English Version
English

گروه خانواده - وای به روزی که لکنود باشیم!

گروه خانواده - وای به روزی که لکنود باشیم!

اولین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی آزادشهر به نگهبانی همسفر الهام، دبیری همسفر سمیه و استادی ایجنت گروه خانواده همسفر عاطفه، با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:٠٠ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

تشکر می‌کنم از مرزبانان عزیز و نگهبان و دبیر محترم که استادی جلسه امروز را به بنده واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز «هفته راهنما» و جشن است. ابتدا این هفته بسیار زیبا را خدمت استاد راهنمای کنگره 60 آقای مهندس و خانواده محترم ‌ایشان و خدمت راهنمای بزرگوار خودم و راهنمای بزرگوار مسافرم و خانم کماندار تبریک می‌گویم و به همه راهنمایان نمایندگی‌های کنگره ۶۰ به‌خصوص نمایندگی آزادشهر در قسمت مسافرها و همسفرها تبریک و خدا قوت می‌گویم. ان‌شاءالله تمام این خدمت‌ها نوری شود و به زندگی‌شان برگردد و همیشه موفق و سربلند باشند.

ما در کنگره چهارتا جشن داریم، جشن هفته راهنما، هفته ایجنت و مرزبان، هفته همسفر و هفته دیده‌بان. این چهار جشن برای آموزش ما و برای یاد‌گرفتن ما است که یاد بگیریم از کسانی که برای ما زحمت‌کشیده‌اند، قدردانی و سپاسگزاری کنیم.

در کنگره ما متنی داریم که می‌گوید: «کنگره 60 بر اساس اصل پذیرفته‌شده کمک فرد رهاشده از دام اعتیاد، به فرد در حال مصرف مواد مخدر تشکیل‌شده است» و به هر صورتی دارند زحمت می‌کشند و کار انجام می‌دهند و در کنگره خدماتی ارائه می‌دهند.

راهنمایان کنگره ۶۰ خیلی متفاوت هستند با کسانی که در بیرون از کنگره۶۰ مشغول درمان اعتیاد یا ترک اعتیاد هستند؛ ما در دنیا دودسته افراد داریم که اعتیاد را درمان می‌کنند یا اعتیاد را ترک می‌دهند؛ یکسری پزشکان متخصص هستند که درس‌خوانده‌اند و این کار را انجام می‌دهند و صاحب‌نظر هستند در مورد علم اعتیاد و یکسری هم افرادی بودند که مصرف‌کننده بودند و دارند این کار را انجام می‌دهند، ولی من خودم هر چه نگاه می‌کنم تجربه‌ای که از ترک‌های مسافرم درگذشته داشتم، شاید زیاد نبوده؛ اما همان چیزی هم که بوده، می‌بینم هیچ جا مانند کنگره 60 نتوانسته در مورد این مسئله صاحب‌نظر باشد و این مسئله را ثابت کند؛ اما چگونه ثابت می‌کند؟

زیرا افراد زیادی هستند، همین راهنماها و کسانی که دارند خدمت می‌کنند، افرادی هستند که سند بدون نقص هستند. این‌ها مصرف‌کننده بودند، درمان شدند با هر نوع اعتیادی، از هر نوع مواد مخدری، مخدرهای صنعتی، مخدرهای سنتی، انواع قرص‌ها، ترامادول، متادون، با قرص‌های اعصاب و روان کاری نداریم، آن‌ها به کنگره آمدند و راه خیلی سختی را طی کردند؛ یعنی از گذرگاه‌های سختی عبور کردند، چگونه؟

بعدازاینکه رها شدند، همه این افراد غربال شدند، این‌طور نبود که هرکسی که رها شد بیاید و یک شال بگیرد و راهنما شود، خیر! باید مورد تائید راهنمای خودش می‌بود، مورد تائید دیده‌بانان کنگره ۶۰ می‌بود و در کنار این تائیدیه‌ها، امتحان راهنمایی می‌داد، امتحان سختی را هم پشت سر گذاشت؛ از تمامی جزوات و سی‌دی‌ها و نشریات کنگره۶۰. بعد از این‌که با نمره بالایی قبول می‌شد و دوره کارآموزی را می‌گذراند، آن‌وقت می‌توانست پیمان ببندد و شال راهنمایی را دریافت کند.

راهنمایان به‌راحتی در این جایگاه قرار نگرفته‌اند. در گروه خانواده هم همین‌طور، شاید همسفرها مصرف مواد مخدر نداشته‌اند؛ اما همه، تخریب‌های مواد را دیده‌اند. ما با عنوان همسفر، مادر، خواهر، همسر، فرزند، با مسافر خود وارد کنگره شدیم و دیدیم که حال خود ما خیلی خراب‌تر از مسافر است و نیاز بیشتری به آموزش داریم. مسافر آموزش می‌گیرد، اوتی می‌خورد و حالش خوب می‌شود و اگر خوب سفر کند به رهایی هم می‌رسد، ولی تخریب‌های من خیلی بیشتر است و در قسمت جسم، روح و روان نیازمند آموزش هستم و این کار را راهنمایانی می‌توانند انجام دهند که مورد تائید بزرگان کنگره هستند.

آقای خدامی دیده‌بان تحقیقات می‌فرمایند: «راهنمایی موفق است و می‌تواند کارش را درست انجام دهد که سه مؤلفه؛ رهایی، علم و عشق را داشته باشد»؛ یعنی رهجو خوب آموزش می‌گیرد، رها می‌شود و عاشق است. کسی که عاشق نباشد نمی‌تواند از وقتش، از زندگی‌اش و از کارش بزند و اینجا رایگان آموزش بدهد، پس راهنما عاشق است؛ این پیوند محبت در کنگره برایش به وجود آمده است که قبول کرده این کار را انجام بدهد.

راهنما دو روز در هفته وقتش را می‌گذارد برای حضور در نمایندگی بدون توجه به مسافت و دوری راه، برای اینکه آموزش‌هایش بیشتر از شما باشد، وقت بیشتری برای آموزش گرفتن می‌گذارد، همیشه راهنما چند پله پیش‌تر از رهجوی خود است. رهجو اگر می‌خواهد به حال خوش و رهایی برسد و آن دریافتی که می‌خواهد را داشته باشد، باید بداند با هر مدرکی وارد کنگره می‌شود چه دکتری، چه مهندس، چه معلم، چه خانه‌دار، همه را پشت در کنگره بگذارد و وارد شود، داخل کنگره همه یکسان هستند، همه همسفر هستند و برای درمان مسافرشان آمده‌اند.

گزارش تصویری از برگزاری جشن راهنما تقدیم نگاه مهربان شما

مرزبانان کشیک: مسافر محمد و همسفر فاطمه
عکس: همسفر مریم و همسفر زهرا رهجویان راهنما همسفر ملیحه (لژیون اول)
تایپ: همسفر ناهید، مرزبان خبری 
ارسال: همسفر فاطمه، مرزبان 
همسفران نمایندگی آزادشهر 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .