English Version
English

معلمین عاشق

معلمین عاشق
مشارکت راهنما همسفر مرضیه:
هفته راهنما را خدمت آقای مهندس عزیز، خانم آنی، خانواده محترم آقای مهندس و تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم.
در رابطه با هفته راهنما به نظر بنده تمامی جشن‌ها و دستور جلساتی که آقای مهندس برای اعضای کنگره در نظر می‌گیرند از اهمیت بالایی برخوردار است الگوی همه راهنمایان کنگره آقای مهندس عزیز و خانواده‌شان است این عزیزان از تمامی دارایی خودشان، وقت، مال و حتی از عصاره جانشان در راه خدمت به انسان‌های دردمند هزینه می‌کنند. راهنمایان کنگره ۶۰ هم از خیلی از گذرگاه‌های سخت عبور کرده‌اند و به سلامتی، آسایش و آرامش رسیده‌اند از نفرت به طرف عشق سفر کرده‌اند و به معلمین عاشقی تبدیل شده‌اند و دوست دارند دارایی خودشان، وقتشان، مالشان و حتی عصاره جانشان را به دیگران هم بدهند و به عزیزانی که همچون گذشته خودشان در بند تاریکی اعتیاد و مشکلات هستند این عشق شیرین چون عسل را بچشانند و آن‌ها را از این گذرگاه سخت عبور بدهند.
من در جایگاه یک رهجو پروردگارم را شکر می‌کنم‌ که راهنمایانی در مسیر زندگی به من بخشید تا مرا از تاریکی به سمت روشنایی هدایت کنند. حال که می‌خواهم شکرگزار خداوند باشم اول بایستی از کسی که دستان خداوند شده و من را راهنمایی کرده تشکر کنم و در برابر معلم خود سر خم کنم و سپاسگزاری و شکرگزاری خودم را هم با زبان هم با فرمان‌برداری و هم با دادن پاکت هدیه اجرا کنم، همان‌طور که در کتاب آسمانی گفته شده است.
الحمدالله رب العالمین ستایش می‌کنم خدا که پروردگار همه عالم است. 
نشانه شکرگزاری خداوند سپاسگزاری از نیروهای او است.
نیروهای خداوند‌ چه کسانی هستند؟ در کتاب آسمانی گفته شده الا الذین آمنو و عملوالصالحات و تواصو با الحق و تواصو بالصبر و بالمحرمه
کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل صلح آمیز انجام می‌دهند و دیگران را به صبر و محبت دعوت می‌کنند.
سپاس از راهنمایانم که مرا به صبر و محبت و عمل سالم دعوت کردند در وادی عشق بیان می‌شود خداوند برای اين‌که خودش را به ما بشناساند خودش را در مخلوقینش متجلی کرده است، مخلوقینش را سپاس می‌گویم.   
معشوق به سامان شد تا باد چنین بادا کفرش همه ایمان شد تا باد چنین بادا
 
مشارکت همسفر بتول:
به شخصی که به عنوان کمک کننده در کنگره از او نام برده می‌شود راهنما گفته می‌شود. در دنیا دو گروه هستند که در درمان ترک اعتیاد به رسمیت شناخته شده‌اند. گروه اول متخصصین آکادمیک مانند پزشکان و روانشناسان که دوره تخصصی را در مورد اعتیاد گذراندند و گروه دوم افرادی هستند که تجربه استفاده از مواد مخدر را داشتند و از آن رها شدند و بعد از رهایی درصدد کمک به معتادین دیگر برآمدند. اولین شرط برای ورود به این جایگاه درمان شدن آن‌ها با روش و قانون کنگره است و شکل‌های دیگر مثل سم زدایی یا سقوط آزاد و یا روش‌های غیره اصولی دیگر هیچ رسمیتی ندارد. کنگره در بوجود آمدن تعادل بعد از رهایی تاکید بسیار دارد و این تعادل و درمان به صورت تدریجی و پلکانی یا روش DST انجام می‌شود. کسانی که می‌خواهند راهنما شوند؛ باید آموزش‌های لازم فنی و جهانبینی را بیاموزند و مهمتر از این آموزش‌ها یک راهنما باید با عشق به دیگران کمک کند. عشق به مصرف‌کنندگانی که در بند اعتیاد هستند و وقتی این عشق با علم و آموزش درآمیزد جایگاهی بوجود می‌آید که در هیچ مکانی نمی‌توان آن را تجربه نمود. البته دوستی و رفاقت هم مرتبه بالایی دارد؛ اما استادی کارش با عشق است و با معشوق نیست. معلمی کارش درس محبت است درس شاگردی نیست و در ادامه اساس کنگره بر مبنای مثلثی که اضلاع آن عشق، آموزش و ایمان است، بنا شده است. ما باید قدردان زحمات راهنمایان زحمت‌کش که بدون هیچ چشم‌داشتی با عشق ما را از تاریکی به روشنایی می‌رسانند؛ باشیم و این قدردانی بستگی به دانایی ما دارد که با قلبمان یا زبان و یا در عمل از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم.
هفته راهنمایان را به اعضای کنگره 60 تبریک می‌گویم.
 
مشارکت همسفر زهره:
هفته راهنما را به راهنمای بزرگ کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم. همه ما رهجویان کنگره ۶۰ اعم از مسافران و همسفران با دل‌های شکسته و ناامید وارد کنگره شدیم در بدو ورود با استقبال گرم و هم‌دردی راهنمای تازه‌واردین روبرو شدیم، سپس با انتخاب راهنما وارد لژیون شدیم و این آغاز سفر ما از تاریکی و نادانی به سوی نور و دانایی بود. راهنمایان فداکار با آموزش‌های خود روش درست زندگی و غلبه بر مشکلات را به ما می‌آموزند سفری که آغاز کرده‌ایم با دشواری‌های زیادی همراه است ولی ما می‌آموزیم که چگونه با مشکلات روبرو شویم و با پالایش نفس خود صفات والای انسانی را در خود پرورش دهیم و به همنوعان خود و دیگر موجودات هستی خدمت کنیم و به نفس مطمئنه و حال خوب برسیم ما تمام این علم، آگاهی و پیشرفت در زندگی را مدیون گنگره و راهنمایان خوب و فداکار آن هستیم. آرزوی سعادت، سلامت و سربلندی راهنمایان عزیز و فداکار را دارم.
 
نویسنده و تایپ: همسفران لژیون راهنما همسفر مرضیه لژیون دهم 
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم 
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .