English Version
English

خلاصه سی‌دی نامه۳

خلاصه سی‌دی نامه۳

آقای مهندس در سی‌دی نامه ۳ می‌فرمایند: تعریفی که سازمان بهداشت جهانی برای اعتیاد ارائه نموده این است که اعتیاد یک مسمومیت مزمن است و این مطلب کاملاً غلط بوده و اعتیاد ربطی به مسمومیت ندارد، مسمومیت و اعتیاد دو مسٔله جدا از هم هستند. برخی معتقدند اعتیاد یک وابستگی دارویی است که این صحبت نیز ما را به نتیجه‌ای نمی‌‌رساند. وقتی می‌خواهیم صحبت کنیم باید مستدل باشد، برخی از صحبت‌ها کلی‌گویی است که اصلاً مفهومی ندارد و کسی چیزی دستگیرش نمی‌شود و به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. آقای مهندس می‌فرمایند: به اعتقاد من باید مشخص کنیم که اعتیاد چیست، کدام تعریف درست است و کدام غلط تا بتوانیم به نتیجه برسیم و چون در مسئله اعتیاد به نتیجه نرسیده‌اند و کسی اعتقادی به درمان اعتیاد ندارد بنابراین این اطلاعات درست نبوده و به نظرشان اعتیاد یک بیماری مرموز، لا‌علاج، پیش‌رونده و اصلاً قابل درمان نیست. دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند هاروارد مشغول پیدا کردن واکسن اعتیاد هستند به دلیل اینکه جزئیات مسئله را بررسی نکرده‌اند.

بعضی‌ها اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ذهنی است. ذهن جزئی از جسم است، مثل دست و پا که جزئی از جسم هستند. وقتی می‌گوییم بیماری ذهنی است باید دلیل داشته باشیم و یا برخی می‌گویند که اعتیاد بیماری روانی است. مکتب‌های مختلف تعاریف متفاوتی از روان می‌دهند، مثل فلاسفه ما که برخی عقل‌گرا هستند، برخی تجربه‌گرا و... وقتی تعریف واحدی نداریم یعنی مسئله مشکل دارد.

روان به معنی رفتار، کردار و خلق‌وخوی ما می‌باشد و روان نیز ریشه در جسم دارد. جسم از دو چیز فرمان می‌گیرد ۱- افکار ۲- مواد. جسم، روان و ذهن کاملاً به هم مرتبط هستند. کل ساختار ما در مجموع از هم جدا نیستند و همه به جسم ما برمی‌گردد. تمام سیستم‌هایی که می‌خواهند با معنویت، یوگا، نگهداری در کمپ و ورزش و...اعتیاد را ترک کنند نادرست می‌باشد، ممکن است به ترک اعتیاد برسند؛ ولی به درمان اعتیاد نمی‌رسند؛ چون اعتیاد ریشه در ساختار جسم دارد. تریاک به دلیل داشتن بعضی از مواد و مشتقات متعدد به‌عنوان شاخص درمان در نظر گرفته‌ شده است. مواد مخدر روی برنامه دستور ژن‌ها اثر می‌گذارد. ژن‌های ما یا DNA ما مثل کتاب آسمانی است، یک فرمانی را صادر می‌کنند و RNA آن‌را اجرا می‌کند؛ مثلاً DNA به RNA دستور می‌دهد که اندروفین را تولید کن و RNN باید تولید کند، اعتیاد روی این‌ها نیز اثر می‌گذارد و آن‌ها را از کار می‌اندازد.

تریاک علاوه بر آلکالوئیدهای موثر، دارای موم، کائوچو، منیزیم، کلسیم، سولفات‌ها، پتاسیم، فسفات‌ها، مواد قندی و همچنین اسیدکلونیک و اسید‌لاکتیک و مواد خنثی است. تعداد آلکالوئیدهای تریاک که از آن استخراج گردیده شامل ۲۵ نوع است که از بین آن‌ها ۶ آلکالوئید مهم به مقدار نسبتاً زیاد در آن یافت می‌شود که عبارتند از: مرفین، کدئین، نارسٔین، نارکوتین، تبائین و پاپاورین که همه این‌ها مصرف دارویی دارند و هیچ‌کدام سم نیستند. علائم قطع مصرف مواد یا سندرم محرومیت در همه افراد مشترک می‌باشد. در افراد بزرگسال مصرف ۱ تا ۱/۵ گرم تریاک و یا ۰/۱ تا ۰/۱۵ گرم

مرفین معمولاً اثر کشنده دارد. رفع مسمومیت از تریاک با قهوه و الکل می‌باشد. علائم قطع مصرف مواد شامل عكس‌العمل‌های آشکار و پنهان است که عکس‌العمل‌های آشکار مانند: اسهال، عرق کردن، آبریزش بینی و بی‌خوابی و... می‌باشد که همه اکثراً درمان اعتیاد را در بر طرف نمودن این علائم می‌دانند، درصورتی‌که برطرف‌شدن این علائم ۵% از بار درمان را بر عهده دارد.

مهم‌ترین و ریشه‌دا‌ر‌ترین مشکلات یک مصرف‌کننده در درمان اعتیاد، عکس‌العمل‌های پنهانش است مثل؛ افسردگی، ناامیدی، نداشتن میل به زندگی، تنبلی و ... که همه این علائم در واقع در اثر کمبود مواد است و ربطی به بیماری ذهنی و روح و روان ندارد و همه مربوط به فیزیولوژی بدن می‌باشد، البته این مشکلات در زمان عکس‌العمل‌های آشکار نیز وجود دارد؛ ولی به علت شدت مشکلات، این مرحله قابل رویت نیست.

قطعاً ریشه کلیه بیماری‌های روحی و روانی دائمی را باید در جسم جستجو کرد و اگر ریشه آن‌ها در جسم نباشد به سرعت از بین می‌رود مثل؛ ترس‌های زود‌گذر، ناامیدی و گوشه‌گیری کوتاه‌مدت. در تمام این بیماری‌ها و حتی بیماری اسکیزوفرنی و MS بیان ژن‌ها از تنظیم خارج شده است.

تایپ و ویرایش: همسفر مهری، راهنما همسفر زینب (‌لژیون دهم‌)

ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .