهان بینی‌ می‌تواند، با تغییرات خود بر عملکرد وضعیت دوضلع دیگر تاثیر بگذارد.
با آموزش و رشد دانایی قطعا دیدگاه فرد نسبت به همه چیز تغییر می‌کند و این تغییر نگرش می‌تواند نقطه تحمل جسم، حس‌ و روان ما را تحت تاثیر قرار دهد و زمانی که افکار ما مثبت باشد همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد.
نوع افکار و دیدگاه فرد اثری مستقیم بر جسم، روان و سیستم ایکس او دارد.

اگر جهان‌بینی ‌بر پایه مثبت اندیشی و دوری از تفکرات منفی باشد موجب تقویت سیستم ایکس می‌شود؛ تفکر مثبت و قرار گرفتن در‌مسیر ارزشی بر کل سیستم‌‌ جسم تاثیر می‌‌گذارد.

در جهان بینی منفی ما دارای جسمی به هم ریخته و روانی آشفته هستیم.
کنگره ۶۰ با صراحت بیان می‌کند، که برای رسیدن به درمان کامل اعتیاد بایستی هر سه ضلع مثلث به تعادل برسند در غیر این صورت با قطع مواد به درمان و تعادل نخواهیم رسید.

مهمترین ستون علم جهان‌بینی درکنگره ۶۰، جزو‌ه جهان‌بینی ۱و۲ استاد امین و چهارده وادی می‌باشد؛ حال  برای داشتن  جهان بینی سالم باید از کجا باید شروع کنیم؟

با رشد جهان‌بینی ما  نقاط ضعف‌ و منفی خود را شناسایی می‌کنیم تا به کمک دانایی ذره ذره آن‌ها را به نقاط مثبت تبدیل کنیم. دانش جهان‌بینی برای تمام انسان‌ها لازم‌ می‌باشد برای کسانی که در تاریکی به سر می‌برند و خواستار رهایی از جهان تاریکی، جهل و ناداني خودشان می‌باشند.

در پروسه درمان‌ اعتیاد زمانی که داروی فرد کم‌ می‌شود به همان‌ مقدار جهان‌بینی و دانایی او رشد می‌کند. جهان‌بینی با دو مقوله، جهان‌بینی درون و بیرون تقسیم می‌شود. جهان‌بینی درون مبحث بسیار مهمی می‌باشد، چون شامل شناخت ما از ادراک، احساس و برداشت ما نسبت به جهان درون خود است.

میزان رشد افراد در کنگره با فرمانبرداری و آموزش‌پذیری آن‌ها رابطه مستقیم دارد و این بستگی به کاربردی کردن مفاهیم آموخته شده توسط مسافر یا همسفر دارد که با توجه به برداشت درست از مفاهیم جهان‌بینی، بنای خود را آباد یا ویران بساز‌ند. یاد گرفتن‌ روش صحیح زندگی، در این جهان‌ خاکی می‌تواند بهترین برداشت ما از علم جهان‌بینی باشد.

 

نویسنده: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .