English Version
English

جهاني پر نور با جهان‌بینی

جهاني پر نور با جهان‌بینی

مشاركت مكتوب از لژيون هشتم، راهنما همسفر فاطمه

همسفر مليكا
  همان‌طور که ما در کنگره به آن معتقدیم كه یادگیری جهان‌بینی چگونه زیستن را به ما آموزش می‌دهد و یکی از ضلع‌های مثلث درمان اعتیاد است و راه رسیدن ما به آرامش و تعادل است. قبل از ورود به کنگره فکر می‌کردم خیلی بدشانس هستم هرچه اتفاق بد است فقط برای من اتفاق می‌افتد یا حتی رفتار بد اطرافیان یا حتی گفتن این جمله که چرا من... اما وقتی به کنگره آمدم و فهمیدم همان‌طور که صور آشکار وجود دارد صور پنهان هم وجود دارد و هر چیزی که در جهان بیرون اتفاق می‌افتد در جهان درون من وجود دارد و با تفکر درست و عمل سالم می‌توانم در جهان بیرون آن مشکل را حل کنم. جهان‌بینی به من آموزش داد که با بالابردن دانایی مؤثر هم می‌توانم با خواسته‌های نامعقول خود مقابله کنم و از ضد ارزش‌ها دوری کنم. ضدارزش‌هایی که می‌تواند ما را به عمق تاریکی‌ها برساند و باعث شود مثلث جهالت که شامل ترس، ناامیدی و منیت است در ما رخنه کند که این مثلث ما را به آخر خط می‌رساند. وقتی جهان‌بینی من شروع به تغیير کرد تازه متوجه شدم در اطرافم چه اتفاقی رخ می‌دهد، چطور دیگران را می‌توانم دوست داشته باشم و به طبیعت و حیوانات عشق بورزم. نعمت‌هایی که دارم را ببینم و سپاسگزار آن‌ها باشم. خداوند را شاکر هستم برای وجود و اجازه ورودم به کنگره که می‌توانم با آموزش گرفتن داناییم را بالاتر ببرم و از زندگی‌کردن و زنده‌بودن لذت ببرم.

همسفر طيبه
جهان‌بینی؛ یعنی آنچه ما نسبت به کل هستی، جهان درون و جهان بیرون برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌کنیم. در کنگره ۶۰ درمان اعتیاد شامل جسم، روان و جهان‌بینی است. همان‌طور که گفته شد یکی از پارامترها یا مولفه‌های درمان اعتیاد، جهان‌بینی است. این مسئله صرفاً به مسافرین کنگره ۶۰ مربوط نمی‌شود، بلکه تمامی انسان‌ها با آن سروکار دارند و برای رهایی و رسیدن به آرامش لازم و ضروری است. موضوع مهمی از جهان‌بینی که روی من خیلی تأثیر گذاشته است و تلاش می‌کنم که به آن برسم موضوع آسیب نرساندن به خود است که بخشی از جهان‌بینی است. به نظر من آسیب نرساندن به خود یعنی سلامت جسم و روح و به تعادل رساندن این دو مورد. یعنی اگر ورزش می‌کنم در کنارش تغذیه سالم داشته باشم، در کنارش برای تقویت روح و روان خود تلاش کنم، حتی داشتن اضافه‌وزن یعنی رعایت‌نکردن جزئی کوچک از جهان‌بینی. یک گزینه به‌تنهایی برای رسیدن به جهان‌بینی تأثیرگذار نیست. برای رسیدن به‌سلامت روح و روانم بايد مسیر ارزش‌ها را طی کنم و برای سلامت جسم خود ورزش و تغذیه سالم را باید رعایت کنم. اگر این سه مورد باهم رشد کنند مسلماً من به جهان‌بینی رسیده‌ام، گرچه سخت و دشوار است.

همسفر طاهره
همهٔ ما و مسافرانمان در زمان مصرفشان در چاهی بوديم که هیچ‌گونه روزنهٔ نوری وجود نداشت و در عمق تاریکی‌ها فرورفته بودیم، با قدم‌گذاشتن در مسیر کنگره آرام‌آرام روزنهٔ نوری به وجود آمد و در داخل چاه تابید. اما وسیله‌ای نیاز است که مسافران و حتی همسفران را از درون چاه بیرون بیاورد و آن وسیله همان جهان‌بینی است که مانند طناب و قرقره‌ای عمل می‌کند که آدم‌ها را از عمق چاهی که پر از تاریکی، جهالت، ناامیدی و ترس است به رهایی می‌رساند و ما را در مسیر سبز دانایی قرار می‌دهد. چنان که همهٔ ما به این دیدگاه زیبا رسیده‌ایم که به‌جای جنگیدن با مشکلات با تفکر و اندیشه راه‌حلی پیدا کنیم. ما در کنگره به بهترین شکل ممکن هم به‌سلامت جسم و هم به‌سلامت روان می‌رسیم. امیدوارم از این فرصت طلایی که کنگره ۶۰ برای تمامی مسافران و همسفران به وجود آورده نهایت استفاده را ببریم.

ويرایش: همسفر طاهره، راهنما همسفر فريبا (لژيون يكم)
ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .