English Version
English

ما جسممان را در اثر تصمیمات غلط نابود کرده‌ایم

ما جسممان را در اثر تصمیمات غلط نابود کرده‌ایم


به گفته سازمان بهداشت جهانی اعتیاد یک مسمومیت است که تعریف غلطی است؛ چون مسمومیت یک فرایند خاص و اعتیاد، فرایند خاص دیگری است. بعضی معتقدند اعتیاد یک وابستگی دارویی است که ما در آن مورد اطلاعی نداریم، این تعریف کلی است و کلی‌گویی در این مسئله هیچ مفهومی ندارد. در مسئله اعتیاد (باید چرخ را از نو اختراع کنیم) یعنی باید از اول مشخص کنیم که اعتیاد چیست؟ و چگونه است؟ تا بتوانیم به نتیجه درست دست پیدا کنیم؛ ولی تا الآن به دلیل اطلاعات نادرست هیچ‌گونه نتیجه‌ای یافت نشده است. بسیاری از گروه‌ها در آمریکا و همچنین در دانشگاه هاروارد معتقد هستند اعتیاد یک بیماری مرموز و لاعلاج بوده و به دنبال واکسن اعتیاد هستند.

بعضی هم معتقدند اعتیاد یک بیماری ذهنی و یا اختلالات روانی است که آن‌هم مفهومی ندارد. ذهن جزئی از جسم است و جدا از آن نیست و وقتی بخواهیم ذهن را بررسی کنیم به مقوله روان می‌رسیم. روان یعنی: رفتار و کردار و خلق‌وخوی ما که ریشه در جسم دارد و جسم از دو چیز فرمان می‌گیرد، یکی افکار و دیگری مواد. شما می‌توانید با جهان‌بینی و نگرشی که دارید در سیستم فیزیولوژی تغییراتی ایجاد کنید و آنچه افکار و اندیشه ماست، همه از فیزیولوژی است که در جسم ما رخ می‌دهد و ما نمی‌توانیم به‌طورکلی جسم و روان را از هم جدا کنیم؛ چون هر دو کاملاً به هم مرتبط هستند.

ما جسممان را در اثر تصمیمات غلط نابود کرده‌ایم؛ به همین دلیل دچار بیماری‌های متعددی می‌شویم چون با روش‌ها و استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها مقدار زیادی از باکتری‌های موجود در بدن که برای بدن ضروری و حیاتی است را از بین برده‌ایم. تمام سیستم‌هایی که به‌غلط بر این باورند که می‌شود اعتیاد را با روش‌های معنوی یا ورزش و یا کمپ‌های ترک اعتیاد و... از بین ببرند همیشه با شکست مواجه می‌شوند؛ چون اعتیاد، ریشه در ساختار جسم دارد. ما برای ترک اعتیاد، تریاک را به‌عنوان شاخص انتخاب کردیم؛ زیرا مشتقات و ترکیبات متعددی دارد که در بسیاری از داروها مفید و مؤثر بوده و هست.

علائم مسمومیت با تریاک: در افراد بزرگ‌سالی که هیچ‌گونه موادی مصرف نکرده‌اند مصرف حتی 1گرم تا 1/5گرم تریاک منجر به مرگشان می‌شود. در ابتدا عوارضی مثل سنگینی سر، سرگیجه، احساس گرما و... و سپس تنفس کند و حالت تعریق سرد و سپس قطع کامل تنفس و به مرگ منتهی می‌شود. رفع مسمومیت: استفاده ترکیب قهوه و الکل، علائم قطع مصرف تریاک در مصرف‌کننده؛ که شامل دو بخش می‌شود: ۱-عکس‌العمل‌های آشکار که پنج درصد است و فرد دچار اسهال، عرق کردن، آبریزش بینی، گرفتگی عضلات. استخوان‌درد، پرش‌پا و... می‌شود. ۲-عکس‌العمل‌های پنهان که حساس‌ترین و کلیدی‌ترین مرحله درمان است شامل: افسردگی، ناامیدی، نداشتن میل به زندگی و... می‌شود. ما در قسمت فیزیولوژی اعتیاد در جهان امروز هیچ دانشمندی نداریم که اعتیاد را شناخته باشند، ممکن است خیلی اساتید و تعداد زیادی مقالات باشند؛ ولی به اعتقاد من، نه! چون آبروی علم به عملش هست.

باید ریشه را از جسم بیرون آورد، منظور این است که ریشه افسردگی طولانی مدت در جسم است و تا جسم درست نشود افسردگی یا بیماری‌های روحی دیگر از بین نمی‌رود.  ریشه هر بیماری در کل، در جسم است؛ ولی در کجای جسم؟! و ریشه اکثر بیماری‌های جسمی و روانی و ذهن به هم مربوط است و ریشه همه بیماری‌ها، به تنظیم بیان ژن‌ها مربوط است.


تایپ: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر تهمینه (لژیون یازدهم)
رابط خبری: راهنما همسفر تهمینه (لژیون یازدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .