English Version
English

یک راهنما خود وادی چهاردهم است

یک راهنما خود وادی چهاردهم است

هفتمین جلسه از دور یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی تخت جمشید شیراز با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی راهنما همسفر میترا، نگهبانی همسفر خدیجه و دبیری همسفر نجمه در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان جلسه خانم خدیجه عزیز تشکر می‌کنم که استادی این جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و به دبیر محترم هم خدا قوت می‌گویم. عرض ادب و احترام دارم، خدمت دوستان خوبم، راهنمایان عزیز در شعبه تخت جمشید.

این هفته را در رأس به جناب مهندس و خانم آنی بزرگ اولین راهنمایان کنگره و خانواده محترمشان و همه راهنماهای عزیز شعبه تبریک و شادباش عرض می‌کنم و تبریک ویژه به راهنمای مسافرم آقای محمد اسماعیلی و راهنمای خوب خودم خانم فاطمه قانع. به مناسبت هفته راهنما در خدمت هستم، امیدوارم بتوانم حق مطلب را ادا کنم. خداوند هیچ‌وقت بشر را به حال خودش رها نکرده و همواره راهنمایانی در برهه زمانی مختلف برایشان فرستاده تا او را هدایت کند. خداوند رب جهان، آسمان ها، زمین و هرچه هست و نیست در هستی است و بعد از پدر و مادر راهنما رب روی زمین است. اگر نگاهی از بدو تولد تا الآن بیندازیم، می ببینیم که اکثراً شاگرد و گاها راهنما هم بوده‌ایم و هرکدام از ما در کنگره دارای یک یا چند راهنما هستیم.

در سیستم کنگره هم استثنا وجود ندارد و همه افراد باید راهنما داشته باشند؛ حتی آقای مهندس که بنیان‌گذار کنگره ۶۰ هستند، راهنمایانی دارند که ایشان را راهنمایی می‌کنند. نکته قابل‌توجه این است که تا شاگردی نکنیم به جایگاه راهنمایی یا استادی نمی‌رسیم. حالا فرق راهنمایان کنگره ۶۰ و بیرون کنگره در این هست که راهنما در کنگره ۶۰ بامحبت درونی که دریافت کرده است، اطلاعات را منتقل می‌کند و اول درون خودش آن‌ها را کاربردی می‌کند و بعد آن‌ها را به رهجو انتقال می‌دهد. خوب جایگاه راهنما در کنگره برخلاف بیرون کنگره یک جایگاه رفیع و مقدس است. کنگره برای راهنما جایگاه خاص و ویژه‌ای قائل شده است. آقای مهندس می‌گویند: که اگر یک شال را بر گردن یک چوب بیندازیم، همه ما موظف هستیم که به آن احترام بگذاریم. جایگاه راهنما هم‌تراز با جایگاه پیامبران هست. هر دو پیام‌آوران صلح و دوستی و عشق و محبت هستند. راهنمای تازه واردین با شال خوش‌رنگ سبز، پذیرای من و پناه من شد. راهنمای دیگر با شال نارنجی با تمام وجود علم و دانش و آگاهی را به من منتقل کرد و من را تا رسیدن به رهایی همراهی کرد. راهنمای ویلیام وایت با شال سورمه‌ای من را از بند نیکوتین رها کرد. راهنمای تغذیه سالم با آغوش باز پذیرای من شد تا طراوت و سلامت را به جسم خودم بازگردانم. بر من و بر همه ما واجب است تا از راهنمایانی که در طول سفر ما را یاری نمودند به نحو شایسته تقدیر و تشکر کنیم. تقدیر و تشکر می‌تواند در قلب، فکر و اندیشه و در زبان و در عمل صورت گیرد؛ اما چه اتفاقی می‌افتد که راهنما از زمان، وقت، آرامش و آسایش خودش می‌گذرد تا بی‌هیچ مزد و پاداشی خدمت کند؟ به خاطر این‌که عمق تاریکی را دریافته است؛ چون عظمت روشنایی را پیداکرده است. در عمق تاریکی‌ها به عظمت روشنایی پی برده است. وادی‌ها را یک‌به‌یک کارکرده است. به وادی چهاردهم که وادی عشق و محبت است رسیده است. یک راهنما خود وادی چهاردهم است نه میراث عشق که خود عشق است. راهنما به من باور نو و اندیشه ژرف را بخشیده، راهنما دست من را گرفته و از ظلمت و تاریکی‌ها عبور داده است. وظیفه من است که به بهترین نحو و بهترین شکل از راهنما تشکر کنم. راهنمای عزیز چطور از تو سخن بگویم که واژه‌ها در برابر عظمت اسمت کم نیاورند. چطور از تو سخن بگویم که کلمه به کلمه اسم زیبایت پرمعناست.

راهنما:
(ر)؛ یعنی روشن چون آب زلال، راستی و صداقت.
(ا)؛ یعنی آسایش و آرامش
(ه)؛ یعنی همیشه همراه و همدل و همراز
(ن)؛ یعنی نیکو سرشت و نورانی
(م)؛ یعنی مهر و محبت و معرفت
(ا)؛ یعنی آغوش امن و پناه تو

و در پایان با چند بیت سخن را کوتاه می‌کنم تا با مشارکت‌های زیبای تان مرا همراهی کنید.

قسم به نام پیام‌آوران آگاهی
تمام درد بشر را دوا معلم بود.
شکوه صبر و صلابت چو کوه می‌بارید.
سه تیغ مهر و سنگ بلا معلم بود.
به دشت‌های پر ازغنچه های پراحساس
گلی شکفته به نام وفا، معلم بود.
به هیچ زندگی و پوچ مرگ، معنا داد.
تمام بودونبود شما معلم بود.
به‌وقت گوش نهادن نشسته شاگردیم.
در اوج خستگی‌اش هم به پا معلم بود.
هنوز پرسش بی‌پاسخی که می‌خواند
معلم عشق خدا یا خدا معلم بود؟
متشکرم که با سکوتتان من را همراهی کردید.

و در ادامه تصاویری از اهدای لوح تقدیر در هفته راهنما به راهنمایان کنگره شصت نمایندگی تخت جمشید

تایپ: همسفر طاهره لژیون دوم

عکس: مرزبان خبری همسفر معصومه
ویراستاری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون هشتم)
ثبت و ارسال: همسفر فائزه رهجوی راهنما همسفر فاطمه(لژیون جهارم)
همسفران نمایندگی تخت جمشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .