English Version
English

راهنما یک الگوی کامل برای رهجو است

راهنما یک الگوی کامل برای رهجو است

امروز چهارمین جلسه از دوره سی دوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60، ویژه مسافران: نمایندگی ابوریحان  با استادی ایجنت محترم مسافر سعید، نگهبانی راهنمای مسافر مجتبی و دبیری راهنمایمحترم مسافر محمد با دستور جلسه " هفته راهنما " در روز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سعید هستم یک مسافر. خدا را شاکر و سپاسگذارم که در این جایگاه قرار گرفتم که آموزش بگیرم و خدمت کنم.

امروز هفته راهنما و جشن راهنما می باشد، قبل از هر چیز این هفته بزرگ را به استاد راهنمای همه کنگره جناب آقای دژاکام عزی، استاد امین، خانم آنی بزرگ تبریک عرض می کنم. این هفته را به همه راهنماهایان شعب کنگره 60، راهنمایان شال آبی، شال نارنجی، راهنمای ویلیام، راهنمای تازه واردین و راهنمای تغذیه سالم تبریک می گویم و خوشحال هستم که من هم جزئی از ساختار می باشم و لیاقت خدمت به این قشراز انسان ها که در کنگره انسان های خاصی هستند را دارم.

اصلی ترین نیروی کنگره 60 راهنمایان می باشند، جناب مهندس نیز راهنما هستند، تمام دیده بانان راهنما بودند و یا راهنما می باشند، هر کسی که خواسته این جایگاه را دارد آرزو می کنم  به این جایگاه برسد، چون انرژی که در جایگاه کسب می کند انرژی نابی است. همه ما از طریق راهنما، کنگره را شناخته و عاشق کنگره شده ایم.

مهندس عزیز اشاره کرده اند؛ رهجو خدا را درون راهنمای خود می بیند و این مسئولیت این جایگاه را خیلی بالا می برد، چون باید صور آشکار را حفظ  کند و صور پنهان را تزکیه کند، خیلی عجیب است اگر در این جایگاه خطا کنید. شاید در جایگاهی خطا کنید و فقط به خودتان آسیب بزنید ولی وقتی یکسری آدم ها شما را قبول دارند و به شما ایمان دارند، خطا کردن در این جایگاه فرق دارد. هفته قبل دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن بود و این دستور جلسه فرصتی برای راهنماها می باشد، آیا در این جایگاهی که هستم مسئولیتم را به نحو احسنت انجام می دهم؟ وقتی من به عنوان راهنما قبله ام را گم کنم تمام افرادی که من را قبول دارند به بیراهه می روند.

حس تمام شعب بستگی به راهنمایان آن شعبه دارد و بازتاب حس راهنما است که عملکرد شعبه را مشخص می کند، اگر راهنمایان حس خوبی داشته باشند آن شعبه حتما شعبه درخشانی است. همه ما داخل کنگره درمان می شویم تا هم قدردانی کردن و هم خدمت کردن را یاد بگیریم. کنگره جایی می باشد که استاد پرورش می دهد و این به حرف نیست، راهنما با عملکرد خود می تواند رهجو را به مسیر درست هدایت کند و انگیزه ایجاد کند تا رهجو کار خود را درست انجام بدهد.

قدردانی در کنگره مشخص است، قدردانی دلی، قدر دانی زبانی و نیزبا پاکت قدردانی می کنیم. قدردانی دلی یعنی اینکه راهنما را هم در صور پنهان و آشکار دوست داشته باشید. قدردانی زبانی هم با مشارکت کردن از راهنما تشکر می کنیم، ولی روز جشن این جهان بینی کاربردی می شود که با پاکت دادن در کنگره انجام می گیرد.

امیدوارم به بهترین شکل قدردان زحمات راهنمایان باشیم. من به عنوان رهجو وظیفه دارم این کار را انجام بدهم برای رشد خودم و اینکه آموزش گرفتن را فرا بگیرم.
از اینکه به حرف هام گوش دادید ممنونم.

 

مرزبان کشیک: مسافر کوروش

عکاس: مسافر سعید

تنظیم گزارش: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .