English Version
English

راهنما تمام خودش را می‌گذارد تا رهجو به آرامش برسد

راهنما تمام خودش را می‌گذارد تا رهجو به آرامش برسد

دهمین جلسه از دوره شصتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران نمایندگی شادآباد با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی راهنما همسفر سولماز، نگهبانی همسفر مونا و دبیری همسفر اکرم در روز سه‌شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳  ساعت ۱۶ آغاز به‌کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
دستورجلسه امروز هفته راهنماست این هفته عزیز را خدمت تک‌تک شما تبریک عرض می‌کنم و خیلی خوشحال و سعادتمند هستم که در این جشن به شما عزیزان خدمت کنم، امیدوارم در کنار هم یک جشن باشکوه و پرانرژی را برگزار کنیم.
در ابتدای صحبت، خدمت جناب آقای مهندس که راهنمای همگی ما هستند تبریک عرض می‌کنم و همین‌طور خانواده محترم‌شان، در ادامه به راهنماهای عزیز در بخش مسافران، همسفران، راهنمایان تازه واردین، راهنمایان جونز و ویلیام تبریک می‌گویم که این همه با عشق و خالصانه خدمت می‌کنند و در ادامه به راهنمای عزیزم  خانم آزاده تبریک می‌گویم و به خانم منیره عزیز که راهنمای تغذیه بنده هستند و برای‌شان بهترین‌ها را از خداوند خواستارم.
جشنی که به نام جشن راهنما نام‌گذاری شده، نشان از اهمیت این جایگاه دارد، به‌هر حال یک ویژگی و اهمیت خاصی دارد.
تمامی راهنمایان از گذرگاه‌های خیلی زیادی عبور کردند که در صور ظاهر گذراندن آزمون‌ها و مصاحبه و یک‌سری آیتم‌های دیگر بودند، اما این عزیزان اعتیاد را با تمام وجودشان لمس کردند در زندگی‌شان خیلی فراز و نشیب داشتند که درحال حاضر می‌توانند به شما عزیزان خدمت کنند و حال خوش را به شما هدیه بدهند.
شاید این سوال برای تک‌تک ما در ذهن‌مان پیش آمده باشد که اصلاً راهنما بر چه مبنایی حاضر است از وقت خود، زندگی خود بگذرد و بخواهد این خدمت را به صورت رایگان در اختیار من قرار بدهد؟ در جواب این سوال می‌توانم یک کلمه بگویم که چیزی جز عشق نیست و راهنما این جایگاه را برای خودش سعادتی می‌داند تا اینکه بتواند محبت و عشق بیشتری را تجربه کند.
راهنما رهجوهای خود را مانند فرزندش دوست دارد و با اشک‌هایشان اشک می‌ریزد و با لبخندهایشان می‌خندد و تمام خودش را می‌گذارد برای اینکه آن رهجو به آرامش برسد، من این موضوع را تجربه کردم به‌واسطه عشقی که از راهنمایم گرفتم در کنگره ماندگار شدم و به‌واسطه همان عشق خواستم که راهنما باشم.
اما در ادامه می‌رسیم به حقیقت این جایگاه، که واقعاً همه راهنماها این حس را تجربه کرده‌‌اند و این آگاهی را دارند، که یک جایگاه پرچالشی است و در این جایگاه درحال آزمون دادن هستیم و هم‌زمان در حال آموزش دادن و آموزش گرفتن هم هستیم، اما یک جاهایی خیلی جالب است که حاضرید با تمام مسائل و سختی‌هایی که دارید روبه‌رو بشوید و با آنها بجنگید صرفاً برای اینکه آن آرامش را به رهجوهای‌تان بدهید.
در بخش دوم صحبت‌هایم اشاره می‌کنم به اینکه چه چیزی از طرف رهجو می‌تواند دل راهنمایش را شاد کند و رهجو چگونه می‌تواند با عملکردش بهترین خودش باشد، اول باید راهنمایش را با تمام وجود بپذیرد، ایمان قلبی داشته باشد و در ادامه سعی کند فرمان‌بردار باشد، اگرچه این فرمان‌ها گاهی برای او سخت است، اما بداند با فرمان‌برداری که انجام می‌دهد نتیجه‌ شیرینی را به‌دست می‌آورد و در ادامه ان‌شاءالله رهجوهای خودش فرمانبردار خواهند بود.
استاد امین می‌فرمایند: بهترین عملکرد من به عنوان رهجو این است که حرف‌های استاد خود را اجرایی کنم و آنها را کاربردی کنم.
امیدوارم همه ما بتوانیم این آموزش‌هایی که از راهنمایان عزیزمان می‌گیریم به نحو اَحسن اجرا کنیم.
در قسمت پایانی صحبت‌ها اشاره می‌کنم به اینکه حالا چه لزومی دارد من از راهنمای خود تشکر کنم؟ چه فایده‌ای برای من دارد؟ چیزی که من خودم تجربه کردم، هر چقدر قدردانتر و سپاسگزارتر بودم یک آرامش درونی به من داد که خودم درک می‌کردم و توانستم تجربه کنم، واقعاً این را باور کردم که هر چقدر عملکرد من، صحبت‌هایی که به زبان می‌آورم و عملکردم در قدرشناسی نزدیک به هم بوده است، یک‌سری گره‌های درونی من حل شده است و مطمئن هستم که برای همه شما عزیزان هم همین‌طور خواهد بود.
امیدوارم ما راهنماها به گفته خانم شانی عزیز که فرمودند: ما باید امانتدار قلب‌هایی باشیم که یک روزی از همین درها خسته و ناامید و رنجیده وارد شدند، ان‌شاءالله بتوانیم امانت‌دارهای بی‌نقصی باشیم تا بتوانیم قلب‌مان را به‌واسطه همین عشق به کنگره ۶۰ و به آقای مهندس عزیز گره بزنیم تا همین عشق را به رهجویان عزیزمان هدیه بدهیم و امیدوارم همه شما عزیزان بتوانید در این روز به‌نحو اَحسن از راهنمایان عزیزتان قدردانی و سپاسگزاری کنید تا این حال خوش به خودتان برگردد.
در ادامه با مشارکت‌های شما عزیزان مطمئن هستم که انرژی‌های خیلی زیادی را به راهنمایان عزیزتان برمی‌گردانید خودتان را تشویق کنید.

در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان و راهنمایان پیشکسوت نمایندگی شادآباد برگزار شد

تهیه و تنظیم: همسفر بیتا رهجوی راهنما همسفر فاطمه لژیون یازدهم

عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر الهام لژیون بیست‌وپنجم 

لژیون خدمتگزار: لژیون بیست‌و‌هشتم

مرزبان کشیک: همسفر مریم و مسافر خدامراد

ویراستاری و ارسال: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر صبا لژیون یکم

همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .