English Version
English

راهنما ها جز وادی محبت هیچ چیز دیگر نیستند.

 راهنما ها  جز وادی محبت هیچ چیز دیگر نیستند.

جلسه هفتم از دور چهلم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دانیال اهواز به استادی همسفر فریده نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر سهیلا با دستور جلسه"هفته راهنما" در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فریده هستم یک همسفر. از خانم زینب و نگهبان جلسه خانم فاطمه عزیز خیلی تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم.
همانطور که می‌دانیم هفته راهنما است و این هفته را من به آقای مهندس و خانواده محترمشان و استادان آقای مهندس و همه راهنما‌های سراسر کشور چه در قسمت مسافران چه در قسمت همسفران و به شعبه خودمان و به شال نارنجی‌ها، شال سبز‌ها همچنین در قسمت مسافران شال سرمه‌ای‌ها و انشالله در سال آینده راهنمای کاهش وزن هم داشته باشیم، تبریک عرض می کنم.امیدوارم که بهترین‌ها نصیبشان شود.به راهنمای خودم خانم زهرا و خانم فریبای عریز خیلی تبریک عرض می‌کنم.
در کنگره چهار تا جشن داریم؛ جشن دیده‌بان، جشن ایجنت و مرزبان جشن همسفر و جشن راهنما. این هفته جشن راهنما هست. راهنما راه را نشان می‌دهد، راه خارج شدن از تاریکی‌ها. راهنما مشاور خانواده من نیست. راهنما نمی‌تواند مسائل کاری و مالی من را حل بکند. راهنما باید از فیلتر‌های زیادی عبور کند؛ از نظر علمی از نظر فنی از نظر جهان بینی، شناخت انسان و اطلاعات و آگاهی‌هایش در سطح بالایی باشد. کسی که می‌خواهد راهنما شود باید سفر اولش را طی کرده باشد و به سفر دوم رسیده باشد همانطور که می‌دانیم چند وقت دیگر امتحان هست و باید امتحان فنی و جهان‌بینی را قبول شده باشد وتأییدیه  ورزش، کارورزی و... را گرفته باشد.
چرا یک راهنما می‌آید و آن همه زحمت به خودش می‌دهد که شال را دریافت کند؟ به خاطر این همه عشق و محبتی هست که به خدمت دارد و با عشق آموزش می‌دهد و مثل یک مادر مثل یک پدر در کنار رهجو هست و کمک می‌کند که رهجو سختی‌هایش را کنار بگذارد. و به نظر من راهنما مصداق وادی ۱۴ هست که محبت می‌کند ولی انتظار محبت ندارد. من همیشه فکر می‌کردم راهنما‌ها آدم‌های بیکاری هستند، بچه ندارند سر کار نیستند و از وقت اضافه خود می‌آیند به من خدمت می‌کنند ولی در ادامه فهمیدم راهنما‌ها پرکارترین افراد هستند، با اینکه بچه کوچک دارند سر کار ‌می‌روند و ولی از وقتشان می‌گذرند تا من آرامش برسم.
یاد خانم فریبا افتادم که یک سری در پارک صحبت می‌کردند که در دوران کرونا در بیمارستان به خاطر ناراحتی قلبی بستری شدند و با همان وضع کلاس مجازی برگزار کردند. راهنما‌ها به جز وادی محبت هیچ چیز دیگر نیستند. آقای مهندس گفتند که راهنما‌ها بالاترین افراد در کنگره ۶۰ هستند و کارخانه‌های تولیدی و مزرعه ما هستند که اگر این‌ها نبودند این همه ر‌هایی نداشتیم و گفتند که در کشور‌های خارجی مثل آمریکا اگر حساب کنیم هیچ کسی بالاتر از راهنما در زمینه اعتیاد اطلاعات ندارد. در زمانی که عصا را از کور می‌دزدند راهنما می‌آید مجانی خدمت می‌کند و بهایی هم نمی‌خواهد.
من رهجو در قبال راهنما چه کاری می‌توانم بکنم؟ به نظر من اول باید فرمانبردار خوبی باشم و آن چیزی که به من می‌گویند با جان و دل قبول کنم و مو به مو انجام دهم بتوانم بعد از سفر دوم خدمتگزار باشم و در این روز به بهترین شکل از راهنمایم تشکر کنم. راهنما به تشکر من احتیاجی ندارد، من احتیاج دارم که تقدیر و تشکر را یاد بگیرم. و همانطور که راهنما به من یاد داده است بتوانم نشان دهم که تشکر را یاد گرفتم و در کنگره وقتی یاد گرفته باشم می‌توانم بیرون از اینجا به کسانی که برای من زحمت می‌کشند؛ پدرم، مادرم، همسرم، همسایه‌ام هر کسی که برای من زحمت می‌کشد قدردانی کنم.
در کنگره یاد گرفتیم تشکر کردن سه مرحله دارد: قلبی، زبانی و عملی هست که در کنگره با پاکت و دلنوشته عملی انجام می‌دهیم. هر کسی هر چقدر در توانش هست به راهنمایش کادو می‌دهد.
چون نزدیک امتحان راهنمایی هم هست داشتم سی دی جایگاه استاد‌ امین را برای اولین بار گوش می‌کردم استاد‌ امین گفته بود که همه انسان‌ها فرقی نمی‌کند چه در کنگره و چه در جای دیگر باید در حال آموزش باشند و وقتی آموزش دیدند باید مسئولیت بپذیرند. چون مسئولیت به انسان قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد و باعث ارتقای انسان می‌شود. و اگر من مسئولیتی را ببینم و آموزش بگیرم و آموزش من در حد اعلایی باشد و جوری باشد که در حد دکتر حسابی باشم ولی از این آموزش استفاده نکنم جایگاه من در هستی ذره‌ای جابجا نمی‌شود و این خیلی حرف بزرگی است. من اینجا هستم می‌توانم آموزش بگیرم می‌توانم مسئولیت بپذیرم.
امیدوارم همه کسانی که می‌توانند در امتحان شرکت کنند، این کار را انجام بدهند و آموزش را بگیرند مسئولیت را بپذیرند که بتوانند در هستی جایگاهشان را جابجا کنند.
باز هم به همه راهنما‌ها هفته راهنما را تبریک می‌گویم و‌ امیدوارم که بهترین‌ها نصیبتان شود ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

در ادامه مراسم جشن هفته راهنما

 

 

 

 

مرزبان کشیک: همسفر الهام و مسافر ایرج

عکس: مرزبان خبری همسفر الهام

تهیه تایپ ویراستاری ارسال گزارش جلسه: همسفر فروغ رهجوی راهنما همسفر مریم لژیون۱۱

همسفران نمایندگی دانیال اهواز
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .