English Version
English

رسیدن به تعادل با جهان‌بینی

رسیدن به تعادل با جهان‌بینی

مشارکت مکتوب از لژیون نهم، راهنما همسفر زهره

همسفر زهرا
آنچه ما نسبت به کل هستی، جهان بیرون و درون برداشت، ادراک و دریافت می‌کنیم جهان‌بینی نام دارد. من جهان‌بینی این را فهمیدم که اگر قانون زندگی را بلد باشم زندگی‌کردن برایم دوست‌داشتنی و لذت‌بخش می‌شود و اگر انجامش ندهم به عمق تاریکی‌ها می‌روم. این جا جهان‌بینی مثل یک طناب یا قرقره به انسان‌ها کمک می‌کند که از عمق تاریکی‌ها بیرون بیایند و چیزهایی که ازدست‌رفته مثل تمام حس‌های خوب و توانایی‌هایی که داشته و به جایش ناتوانی‌ها و حس‌های منفی را جایگزین کرده را دوباره به دست بياورد. برای اين كه جهان‌بینی فرد تغيير کند باید دانايي نيز افزايش پيدا كند و براي بالابردن دانایی باید از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور کند تا به دانایی برسد. اگر انسان مشکل یا ضد ارزشی دارد یا یک عادت بد و اخلاق ناپسند دارد و نمی‌تواند کنار بگذارد به این دلیل که آن طرف قضیه یک کوه و نیروی مقاوم و منفی وجود دارد که این نیروی منفی، انرژی که برای قدرتمند شدن خودش گرفته از خود انسان رفته و طی سال‌های زیاد قدرتمند شده و به‌صورت یک کوه نیرومند درآمده که برای حل عادت بدمان باید این کوه جابه‌جا شود، مثلاً با بیل مکانیکی طی یک سال، دو سال یواش‌یواش این کوه برداشته شود و مشکل و عادت بد ما برطرف شود. خدا را شکر می‌کنم که راهم به کنگره باز شد و جهان‌بینی و قانون زندگی‌کردن و دوری از ضدارزش‌ها را به من آموزش می‌دهد و من باید این آموزش‌ها را در زندگی‌ام کاربردی کنم تا به آرامش برسم.

همسفر محدثه
در کنگره یکی از ضلع‌های مهم درمان، جهان‌بینی است و باید هم زمان با جسم و روان، جهان‌بینی هم رشد کند. زمانی جهان‌بینی ما رشد می‌کند که از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است بگذریم تا به دانایی مؤثر برسیم و همه باید روی جهان‌بینی خود کار کنند تا بتوانند سفر خوبی را داشته باشند. جهان‌بینی فقط مخصوص مسافران نیست؛ بلکه همسفران نیز باید جهان‌بینی را بیاموزند تا مشکلات و آسیب‌های گذشته خود را بتوانند جبران کنند. همه ما برای به تعادل رسیدن به جهان‌بینی نیاز داریم و زمانی که جهان‌بینی را یاد بگیریم می‌توانیم از ضدارزش‌ها دوری کنیم و به‌طرف ارزش‌ها حرکت کنیم و نگرش خود را در مورد جهان هستی عوض کنيم.

همسفر مهري
اولین قدم درجهان بینی فراگیری قوانین است؛ زیرا با ندانستن قوانین دچار مشکلاتی می‌شویم؛ مثلاً به نظر می‌رسد همه‌جا همه بد هستند درصورتی‌که این بازتاب بلد نبودن من است. استاد امین می‌گويند: با فراگیری قوانین و تغییر نگاهی که در من به وجود آمد تمام کسانی‌ که من با آنها مشکل پیدا کرده بودم تبدیل شدند به حامیان و نیروهای کمکی برای من و داستان کاملاً عوض شد؛ چون من قوانین زندگی را یاد گرفته‌ام. جهان‌بینی برای همه انسان‌ها مانند طناب محکم و قوی، کلیدی و لازم است دانش جهان‌بینی به انسان کمک می‌کند تا این نیروها را بشناسد و اینکه بداند درونش چه اتفاق‌هایی در حال رخ‌دادن است که اگر بداند کجا ضربه می‌خورد به خودش کمک کند. حس اولین شروع به‌کارگیری عقل است با آلوده‌شدن حس در کار عقل اختلال ایجاد شد و فرمان غلط صادر می‌کند. کل جهان‌بینی روی مسئله دانایی و شناخت حس‌ها و این که چگونه انسان می‌تواند تشخیص دهد و حس‌های خود را پالایش کند. اگر این قضیه خوب پیش برود انسان نجات پیدا می‌کند و می‌تواند به‌راحتی مسائل خود را حل نماید.


ويرایش: همسفر طاهره، راهنما همسفر فريبا (لژيون يكم)
ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .