English Version
English

مراسم جشن هفته دیده بان نمایندگی شمس با حضور جناب آقای سعید نمکی

مراسم جشن هفته دیده بان نمایندگی شمس با حضور جناب آقای سعید نمکی

ششمین جلسه از دور شانزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ مورخ 10 اسفند ۹۶ با استادی دیده‌بان محترم آقای سعید نمکی و نگهبانی آقای وحدت و دبیری آقای امیر با دستور جلسه جشن هفته دیده‌بان رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سعید هستم مسافر، خدا رو شکر می‌کنم و از نگهبان و دبیر سپاسگزارم که فرصت خدمت رو به من دادند. این هفته جشن دیده‌بان است و ما وقتی نگاهی به ساختار کنگره می‌اندازیم چیزی شبیه یک درخت را مشاهده می‌کنیم که سرآغاز این درخت ریشه آن و یا همان بنیان آن است. میدانیم که این شخص جناب مهندس دژاکام هستند و قصد دارم احساسم را در این مورد بیان کنم. وقتی عملکرد ریشه بر مبنای عدالت، معرفت و عمل سالم هست بدون شک سایر قسمت‌ها هم بر مبنای همین سه رکن راه خود را پیدا خواهند کرد. همه ما معلمی داریم به نام آقای مهندس دژاکام که تفکرات، عملکرد و برنامه‌ریزی ایشان در این 20 سال کاملاً قابل‌درک است. همه ما که با تخریب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر مانند ترس، خشم و ناامیدی که وارد می‌شویم در برابر دنیای جدیدی قرار می‌گیریم. در ابتدا کمی برقراری ارتباط سخت است حداقل برای من چنین بود، طبیعی هم هست وقتی از تاریکی مطلق به دنیای نور قدم می‌گذاری برقراری ارتباط و درک کمی مشکل است؛ اما چون کنگره یک رحمت الهی است و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است، انسان‌هایی که از سمت ضد ارزش‌ها برمی‌گردند شامل رحمت خداوند شده و قدرت درک این دنیای جدید را پیدا می‌کنند که بسیار هم لذت‌بخش است.

هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که به لطف خداوند فرصت بزرگی چون کنگره پیش روی ما قرارگرفته است. جناب مهندس در ایجاد ساختار کنگره آن را قائم به فرد قرار ندارند و این از همان تدابیر طلایی ایشان است. ایشان تنه این درخت را دیده‌بانان قراردادند. کار دیده‌بان‌ها دیدن و نظاره کردن است، البته آنچه میگویم از عملکرد سایر همکاران است وگرنه من خودم بیشتر در حال آموزش گرفتن هستم. برای تسهیل امور و بهتر انجام شدن کارها در کلیه شعب دیده‌بانان در کمال صلح و آرامش برنامه‌ریزی می‌کنند. دیده‌بان‌ها هم کسانی هستند که سابقه بیماری اعتیاد را داشته‌اند و از این دنیای تاریک عبور کرده‌اند و بر اساس مهر و محبت به‌دست‌آمده در جهت تسهیل امور کنگره می‌پردازند. یک نکته مهم این‌که دیده‌بانان تنها نیستند و این هفته فقط مختص آنان نیست و افراد بسیاری در این راه به آنان کمک می‌کنند. همه افراد در کنگره همراه و همپای دیده‌بانان هستند چراکه هدف همه ما یک هدف مقدس است و آن دعوت همه انسان‌ها به صلح و آرامش و دور شدن از درد و رنجه‌ای زندگی است. دیده‌بان‌ها کمتر دیده می‌شوند اما همان‌طور که جناب مهندس هم فرمودند برای انجام یک کار گاهی 4 تا 5 هزار کیلومتر راه را طی می‌کنند. زمانی که همه ما سرکار خودمان هستیم آن‌ها مشغول انجام کار هستند، آن‌هم کاری درشان و اندازه‌های کنگره و بنیان کنگره و بهترین پاداش هم برای آن‌ها دیدن رهایی مسافران و هم‌سفران است.

این دستور جلسه به جهت آشنایی با این عزیزان است. در قدیم دیده‌بانان را زیاد نمی‌شناختند و این دستور جلسه با تفکر ایجادشده است. ما باید این عزیزان را بشناسیم و در این هفته با آنان چهره به چهره آشنا می‌شویم تا وقتی دستوری از جانب این عزیزان صادر شد بدون هیچ اماواگری پذیرای آن باشیم. مثلاً خود من در سفر اول تا نزدیکی‌های رهایی نمی‌دانستم که راهنمای خودم دیده‌بان است و این اصلاً خوب نبود و با این دستور جلسه از این عزیزان یاد خواهیم کرد درباره ایشان مشارکت خواهیم کرد تا بدانیم چه زحماتی برای ما متحمل می‌شوند. ما باید به خاطر وجود چنین افراد قابل‌اعتماد و سالم خدا رو شاکر باشیم و از آنان آموزش بگیریم. نظم جاری در تمام نمایندگی‌ها از ساعت شروع و پایان گرفته تا حضور این تعداد از نفرات در کنار یکدیگر در فعالیت‌های ورزشی بدون هیچ تنش و اصطکاکی واقعاً جای شگفتی و تعجب دارد. مسئولین زیادی بعد از بازدید از کنگره شگفت‌زده شده‌اند. در خاتمه من به جناب مهندس تبریک عرض می‌کنم و از بودن ایشان خدا رو شاکرم و خدمت خانواده ایشان و همه دیده‌بانان و شما عزیزان این هفته رو تبریک عرض می‌کنم. خیلی ممنونم که توجه فرمودید.

در ادامه اعضای نمایندکی شمس از دیده بان محترم جناب سعید نمکی به نمایندگی از سایر دیده بانان محترم تشکر وقدردانی کردند.

تهیه گزارش:مسافر عطا
عکس:مسافر سعید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .