English Version
English

راهنمایان کنگره 60 به لحاظ درمان اعتیاد در دنیا بی‌نظیر هستند

راهنمایان کنگره 60 به لحاظ درمان اعتیاد در دنیا بی‌نظیر هستند

جلسه دوم، از دوره سی‌وهفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی امین قم، ویژه مسافران با استادی ایجنت محترم مسافر یوسف، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر ابراهیم، با دستورجلسه جشن راهنما روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403 ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان یوسف هستم یک مسافر
ابتدا خداوند را شاکرهستم که اجازه داد در این جایگاه خدمت کنم. از نگهبان و دبیر محترم و نیز گروه مرزبانی سپاس‌گزارم.

هفته راهنما را به استاد راهنمای کنگره جناب آقای مهندس و استاد امین و تمامی راهنمایان کنگره 60 تبریک عرض می‌کنم. این هفته، هفته راهنما می‌باشد و ما امروز به همین مناسبت در شعبه جشن برگزار می‌کنیم. ما در کنگره 60 دو نمونه راهنما داریم که اگرچه مسیرشان یکی است اما قدری با هم تفاوت دارند، راهنمای مسافران و راهنمای هم‌سفران. راهنمای مسافران باید فردی با سابقه مصرف مواد مخدر باشد که در کنگره 60 درمان شده و خدمت نموده و چهل سی‌دی خود را تکمیل کرده باشد.

این فرد باید در پارک و تیم‌های ورزشی حضورداشته باشد و در امتحان راهنمایی نمره قبولی را دریافت کرده و مرزبان‌ها و پس‌ازآن دیده‌بان‌های محترم او را تأیید نموده باشند و این، فرایندی طولانی است. به جرات می‌توان گفت راهنمایان کنگره 60 به لحاظ درمان اعتیاد در دنیا بی‌نظیر هستند و افراد مرتبط با مقوله اعتیاد در خارج از ایران در ارتباط با این مسئله چیز زیادی نمی‌دانند و بسیاری باورهای غلط دارند. سال گذشته مستندی دیدم که در آمستردام تهیه‌شده بود و درمانگران به این نتیجه رسیده بودند که فرد معتاد را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده و پس‌ازآن برای اینکه فرد به سمت اعتیاد برنگردد، او را سر کار فرستاده و یا به ازدواج تشویق می‌کردند و این نشان می‌داد که در مورد اعتیاد هیچ دانشی نداشتند و نمی‌دانستند که فرد مصرف‌کننده بعد از 21 روز عدم مصرف، هنوز خمار است و حوصله‌ای برای کار کردن ندارد.

خوشبختانه راهنمایان کنگره 60 با آموزش‌هایی که از جناب آقای مهندس دریافت می‌کنند و نیز با استفاده از روش دی‌اس‌تی مهارت زیادی در درمان اعتیاد پیدا می‌کنند که نتیجه آن را در تعداد بالای افراد درمان شده درکنگره مشاهده می‌کنیم. در کنگره 60 همه چیز بسیار منظم است و ما در سال چهار مرتبه جشن برگزار می‌کنیم که عبارتنداز جشن راهنما، جشن هم‌سفر، جشن دیده‌بان و جشن مرزبان که در این جشن‌ها می‌توان از این عزیزان قدردانی نمود. باید دانست که درمان اعتیاد فقط در ایران امکان‌پذیر است و بسیاری از افراد در خارج از مرزهای ایران هستند که با تمام وجود خواهان رهایی از دام اعتیاد می‌باشند اما این امکان را ندارند ولی در کنگره 60 با کمک گرفتن از راهنمایان محترم، درمان اعتیاد به‌راحتی انجام می‌شود و ما در کنگره یک روز فرصت داریم که از راهنمایان خود، سپاس‌گزاری کنیم.

خانه‌ای را در نظر بگیرید که در آتش می‌سوزد و برخی در حال نجات دادن افرادی که در خانه گرفتار آتش هستند می‌باشند که بعضی از این افراد به‌محض نجات یافتن از آتش به راه خود می‌روند و برخی دیگر در تلاش هستند که به افراد باقیمانده در خانه کمک نمایند تا آنان نیز از آتش خلاصی یابند و این، داستان راهنمایان خدمت‌گزار در کنگره 60 می‌باشد. سپاس‌گزاری در کنگره به سه روش زبانی، قلبی و تقدیم پاکت صورت می‌گیرد و برای راهنما بسیار اهمیت دارد که ببیند رهجوی قدرشناسی را تربیت نموده است، اما مقدار پولی که درون پاکت گذاشته می‌شود اهمیتی ندارد و به میزان توان مالی رهجو بستگی دارد.

به عبارتی موضوع مالی کوچک‌ترین اهمیتی برای راهنما ندارد و آنچه اهمیت دارد این است که رهجو در اثر آموزش‌های جهان‌بینی که از راهنمای خود دریافت نموده است بتواند قدرشناسی خود را به بهترین شکل نشان دهد و در این صورت است که فرد می‌تواند به راه خود در صراط مستقیم ادامه دهد. از اینکه به سخنان من توجه نمودید از شما متشکرم.

گزارش تصویری از جشن راهنمایان:

تایپ: مسافر علیرضا لژیون هشتم و مسافر اسماعیل لژیون نهم

عکاس: مسافر محمد جعفری

ارسال خبر: مسافر صادق

تنظیم توسط تیم وبلاگ نویسان امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .