English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار

گزارش لژیون ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار

یازدهمین جلسه از دور هفدهم جلسات ویلیام وایت (درمان اعتیاد به سیگار به روش DST ) به نگهبانی "آقا مجتبی" ، استادی دستیار محترم دیده بان " آقا کامران" و دبیری " آقا میلاد" با دستور جلسه "هفته دیده بان" رأس ساعت 8:30 مورخ 11/12/96 در پارک طالقانی شروع به کارکرد.



 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان کامران هستم مسافر سیگار
صبح جمعه تون بخیر. امیدوارم حال همه شما خوب باشه و از این هوای خوب و تمیز، لذت کافی و وافی را ببرید و بتوانیم در کنار همدیگر جلسه پرانرژی برگزار کنیم.
این هفته همانطوری که دبیر محترم اعلام کردند ، هفته دیده بان است.
کنگره و متد درمان و سیستم مدیریتی آن به گونه ای است که نمی توان نظیر آن را جای دیگری یافت. در این سیستم هر یک از فعالیت ها ، وظایف و مسئولیت ها به دقت تعیین شده است.
دیده بانها افرادی هستند که قوانینی را که بایستی توسط مرزبانها اجرا شود را وضع می کنند.
آقای مهندس هر سال در این خصوص پیام می دهند که پیام امسال و سال گذشته بدین مضمون بود:
دیده بانها ستونهای کنگره هستند که بنای کنگره بر شانه آنها استوار خواهد بود، بنابراین همه ما به آنها احترام می گذاریم.
انصافاً اگر این افراد نبودند ، خیلی از اتفاقات در کنگره نمی افتاد. قطعاً بدون حضور این افراد چالشها و مشکلات بسیاری وجود داشت.کوچکترین و جزیی ترین موضوعات توسط این عزیزان به دقت تحت نظر بوده و بررسی می شود. تمامی اتفاقات از نحوه برگزاری جلسات تا نحوه اعلام سفر و ... همه با طرح و برنامه انجام می گیرد و در مورد آنها در شورای دیده بانها تصمیم گیری می شود.
در این هفته در نمایندگی ها می توانیم حداقل با یکی دو نفر از این عزیزان و وظایفشان از نزدیک آشنا شویم.
هر کدام از این دیده بانها وظایفی دارند:
آقای سلامی : دیده بان مالی و جانشین آقای مهندس و دبیر کنگره دیده بانها
آقای امین دژاکام : دیده بان جهان بینی
آقای مجدیان : دیده بان مرزبانها
آقای خدامی: دیده بان تحقیقات و ویلیام وایت
آقای حکیمی: دیده بان شهرستان ها و مناطق
آقای اشکذری : دیده بان تازه واردین
آقای سبزه ای : دیده بان نوشتارها
آقای ترابخانی: دیده بان راهنمایان و کمک راهنمایان
سرکار خانم آنی: دیده بان گروه خانواده و همسفران
سرکار خانم آنی کماندار: دیده بان ورزش همسفران
سرکار خانم راد: دیده بان خانم های مسافر
و آقای صداقت ، آقای نمکی و آقای شریفیان
من در این چند سال که افتخار فعالیت در جوار این عزیزان را دارم ، تا اندازه ای به حساسیت وظایفی که به عهده دارند، آشنایی دارم. کوچکترین اتفاقی ممکن است کل این سیستم را به سمت نامعلومی ببرد و این وضعیتی که در حال حاضر در کنگره حکمفرماست ، نتیجه دقت و هوشیاری این عزیزان است.
همه ما در این هفته فرصت را داریم که با قسمتی از وظایف و مسئولیت های آنها آشنا شده و در عین حال وظیفه داریم در قبال این زحمات ، به نحو شایسته ای از این عزیزان قدردانی کنیم.
انشاءالله در تمامی نمایندگی ها این انر به نحوی مطلوب انجام شود.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید متشکرم

در ادامه در مجموع 14 نفر ضمن تبریک بابت هفته دیده بان ، حول محور دستور جلسه این هفته به شرح زیر مشارکت نمودند.

خلاصه ای از صحبت های مشارکت کنندگان:
موسی : دیده بان ها زمان بسیاری را که می توانستند به مسائل شخصی خود بپردازند برای ما می گذارند و تصمیماتی می گیرند که با توجه به اینکه افراد بسیاری باید آن را اجرا کنند ، بسیار مهم و حیاتی است.
علی اکبر : هر سال به چهار مناسبت جشن گرفته می شود ، که هفته دیده بان مهمترین آن است. معجزه ای برای من اتفاق افتاده است. من لب پرتگاه بودم ولی به بهشت هدایت شدم. این اشخاص ، با وضع قوانین به صورت چراغ خاموش پلی می سازند که امثال من را به سلامت به آنسوی دره می رسانند. من موظفم که در مقابل این زحمات به نحوی شایسته قدردانی کنم.
علی : هدف این دستور جلسه ، یادگیری و آموزشی است در زمینه قدردانی و سپاس از نعماتی که در اختیار ما قرار گرفته است. این حال خوب من حاصل تلاش این عزیزان است و من باید سپاسگذار باشم.
ماشاءالله : دیده بان ها ستونهای کنگره هستند و وظیفه بسیار حساسی دارند و بار عظیمی را بر دوش می کشند. اگر کوچکترین اشکالی بوجود بیاید ، در کار کل سیستم خلل ایجاد می شود. من به نوبه خود سر تعظیم فرود می آورم و به روش کنگره از آنها قدردانی می کنم.
علی : هر مملکتی که بخواهد خوب اداره شود ، بایستی قانونگذاران خوبی داشته باشد. این عزیزان وظیفه سنگین و حساسی را به دوش می کشند. انشاءالله در این هفته بتوانم از آنها به نحو شایسته ای قدردانی کنم.
روح الله : این عزبزان از گذرگاههای سخت عبور کرده و به جایگاه دیده بانی رسیده اند. ما مدیون آنها هستیم و بایستی از انها تشکر کنیم.
علیرضا:
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت
طیران مرغ دیدی تو ز پای‌بند شهوت
به در آی تا ببینی طیران آدمیت
در دیده بان ها می توان پرواز را دید. هر چه بیشتر خدمت کنی ، بیشتر به خدا شبیه می شوی. این افراد خود را وقف کنگره کردند.
امیر علی : در زمانه ای هستیم که باید برای نفس کشیدن هم پول پرداخت کنیم ولی این عزیزان بدون هیچ مزدی ، بی منت برای ما زحمت می کشند. ممکن است در زمانهایی مثل عید به اجبار از نظر مکانی فاصله ای بین من و کنگره بیفتد، ولی کنگره همیشه در قلب و ذهن من هست. این را مدیون حضور در همین جلسات هستم.
جعفر : این عزیزان از بالا همه مسایل را زیر نظر دارند و این در حالی است که ما شاید آنها را نبینیم. وظیفه من است که از این عزیزان قدرددانی کنم.
محمد صادق : من از همین کنگره یاد گرفتم که به بزرگترم احترام بگذارم. من این فرصت را پیدا کردم که به عنوان راهنمای تازه واردین خدمت کنم و از آقای اشکذری که در این زمینه مطالب را به گونه ای برنامه ریزی کردند که می توانم این کار را به بهترین نحو انجام دهم، قدردانی می کنم.
دانیال: آقای مهندس خودشان هم سی دی های آموزشی را گوش می کنند. ایم موضوع درس مهمی برای من بود که هیچگاه آموزش ها برای من متوقف نمی شود.
حسن : خدا را شکر که کنگره هست و من می توانم حضور داشته باشم. به دیده بانهای عزیز تبریک می گویم.
میلاد: دیده بانها انسانهایی عادی نیستند. اینها بدون هیچ تکبری در جمع ما حضور می یابند. آرامش در چهره آنها موج می زند. نقاط قوت و ضعف را می بینند و بر همین اساس برنامه ریزی می کنند. خیلی از نکات ریزی که در کنگره انجام می شود به همت آنهاست. وظایف سنگینی دارند. بعضی از این عزیزان بیش از 2000کیلومتر در هفته سفر می کنند. باید قدر آنها را دانست.
مجتبی(نگهبان جلسه): دیده بان در جنگ نزدیکترین فرد به دشمن و فرمانده هستند و رعایت این فاصله بسیار سخت است. این دیده بانها صور پنهان کنگره هستند . اغلب زیاد دیده نمی شوند ولی همه جایگاه های خدمتی به این ستونها وصل است . وظیفه ماست که از این عزیزان تشکر کنیم.


پس از اتمام مشارکت ها ؛ 1 نفر تازه وارد به نام آقای "حسین" خود را معرفی نمودند که برای او آرزوی موفقیت می کنیم.

و در ادامه 6 مسافر سفر اول به نامهای (آقایان) : سعید (4 قطعه) ، عباس (3 قطعه) ، محمود (6قطعه) ، فتح الله (1 قطعه) ، قاسم (11 قطعه) ، احمد (8قطعه) اعلام سفر نمودند که مشتاقانه رهایی آنان را از خداوند خواستاریم.

و در این قسمت 16 نفر مسافر سفر دوم به نام های (آقایان): موسی(رهایی؛ 7ماه)، روح الله (3 ماه و 15 روز) ، سعید ( 11 ماه 23 روز) ، میثم ( 1 سال و 8 ماه و 2 روز) ، علی(4سال و پنج ماه) ، احسان(8 ماه)، علی اکبر (3 سال و 8 ماه) ، محمد ( 1 سال و 3 ماه و 3 روز) ، علیرضا ( 23 ماه و 10 روز) ، امیر علی ( 11 ماه) ، ماشاءالله ( 4 سال و 10 ماه) ، حسن (4 سال) ، محمد صادق( 4 ماه) ، میلاد-دبیر جلسه(دو سال و پنج ماه و یک روز)، مجتبی-نگهبان جلسه( دو سال و 8 ماه و 14 روز) و کامران -استاد جلسه (4سال و چند ماه) اعلام سفر نمودند. امیدواریم جایگاه های بالاتری را تجربه کنند.

تعداد حاضرین : 50 نفر
مشارکت کنندگان : 14 نفر
تازه واردین : 1 نفر
و در مجموع 22 مسافر (6 سفر اول و 16 سفر دوم) خود را معرفی و اعلام سفر نمودند.

سپس جلسه را با دعای کنگره به پایان رساندیم.
شکر ، شکر ، شکر

جمعه؛ پارک طالقانی؛ 11 اسفند ماه 1396

 


تنظیم و گردآوری: احسان و مهرسام
عکس از ماشاءالله

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .