English Version
English

بیشتر مشکلات ما در اثر عدم آگاهی و شناخت جهان هستی است

بیشتر مشکلات ما در اثر عدم آگاهی و شناخت جهان هستی است

جلسه دوم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی ابوریحان با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» به استادی همسفر سحر رهجوی راهنما همسفر معصومه در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

جهان‌بینی یعنی نگاه‌کردن به جهان هستی و اطرافمان و الگوگرفتن از طبیعت.

مسئله جهان‌بینی تنها به مسافران و همسفران کنگره ۶۰ مربوط نمی‌شود به عبارتی مربوط به همه انسان‌ها است و تمامی انسان‌ها با آن سروکار دارند.

برای داشتن زندگی اصولی و داشتن آرامش و حرکت‌کردن در مسیر الهی، لازم است که همه‌دانش خودمان را در مورد جهان‌بینی افزایش دهیم.

جهان‌بینی به من یاد داده که بیشتر مشکلاتم از نداشتن آگاهی و ندانستن است. این که من از اتفاقات اطرافم چه احساس کنم و چه برداشت کنم مهم است.

بیشتر دستور جلسات در کنگره ۶۰ روی ضلع جهان‌بینی و مثلث درمان اعتیاد متمرکزشده است.

در کنگره هم‌زمان با درمان، روی تغییر نگاه و نگرش انسان و لزوم بازبینی آن تأکید زیادی شده است، و اینکه به‌وجودآمدن مشکلات به‌خصوص اعتیاد یک‌شبه و به دست بقیه نبوده است، و به نوع اندیشه و تفکر ما مربوط است. پس این ضلع هم باید اصلاح شود تا رهایی از مواد مخدر ادامه دارو تخریب‌هایی که در این دوران به مسافر و همسفر واردشده است التیام بیابد و آموزش داده شود تا نوع نگاه تغییر کند.

اگر کسی جسم سالم نداشته باشد؛ مثلاً یک مصرف‌کننده که در حالت خماری است؛ صحبت با این شخص از جهان‌بینی بی‌ربط خواهد بود و این شخص که دردمی کشد نمی‌تواند آثار خوب جهان‌بینی را درک کند.

وقتی مسافر سفرمی کند، به‌مرورزمان جسم در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد و آن وقت مسافر حوصله پرداختن به جهان‌بینی را دارد. این نشان‌دهنده تأثیر ضلع جسم بر ضلع جهان‌بینی است.

بیشترین هدف جزوه جهان‌بینی ۱ و ۲ ایجاد تصاویر ذهنی در افراد است تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم از مطالعه مطالب درک بهتری داشته باشیم.

رابط خبری: همسفر نرگس رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون چهاردهم)
ویراستار: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر آذر رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .